![]() |
voordelen/nadelen windows/linux
jah , wat zijn nou voordelen of nadelen van deze twee OS-en waar je op het eerste gezicht niet zomaar opkomt .
van windows is dus nadeel: prijs stabiliteit beveiliging windows voordeel : compatibiliteit soft/hardware linux nadeel comaptibiliteit linux voordeel veiliger ( word minder gebruikt dus ook minder geprobeerd te kraken enzow ) de prijs open source ( of niej meer ? ) |
Citaat:
|
Citaat:
is net zoiets als macintosh gebruikers idioot te noemen dat ze geen pc met windows gebruiken .. linux is een goed alternatief. alleen is het niet voor iedereen weggelegd. |
Ik draai beneden Linux, woody :) en dit omdat ik die pc voor niets anders gebruik dan voor te surfen en wat bureautoepassingen. Dus ik zou zeggen: kijk eerst naar wat je met je pc doet en welke programma's je vooral gebruikt en kijk dan of je deze niet onder linux kan draaien via emulatie of iets dergelijke. Linux is echt een goed alternatief vooral omdat het gratis is en dankzij root is het zo goed als volledig virusveilig.
|
Ik vind Linux echt super :thumbsup: ..
Maar NEE.. het is niet ideaal als Desktop.. Ik ben hier ons thuisnetwerkje aan het opstarten.. en dat gaat draaien op een Linux server.. Met 5 Windows Clients.. Hier komt op Linux Mitel of Fedora Core 2/3.. Super handig! Gaat Functioneren als router, webserver, samba server, ftp server en DHCP server.. :d Ja misschien is DHCP wat overdreven voor 5 pc's :9 .. maar het grote voordeel is dat ik dan ook kan ghosten.. Enigste nadeel: Ik ben de enigste thuis die van Linux wat verstand heeft :d |
redpet ... brrrrrr
doe mij dan maar een lekkere debian/gentoo en anders lekker ouderwetse slackware |
ik mis nog het grootste probleem met Linux... namelijk dat het gewoon te ingewikkeld en omslachtig is voor de doorsnee gebruiker.
|
Re: voordelen/nadelen windows/linux
Citaat:
|
Citaat:
|
ik wou zeggen, met een grafische interface is er niets moeilijks meer aan.
|
linux is cool leer er steeds meer van..
en het is gewoon donders interessant en dingen zijn gewoon zoveel meer haalbaar ideaal gewoon :) |
Citaat:
Precies.. ik heb er echt geen bere verstand van.. Maar ik vind het ontzettend c00l :d Binnenkort gaat er ook een Router/server draaien.. Dus ik leer het toch redelijk snel 8) |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:48. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.