![]() |
al zoeken naar je toekomstige echtgenoot
ik had het er vandaag met een vriendin over..
ik ben zelf nu al echt op zoek naar diegene waar ik mee samen wil wonen, en wil trouwen en kinderen krijgen.. maar ik ben pas 20! maar aan de andere kant, ik ben AL 20! zelf wil ik zo rond mijn 28 a 29 aan kinderen beginnen.. meestal gaan daar een jaar of 7 relatie aan vooraf (waarvan paar jaar samenwonen, en misschien al paar jaar getrouwt zijn) dat wil dus zeggen, dat ik zo rond mijn 22ste diegene moet tegenkomen! dat zijn nog maar 2 jaar! dus ik moet mijzelf wel orienteren op diegene waar ik mijn leven mee wil delen, hoe vroeg dat ook lijkt! zoeken jullie ook al naar een toekomstige echtgeno(o)t(e)? of is het meer aankijken voor de lol, omdat je weet dat je relatie toch nooit echt jaren doorgaat, en dat je dat over een paar jaar wel ziet. en nu gewoon vanalles wil doen, ookal wilje met diegene geen kinderen ofzo.. (als je een jaar of 16 a 17 bent is de kans naar mijn inzicht klein dat je met die persoon ook echt daadwerkelijk blijft omdat je nog zoveel moet ontdekken) |
Ik niet. Ik leef nu en als ik nu iemand tegen kom die me wel leuk lijkt.. nou dna krijg je daar een relatie mee enzo. Maar stel je weet nu al dat je daar niet voor de rest van je leven mee samen wilt blijven maar voor nu wel een leuke tijd hebt, dan moet dat ook kunnen vind ik.
Daarentegen kan het dus ook zijn dat het wel harstikke goed klikt en dat je over 10 jaar nog bij elkaar bent. Maar ik ga daar echt niet bewust naar zoeken:no: |
Als je zoekt vind je juist niks...
Tevens wil ik niet trouwen en wil ik ook geen kinderen. :p Boeit me ook niet wanneer ik de geschikte vrouw vind om mee samen te wonen. |
ik zorg eerst wel dat ik m'n studie afrond en een goede baan heb, samenwonen kan altijd nog wel
btw: je bent niet AL 20.. je bent PAS 20 idd.. |
Re: al zoeken naar je toekomstige echtgenoot
Citaat:
|
Citaat:
ik ben nu twintig, en voor ik het weet ben ik 25 en dan ben ik al bijna 30 en dan ben ik alweer bijna bejaard! (oke dat is een heel klein beetje heel erg overdreven ;)) maar ouder worden gaat me op dit moment echt te snel :no: |
Re: Re: al zoeken naar je toekomstige echtgenoot
Citaat:
|
Re: Re: Re: al zoeken naar je toekomstige echtgenoot
Citaat:
|
Re: Re: Re: al zoeken naar je toekomstige echtgenoot
Citaat:
|
jezus, wat heb jij een hoge verwachtingen, en let maar eens op, als jij dat gaat verwachten zul je nooit tevreden zijn met wat je hebt/krijgt.
das niezzo handig.:no: |
2 jaar is nog best veel tijd hoor :p
|
christus..
ik had het er gister met een vriend over hoe hard ik nog geen koters wil en niet getrouwd wil zijn.. en ik ben pas 20.. |
Re: Re: Re: Re: al zoeken naar je toekomstige echtgenoot
Citaat:
waarom dan? dus je denkt dat de stap van kennen naar samenwonen naar trouwen binnen 3 jaar gemaakt is? |
Het gevoel dat je met iemand voor de rest van je leven wilt samen blijven kun je ook binnen 2 weken hebben.. daar hoeven echt geen 7 jaar overheen te gaan:no:
|
Re: Re: Re: Re: Re: al zoeken naar je toekomstige echtgenoot
Citaat:
|
Citaat:
en daarbij, vin ik zelf dat je eerst een tijdje met elkaar samen moet wonen voor je kan besluiten tot trouwen. en vaak is de kritieke periode 3 a 4 jaar, en als je daarover heen bent.. |
Nee.
Ik leef nu en zie wel wat de toekomst mij brengt, qua liefde. Ik vind het nogal overdreven om op die manier naar mannen/jongens te kijken, ik vind het gewoon belangrijk om een leuke tijd met iemand te hebben, hoe kort of lang dat dan ook duurt. Overigens ben ik ook van mening dat een relatie/huwelijk misschien een leuke toevoeging kan zijn aan je leven, maar niet noodzakelijk moet zijn om gelukkig te kunnen zijn. Dus ik zal me er nooit zo op focussen. Btw, 9 van de 10 mannen worden bang van je als je zo praat :p. |
ik heb dat al een aantal jaar. ik zou nooit een relatie beginnen met iemand van wie ik zeker weet dat ik daar niet mee verder kan. dat zit nu eenmaal in me. en ik had die persoon gevonden dacht ik. tot het gedaan was en nu wacht ik op hem.
|
Citaat:
|
huisje boompje beestje verhaal, 7 jaar relatie :z waarom heb ik hier me twijfels bij
|
Citaat:
Maar idd, er hoeft echt geen 7 jaar overheen te gaan om te weten dat je met diegene verder wil. kunnen er net zo goed 2 of 5 zijn, ligt bij iedereen anders, en de 2 personen zelf lijkt me. waarom ben je er eigenlijk zoveel mee bezig, moet juist vanzelf komen.. inplaats van dat je alles als een leipo zit te plannen. ;x |
nope ben sowieso behoorlijk vrijwillig vrijgezel en wil absoluuuuuut niet nu iemand tegenkomen met wie ik de rest van mijn leven deel! asjeblieft niet zeg..
|
je wilt je leven toch niet zo uitstippelen kom op zeg
|
ik ga niet meer reageren hier, aangezien iedereen me hier toch verkeerd begrijpt, en ik gewoon zeker weet dat ik het niet goed genoeg onder woorden kan brengen om uit te leggen wat ik WEL bedoel.
ik ben niet aan het plannen of aan het uitstippelen ofzo, maar ik zou graag willen dat ik diegene tegenkom waar ik bij blijf.. en dat dat op een moment toch echt moet komen, omdat ik wel optijd wil beginnen met kinderen.. stom misschien, maar dat is iets waar ik echt naar uitkijk.. |
en wat als dat pas over 7 jaar is ipv over 2 jaar?
|
Citaat:
ik wil daar gewon voorzichting mee zijn, want wil niet dat ik snel ga scheiden van diegene, dus moet ik zeker weten dat ik groot deel van mijn leven met hem wil/kan doorbrengen.. en tis niet zo, dat ik liever vrijgezel blijf tot ik de "ware" tegenkom ofzo.. want je weet nooit in het begin of het de "ware" is.. |
maar je bent toch al getrouwd met vera? :?
|
Citaat:
|
Nee totaal niet eigelijk.
Ik vind wel dat je bij jezelf in het begin van een relatie jezelf de vraag moet stellen of er eventueel toekomst in zit. Als je op voorhand al weet dat het (waarschijnlijk) niets gaat worden, zou ik er zowiso niet aan beginnen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik direct aan kinderen met die persoon wil denken ;) Eerst kijken of de relatie daadwerkelijk lukt, als dat lukt kan je proberen om te gaan samenwonen. Als dan nog alles goed gaat, en je word niet irri van 24u op elkaars hoofd te zien, en je ergert je niet aan zijn/haar gedrag, kan je misschien nadenken over (trouwen en eventueel) kindjes... Maar ik vind dat je niet op de feiten moet vooruit lopen. Ik denk zelfs als je jou beredenering gaat volgen bij elke persoon waar je een relatie mee begint vanaf nu, je enkel maar bedrogen gaat uitkomen ;P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens ben ik niet echt iemand die op losse flodders kickt ;p Zo heb je ook mensen... Maar da's niet aan mij besteed ofzo ;P Ik plak nergens een termijn op, je weet nooit hoe het loopt. Dagje per dagje zien... Als je ergens plannen naar maakt zo ver op voorhand, is de kans ERG groot dat het anders loopt, en dan word je toch enkel maar teleurgesteld van :) |
natuurlijk ben je op je twintigste serieuzer bezig met relaties dan toen je nog vijftien was, das logisch. Maar je moet de lat niet te hoog leggen, en vooral niet denken dat je "in tijdnood" zou zitten.
Ik merk ook dat de tijd zeker hard gaat wat het ouder worden betreft, maar ik heb ook weer niet het gevoel dat ik het zelf niet kan bijbenen, je blijft toch altijd bezig met je eigen dingen, en daarin word je vanzelf wel ouder. en bovendien, wat zeur je nou, zoals phit al zei, je bent allang getrouwd, dan ga je toch gewoon op de achtentwintigste een KID (Kunstmatige Inseminatie Donor) zoeken :z doe ik niet moeilijk over hoor, als jij maar voor die schreeuwerd zorgt :Y) |
Citaat:
medelij met al die vele mannen :'( :o |
sorry elec maar dit vind ik erg overdreven :+
|
Citaat:
persoonlijk heb ik mijn toekomstige echtgenote al gevonden :love: |
Citaat:
|
@ A&A: dat vind ik wel erg naief. ik ga er geen moment vanuit dat mijn huidige vriendin mijn toekomstige echtgenote is :?
|
Citaat:
Als je vaak met meiden praat dan hoor je heel vaak de vraag hoe jij je toekomst ziet, en hoeveel kinderen je wilt, en op welke leeftijd je wilt trouwen.. Brrr, dan haak ik vaak af :x |
Ik hou er niet zo van om m'n leven in te plannen, ik wil dan dit en dan dat :no: Ik zie wel hoe het gaat hoor!
|
Citaat:
als het gebeurt leuk als het niet gebeurt is er wel een ander NU heb ik het leuk and that's all that counts! |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:51. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.