Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   veggie (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=50559)

eniT 3 November 2004 16:01

veggie

zijn der hier vegetariers op het forum?

ikke...

Flater 3 November 2004 17:48

Vlees is lekker en gezond :yes: Hoe 'erg' ben je? :p

annomeisje 3 November 2004 18:08

Ja ik ben vegenistie, geen vlees, eieren of melk for my.

daphie 3 November 2004 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Ja ik ben vegenistie, geen vlees, eieren of melk for my.
Dus jij eet helemaal niks dat van dieren afkomstig is?

thali 3 November 2004 19:29

Ik eet al meer dan vijf jaar geen vlees meer.

appelshampoo 3 November 2004 19:42

Ik ben nu een jaar vegetariër.

PFP 3 November 2004 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Ik eet al meer dan vijf jaar geen vlees meer.
Wat zul jij een honger hebben dan.

Stapper 3 November 2004 21:19

al weer 11 jaar vegetarier

Atjeuh 4 November 2004 07:07

Damn vlees is het lekkerste wat er is :9

Biefstuk en Kip _0_

bloempjuh 4 November 2004 09:44

Sinds mijn 11e. Ik droom wel eens dat ik bij de MacDonalds een McBacon eet en niet op tijd bedenk dat dat vlees is.. :?

In het echt mis ik het helemaal niet. Ik eet heel erg lekker, zelfgemaakte soepjes enzo..

annomeisje 4 November 2004 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daphie
Dus jij eet helemaal niks dat van dieren afkomstig is?
Inderdaad

ViveLaFète 4 November 2004 15:11

Citaat:

Inderdaad
Ook niets met gelatine in?

Ik ben geen vegetarier , maar eet eigenlijk bijna niets van vlees,
ik vind het gewoon niet lekker:no:

Amneris 4 November 2004 15:15

Ik

biffyclyro 4 November 2004 17:51

3 jaar nu

Jochemmm 4 November 2004 19:26

Heb vandaag een vegetarische pizza gegeten, telt dat ook? :p

LoeLoe 4 November 2004 20:17

Ik noem mezelf geen vegetarier maar ik eet geen vlees met uitzondering van hamburgers, frikandellen en gehakt (jaja ik weet het, de grootste rotzooi die er is:rolleyes: )

Ander vlees lust ik gewoonweg niet. Doe het niet omdat ik het zielig vind voor de beestjes.

Karentjeuh... 4 November 2004 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Laatste met weekendje kamperen nog een haas gestroopt en op de bbq gesmete 8{
:kots: :no:

PFP 4 November 2004 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Ik noem mezelf geen vegetarier maar ik eet geen vlees met uitzondering van hamburgers, frikandellen en gehakt (jaja ik weet het, de grootste rotzooi die er is:rolleyes: )

Ander vlees lust ik gewoonweg niet. Doe het niet omdat ik het zielig vind voor de beestjes.

Beste collega, hoe kun je nu geen vlees lusten, dat zit dan toch echt tussen de oren!

SpiNe 4 November 2004 21:14

ik lust best vlees maar niet alles en zeker geen vis

Alpha 4 November 2004 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Atjeuh

Biefstuk en Kip _0_

uhu :7

en hamburgers van de Carl's Juniors :d

Ancalagon 4 November 2004 22:12

Absoluut geen vegetarier.

Ik probeer iets te verzinnen om duidelijk te maken hoe idioot het is om vegetarier te zijn, maar eigenlijk heb ik stiekem wel respect voor die mensen.

Ik zou het alleen zelf nooit voor elkaar krijgen

Saarah 5 November 2004 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Atjeuh

Biefstuk en Kip _0_

:yes: Idd! En dan vooral biefstuk :9

eneri 5 November 2004 10:13

ruim 2 jaar vegetarier nu. ik eet geen vlees of vis, wel eieren en melk

Karma-Killer 5 November 2004 11:56

Ik eet gewoon vlees, want ik vind het veel te lekker om vegetariër te worden. Vind het knap hoor als je het bent!

Jamiel 5 November 2004 15:04

Mijn pa is ook vegetarier, en hij mist eigenlijk niks :)

Mijn moeder en ik passen ons meestal aan,aan zijn maaltijden...

ik vind het niet altijd lekker hoor, die vegaburgers, en dat sojavlees blehh :no:

eniT 5 November 2004 15:32

kben nu iets meer als 15.5 jaar vegetarier. Heel m'n leven dus. Wie weet luste ik zelfs heel graag vlees als m'n ouders wel vleeseters waren! mr ik heb der nu echt een degoe aan.

als ik kip ofzo moet eten (bij m'n grootouders) dan moet ik altij denke aan een beestje dat lekker gezellig rondhuppelt en wormpjes pikt in de hof. Ja, en dan is m'n eetlust wel over.
Tis wel wat overdreve, ik weet het. :+

thali 5 November 2004 15:34

Helemaal niet overdreven.

Maar houden jullie als jullie snoep eten er rekening mee dat het wel eens gekleurd zou kunnen zijn met dierlijke kleurstoffen of eten jullie gewoon al de snoep die jullie lusten?

eniT 5 November 2004 15:39

ik eet echt al het snoep!! (sry, veeeel te lekker!)
heel af en toe denk ik wel eens dat er dierlijk afval en kleurstof kan inzette, maar die gedachte probeer ik zo snel mogelijk te verdringen

annomeisje 5 November 2004 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaFète
Ook niets met gelatine in?

Nee, en ook geen snoep enzo dus, en alle andere troep met dierlijke producten erin. Echt helemaal niet dus... Ik vind niet dat wij mensen dieren mogen misbruiken.

eniT 5 November 2004 15:48

Citaat:

Nee, en ook geen snoep enzo dus, en alle andere troep met dierlijke producten erin. Echt helemaal niet dus... Ik vind niet dat wij mensen dieren mogen misbruiken.
daarin ben ik het met je eens. mr is het niet gemaan moelijk om je alles te ontzegge?

annomeisje 5 November 2004 18:55

Ben gewend zo te leven en ik zou ook nooit anders willen.

Ik ben erop tegen dat mensen denken over de wereld te heersen en dat ze denken dat ze dieren mogen houden voor eigen gebruik. Die dieren zijn niet minder of meer dan ons. Dus laat ze in leven. Natuurlijk eten dieren elkaar op. Maar hun magen kunnen niet tegen groenvoer, hun magen kunnen niet tegen soja producten. Onze magen kunnen het wel. Wij kunnen onze voedingsstoffen ook uit andere bronnen halen. Iets wat dieren niet kunnen, dus laat ons dat ook doen. Wij zijn inteligenter, laten we er gebruik van maken en niet als een stel wilden dieren doden en misbruiken voor eten. En ja, ik vind het misbruiken, omdat wij kunnen ook op andere manieren aan de nodige voedingsstoffen komen.

bootje 5 November 2004 21:11

was het dier even groot als de mens, dan at het ons ook op.

bootje 5 November 2004 21:26

Citaat:

utopisch gezever + zoals 90% van de bevolking heb ik tottaal geen morele wroeging bij het doden van een dier voor consumptie (zolang het dier natuurlijk niet onnodig lijdt)
bij ons kweken ze zelfs dieren om ze te doden. dan zouden er ook geen dierenartsen mogen opgeleid worden, want die dieren worden ook voor de mens gedood...

bloempjuh 5 November 2004 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Helemaal niet overdreven.

Maar houden jullie als jullie snoep eten er rekening mee dat het wel eens gekleurd zou kunnen zijn met dierlijke kleurstoffen of eten jullie gewoon al de snoep die jullie lusten?

Ja, ik houd daar zeker rekening mee. Ik lees heel wat etiketten in de winkel :)

PFP 5 November 2004 23:45

Het maakt toch geen zak uit, de wereld is al helemaal naar de klote dat kan nooit meer terug gedraaid worden

psychobunny 6 November 2004 09:23

Ik ben ooit eens twee weken veggie geweest, maar 't is echt nix voor mij :$

het meeste vlees lust is niet, maar ik zou nooit mijn bickyburger, frikandel, of chippolata-worst kunnen laten liggen...

bootje 6 November 2004 10:33

Citaat:

noem je net 3 dingen waar ik nt zo zeker over ben of er wel echt vlees in zit :+
chippolata wel he :p

psychobunny 6 November 2004 10:45

Citaat:

noem je net 3 dingen waar ik nt zo zeker over ben of er wel echt vlees in zit :+
Ben ik dan beetje een veggie? :p

lieve colafles 6 November 2004 10:50

ja er zijn hier veggies...

en ik ben er een van

ik vind veggie echt een rare benaming...

eniT 6 November 2004 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles
ja er zijn hier veggies...

en ik ben er een van

ik vind veggie echt een rare benaming...

tsja, veggie, vegetarier... op kamp werden we konijnen genoemd. Mensen zijn niet altij eve vriendelijk voor vegetariers.
Veggie is gewoon een afkorting van vegetarier

eniT 6 November 2004 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Het maakt toch geen zak uit, de wereld is al helemaal naar de klote dat kan nooit meer terug gedraaid worden
we kunnen niet trugdraaien en trug de wereld van vroeger bekomen, maar mss wel op dit peil proberen te houden!!

WishfulDreaming 6 November 2004 18:54

Ik ben verzot op sla en groenten, maar zéker niet vies van vlees :P

BlackTurtle 7 November 2004 11:47

Citaat:

Ben gewend zo te leven en ik zou ook nooit anders willen.

Ik ben erop tegen dat mensen denken over de wereld te heersen en dat ze denken dat ze dieren mogen houden voor eigen gebruik. Die dieren zijn niet minder of meer dan ons. Dus laat ze in leven. Natuurlijk eten dieren elkaar op. Maar hun magen kunnen niet tegen groenvoer, hun magen kunnen niet tegen soja producten. Onze magen kunnen het wel. Wij kunnen onze voedingsstoffen ook uit andere bronnen halen. Iets wat dieren niet kunnen, dus laat ons dat ook doen. Wij zijn inteligenter, laten we er gebruik van maken en niet als een stel wilden dieren doden en misbruiken voor eten. En ja, ik vind het misbruiken, omdat wij kunnen ook op andere manieren aan de nodige voedingsstoffen komen.

dus, jij draagt ook geen leer?
en geen make up die getest is op dieren?
en jij loopt ook hele dagen naar de grond te kijken of je niet per ongeluk op een mier gaat staan?
wist je dat je per jaar een paar spinnen in je slaap op eet?
en als je stofzuigt je die arme huismijten opzuigt?

achterlijk gelul man.

GIMME MY BEEF!

dext0r 7 November 2004 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eniT
we kunnen niet trugdraaien en trug de wereld van vroeger bekomen, maar mss wel op dit peil proberen te houden!!

vroeger aten we ook al beesten, dus waarom nu niet.
of je nu in adam en eva gelooft of in evolutie, de mens eet al sinds het begin der jaren vlees.
we zijn ook niet voor niets omnivoren. ...

eneri 7 November 2004 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
vroeger aten we ook al beesten, dus waarom nu niet.
of je nu in adam en eva gelooft of in evolutie, de mens eet al sinds het begin der jaren vlees.
we zijn ook niet voor niets omnivoren. ...

vroeger aten we dan vlees, maar neit van dieren die een gruwelijk leven hebbben gehad, en alleen maar klaargestoomd worden voor het genot van de mens.

plus dat we nu de mogelijkheid hebben om de vitaminen en mineralen uit vlees, ergens anders uit te halen., en zo gezonder te eten, want zo gezond is vlees helemaal niet.

bootje 7 November 2004 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eneri
vroeger aten we dan vlees, maar neit van dieren die een gruwelijk leven hebbben gehad, en alleen maar klaargestoomd worden voor het genot van de mens.

plus dat we nu de mogelijkheid hebben om de vitaminen en mineralen uit vlees, ergens anders uit te halen., en zo gezonder te eten, want zo gezond is vlees helemaal niet.

mja gruwelijk leven... de meeste dingen hebben zo z'n keerzijde. zo zijn er veel mensen tegen legbatterijen, en een alternatief is dan kippen wat meer ruimte te geven en samen te steken. maar wat ze er nooit bij vertellen, is dat de eieren en (de kuikens ook, denk ik, maar ben niet zeker, zal het wel nog eens opzoeken) opgegeten worden door de kippen.

eniT 7 November 2004 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bootje
mja gruwelijk leven... de meeste dingen hebben zo z'n keerzijde. zo zijn er veel mensen tegen legbatterijen, en een alternatief is dan kippen wat meer ruimte te geven en samen te steken. maar wat ze er nooit bij vertellen, is dat de eieren en (de kuikens ook, denk ik, maar ben niet zeker, zal het wel nog eens opzoeken) opgegeten worden door de kippen.
lijkt me vreemd dat kippen hun eige kuikens en eieren opeten... khad thuis vroeger kippen, en die hebben toch nooit hun eieren opgegeten hoor!

bootje 7 November 2004 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eniT
lijkt me vreemd dat kippen hun eige kuikens en eieren opeten... khad thuis vroeger kippen, en die hebben toch nooit hun eieren opgegeten hoor!
ja, maar scharrelkippen is nog iets anders, met scharrelkippen vul je geen eierdoosjes voor een warenhuis.
en daar de prof daar onderzoeken naar gedaan heeft...

anemic 7 November 2004 18:03

www.themeatrix.com

eniT 8 November 2004 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anemic
www.themeatrix.com
amai, sjiek! het geeft wel vreselijk de werkelijkheid weer vrees ik.
kheb niet alles verstaan (tsja, engels he :{ )
als je dat ziet heb je toch echt geen behoefte meer om vlees te eten?!?

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:38.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.