![]() |
De Taalpolitie
Bestaat dat fenomeen nog hier op het forum? Het is namelijk wel hard nodig de laatste tijd.
Anders wil ik het eventueel wel opnieuw opzetten? |
Hé lekkerding, wil je mij dan ook privé taallessen geven? Dat lijkt me namelijk wel wat.
-xxxiezz- |
:{ Gezeik zeg
|
Citaat:
|
hoefd van mijn nied perssee
|
hoofdlettergezeik hebben we natuurlijk niet nodig... simpele typfouten als neit ipv niet vind ik ook nog wel kunnen, maar g ipv ch en dt fout doen dat is toch wel ernstig :p
bovendien.. het is misschien wel irritant als mensen andere mensen gaan verbeteren, maar op die manier realiseren mensen wel dat ze het fout doen en gaan ze er meer op letten, waardoor hun taalgebruik uiteindelijk verbeterd. zelf ben ik ook niet goed in de nederlandse taal en ik ben erg blij dat er nu iemand is die me op de vingers tikt als ik een gruwelijk makkelijke fout maak :+ |
kampie verbeterD al genoeg... :yes:
|
Re: De Taalpolitie
Citaat:
|
Je kan de sgijt krijgen :O
|
in je dromen :{
|
ze zijn undercover 8-)
|
ik ben echt goed in het maken van fouten met D's en T's
|
Citaat:
|
Mag ik er ook bij horen. Betrap mezelf vaak op taal-mierenneuken. Sanne zal ook wel mee willen doen denk ik zo. :)
|
Die Neanderthalers mogen inderdaad best aangepakt worden.
Ik ben ook -zoals 0vera het zegt- een taalpuncturist. :+ |
Citaat:
|
ach ... wat maakt het nou allemaal uit ... maja ... zit zelf vaak ook mensen te verbeteren op msn dus ... :+
|
Citaat:
|
Heeft er even niks mee te maken maar die vrouwen van de modepolitie he, zijn zulke irritante vrouwen...!:huh:
|
Citaat:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. en: taal·pu·rist (de ~ (m.)) 1 iem. die zijn moedertaal wil zuiveren van vreemde invloeden en andere onzuiverheden => purist, taalzuiveraar dus.. taalpurist is het juiste woord.. :p |
Citaat:
Dat zinnetje impliceert dat het woord ergens van is afgeleid en niet Nederlands is. Bovendien is de site www.vandale.nl niet volledig en dus niet betrouwbaar.. ontopic: ik maak zelf nog te veel fouten om taalpolitie te gaan spelen, maar ik let wel op ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens is ook de legendarische Koelkast schuldig bevonden aan deze mooie vorm van taalverkrachting... Maar in het geval van 0vera was het lachwekkender. |
Overigens bestaat een puncturist überhaupt niet. Een acupuncturist wel, dat is iemand die met naalden in een ander steekt. :+
Misschien valt een taalpuncturist dan uit te leggen als iemand die zeer veneinig een ander verbetert als het om taalfouten gaat. Zou wel een leuk neologisme zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
hou me meestal niet echt bezig met m'n spelling als ik hier berichtjes typ zelle!
ben er al een paar keer op gewezen en voelde me eventjes op de teen getrapt :+ |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:39. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.