Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Games (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=14)
-   -   C&C Nostalgie (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=50683)

Ar-Tuur 12 November 2004 15:44

C&C Nostalgie

Heb ik hier lotgenoten in mijn Command & Conquer verslaving? Ik heb alle delen in die vette reeks legaal (ben daar best trots op:+) en heb ineens weer zin gekregen om ze vanaf deel 1 weer te gaan spelen. Die games stellen nu natuurlijk qua graphics enzo geen drol meer voor, maar toch lijkt blijf ik ze gaaf vinden :7. heerlijk die foute briefingsfilmpjes met Stalin :yes:
Maar ik ondervond trouwens wel hoe taai het is om games uit '95/'96 op een computer van nu met WinXP aan de praat te krijgen :D Na enige moeite heb ik ze nu allemaal weten te installeren, alleen C&C1 uit 1995 lukt me nog niet :(

SpiNe 12 November 2004 16:10

hahahaha ik was zoooo verslaafd aan de eerste red alert phuuu het lijkt net of ik hem gister nog heb gespeelt zo verslaafd:D

Denden 100 piek 12 November 2004 16:40

Leuke topic! :thumbsup:
Ja, Red alert op de psx vond ik wel leuk, maar ik was compleet verslingerd aan Red Alert 2 op de pc. Die game vond ik zo leuk, en naast de verslavende gameplay waren de filmpjes hilarisch!!! Add-on Yuri's Revenge was nog leuker, ik heb deze en RA2 vaak opnieuw gespeeld, behoren vandaag de dag nog steeds tot mijn favoriete games. C&C Generals heb ik weleens gespeeld in Skirmish, en ik vond het wel leuk, maar erg lijken op Red Alert. Maar das toch wel een positief punt denk ik.

Alpha 13 November 2004 15:09

oeh jah ik was ook zo verslaafd aan die eerst Red Alert ... maja ... tijden veranderen :)

Nightwolf 13 November 2004 16:31

ik vond alleen C&C en C&C:RA leuk, de delen erna vond ik veel minder leuk :-/

FunFair 13 November 2004 17:50

Re: C&C Nostalgie

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
alleen C&C1 uit 1995 lukt me nog niet :(
Gebruik een opstartdiskette met win98 msdos erop :Y) anders krijg je hem niet goed aan de praat. (moet je wel dosdrivers voor je geluid installeren he!! :p)

en voor dosgames onder windows heb je een soundemulator.. dus dat kun je misschien ook proberen :)

Het is alleen jammer dat Red Alert 1 onder windows xp geen network kan vanwege conflicten met protocollen ofzow...

wat je trouwens ook kunt doen is op zoek gaan naar de win95 versie van C&C :) is ook nog wel gekloot om aan de praat te krijgen, maar hij doet het wel :p (dat is die c&c versie die op de RA engine draait)

Stapper 13 November 2004 17:53

red alert is 1 van de beste games die er zijn
vooral RA2 vind ik super, ik speel het nog geregeld
vooral toen ik net online kon deed ik het bijna elke dag wel een paar uur
ik was ook 1 van de betere van nederland en de wereld :)

frox 13 November 2004 19:01

C&C tiberian sun speel ik nog steeds :$ Ik had m bijna uitgespeeld maar mn pc moest leeg omdat er allemaal troep op stond. Daarna heb ik het neit meer gespeeld. Red Alert2 heb ik ook gespeeld maar dat vond ik maar kut want dan was meteen je hele basis weg met die klote Nuke missle en Stormen. C&C generals is trouwens ook een vet spel _0_ nadat ik het uit had gespeeld heb ik het nooit meer gespeeld.

FunFair 14 November 2004 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FroX
C&C tiberian sun speel ik nog steeds :$ Ik had m bijna uitgespeeld maar mn pc moest leeg omdat er allemaal troep op stond. Daarna heb ik het neit meer gespeeld. Red Alert2 heb ik ook gespeeld maar dat vond ik maar kut want dan was meteen je hele basis weg met die klote Nuke missle en Stormen. C&C generals is trouwens ook een vet spel _0_ nadat ik het uit had gespeeld heb ik het nooit meer gespeeld.
same here... Tibsun is nog wel vet.. maar RA2 was echt te verneukt.. naar mijn inziens was het geen c&c meer.. een wargame die opeens een beetje cartoonisch is... dat gaat er bij mij niet in...
C&C Generals was ook vet.. veel gespeeld, maar op een gegeven moment liep m'n pc vast (nieuwe vidkaart) en werd hij heel traag.. toen heb ik het een tijd lang niet meer gespeeld.... nu heb ik nooit meer zin om eraan te beginnen omdat het altijd zo hetzelfde is :p
Heb Generals en Zero Hour allebij uitgespeeld btw.. :)

Pakspul 14 November 2004 13:01

Ik ga toch voor c&c RA level + water zodat je cruisers bij achter je kamp kan leggen als verdediging en dat soort dingen :+

En generals vond ik wel extreem bruut maar daar heb ik geen goed genoege pc voor :[

hegje 14 November 2004 15:48

ik heb redalert, red alert 2 +yuri, teb sun + firestorm en renegade, deze heb ik legaal, ik heb ook generals, maar dat was gewoon ff om te proberen, is wel mooi, maar renegade is leuk genoeg, en ken ook veel gamers die renegade spelen

FunFair 14 November 2004 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hegje
ik heb redalert, red alert 2 +yuri, teb sun + firestorm en renegade, deze heb ik legaal, ik heb ook generals, maar dat was gewoon ff om te proberen, is wel mooi, maar renegade is leuk genoeg, en ken ook veel gamers die renegade spelen
renegade is een lache spel... wel een beetje out to date en nooit echt goed ontwikkeld, maar de gameplay is verslavend :) maarjah... dat spel ligt ergens.. maar waar?

Nightwolf 14 November 2004 20:52

hoe bedoel je, dat spel ligt ergens? :?

Impressions 14 November 2004 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
red alert is 1 van de beste games die er zijn
vooral RA2 vind ik super, ik speel het nog geregeld
vooral toen ik net online kon deed ik het bijna elke dag wel een paar uur
ik was ook 1 van de betere van nederland en de wereld :)

Is online RA2 niet hetzelfde als *flashback warcraft3*

OGFM MASS MORE PRISM TANKS N00B~!!!11!!11!!!

en HARASS N00B~~!!11!!!1!?

8)

Stapper 15 November 2004 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Is online RA2 niet hetzelfde als *flashback warcraft3*

OGFM MASS MORE PRISM TANKS N00B~!!!11!!11!!!

en HARASS N00B~~!!11!!!1!?

8)

het was meer van, your cheating, you can't build that much in 5 min

en dan maar lekker op f10 rammen om te lachen, hahaha
stelletje n00bs wat daar rond loopt
n00bs die bijvoorbeeld een tech lab bouwen, terwijl je die toch nooit gebruikt
n00bs die alleen maar dezelfde units bouwen
n00bs die maar 1 war factory hebben en maar 1 ore truck, terwijl ik standaard 5 war factory's en 10 ore trucks heb

btw, prism tanks moet je gewoon met mannetjes aanvallen, en altijd een stuk of 10 honden mee sturen, daar schieten tanks namelijk het eerst op :d

Impressions 15 November 2004 13:58

Slechte micro hebben die dudes dan

Stapper 15 November 2004 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Slechte micro hebben die dudes dan
waarom denk je dan dat ik win :p (en ja, komt ook omdat ik het aardig kan)

Pakspul 16 November 2004 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
hoe bedoel je, dat spel ligt ergens? :?
dat spel ligt wel ergens, onder het motto het ligt ergens maar ik weet niet waar maar ik weer wel dat het ergens ligt DUS! het spel ligt ergens :z moeilijk

Alpha 16 November 2004 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
dat spel ligt wel ergens, onder het motto het ligt ergens maar ik weet niet waar maar ik weer wel dat het ergens ligt DUS! het spel ligt ergens :z moeilijk
hengelo ... :no:

Pakspul 16 November 2004 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
hengelo ... :no:
over 3 jaar gebruik jij die uitspraak ook wel we liggen je gewoon voor dat snap jij nog niet :z

Impressions 16 November 2004 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
waarom denk je dan dat ik win :p (en ja, komt ook omdat ik het aardig kan)
En hoeveel is je AMP (ofzo), dus t aantal muisklikken per minuut? :p

Nightwolf 16 November 2004 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
ah oke :z

Ar-Tuur 17 November 2004 11:21

Ik vind helaas dat de charme een beetje verloren gaat in die multiplayer potjes op internet, want ik wil altijd een zo mooi mogelijke basis bouwen met alles dr op en dr aan, een uitgebreid legertje opbouwen en niet met zo weinig mogelijke midddelen een zo lomp mogelijk leger opbouwen en zo snel mogelijk winnen :o
Heb de C&C games wel veel met vrienden gespeeld waarbij we wat meer onze eigen regeltjes hadden:7 (bijvoorbeeld een ban op het gebruik van superwapens en heel fel op lame spel :p)

Mooi om te zien dat ik niet de enige C&C dieharder ben :7
Ik ben nu bezig met RA1, straks komen nog TS, RA2, YR en Generals 8)

Die filmpjes in deel 1 van RA zijn echt fantastisch om terug te zien :D

Stapper 17 November 2004 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Die filmpjes in deel 1 van RA zijn echt fantastisch om terug te zien :D
in 1 van die filmpjes (alleen dan van RA2) staat het wtc in de fik :)

en elvenkindje, ik heb geen idee hoeveel mijn AMP is, denk z'n 100+

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:55.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.