![]() |
ibanez K5
hoi
misschien kennen julllie die zogenaamde groep 'korn' wat ik het liefst heb in deze groep , is het gebruikte bass gitaar, nl een ibanez K5 . die bass is gewoon super, ( ik snap trouwens niet waarom een mens door zo een geluid kan opgewonden geraken) dus besloot ik ervoor te sparen(misschien zou het me helpen in het uitstellen van mijn reis naar de maan)...en nu vraag ik me af of er mensen zijn die al ervaring hebben met deze bass in de praktijk ?.. |
Ik heb er totaal geen verstand van sorry :)
|
Citaat:
ik ook niet.. maar ik zou wel graag eens een foto van koekje zien.. kan je niet iets pmen ofzo? |
de bassist van mn eerste bandje (6 jaar geleden) had er een. Ik vind het ding echt superlog. Veel te dikke hals, veel te dikke snaren . De snaren sets voor een 5 string zijn nog een teringduur ook. Als je niet van plan ben om in zo'n nu-metal band te gaan spelen zou ik lekker een gewone 4-string van ibanez kopen. of beter nog een mooie fender percission bass.
|
Bleeeh je hebt er geen zak aan als je gitarist(en) geen k7 hebben zoals deheren Korngitarist1 en Korngitarist2.
Overigens die k5 en k7 (de k7 is de 7snarige gitaar) heb ik over gehoord dat je er niks mee kan behalve korn :z Maar dat zal wel een n00b zijn die niet doorheeft dat er ook nog een D, G, B en e-snaar opzitten :p |
uhu
Citaat:
ik moet eerlijk zijn dat ik er niets van kan, ik kan wel gewoon gitaar spelen....maar dus bass gitaar niet, ....binnekort ga ik misschien lessen volgen, tenzij ik denk dat ik het zonder ook zal kunnen...en me dan enkel ga moeten content stellen met 'slaps' hoewel dit best klinkt.....maar nog een vraagje..zijn dikke snaren misschien moeilijk te bespelen? ..nochtans lijkt me dikke snaren best gemakkelijker.... en is het geluid even goed al je ka horen bij 'korn' .? |
uhu
Citaat:
|
Citaat:
|
hijs langer als normaal toch? omdat ie in b staat maar als je kan slappen zou ik hem nemen hij lijkt mij wel goed
|
Citaat:
|
Citaat:
dan noem je die afstelling dus ook B |
Bleh ik vind dat je die k5 dan op zn minst moet droppen naar A of G ofzo..
|
Citaat:
maare hijs niet goedkoop kan je niet beter een beginners bass kopen? |
Citaat:
Ik zou zowiezo in het begin voor een 4snaars gaan en mocht je de drang hebben om lager (kwa tonen) te gaan dan pas een 5snaars of omlaag stemmen ofzo |
Citaat:
|
Heb je grote handen?
Want de K5 heeft een best brede hals (dat stokding waar alle snaren overheen lopen ;)) en dat kan best irritant zijn als je kleine handen (en vingers) hebt :) |
Citaat:
|
maar je hebt hem dus al wel goed bespeeld?
|
Citaat:
|
Dan zou ik hem op zn minst even bespelen of die lekker speelt :)
|
Citaat:
|
uhu
Citaat:
|
maar jij wil per se zijn geluid nou heb je het prijs kaartje op zijn amp wel eens gezien?8)
|
Citaat:
|
Citaat:
en ibanez heeft nog veel meer goede(en geile) bassen8{ |
uhu
Citaat:
|
link
kijk hier maar even rond en heb je de jumpack bas al gezien van ibanez? hij staat hier wel op de site ff kijken dus |
Citaat:
|
uhu
mjah, die 1st zwarte bass met al die kanten , gebruikt ' slipknot ' deze niet ? ik dacht van wel, maar die zijn wel erge goedkoop tenopzichte van de K5;
ik wist niet dat limp bizkit eveneens met een ibanez speelde, hoewel ik soms dat geluidje hoort die je vaak hoort, zo een hangend geluid ik zou niet weten hoe het beschrijven...maar ik had het maarmaals willen herkennen.. |
Re: uhu
Citaat:
wes speelde vroeger op een 5 snarige gitaar:p en er staat meer op die site dan bc rich hoor kijk maar wat rond gewoon de prijsen verschillen niet veel met hier |
jup up
de bassist 'fieldy' gebruikt een bijzonder speeltechniek, het wordt 'slap' genoemd...maar zou het kunnen dat het fout is ?
ik heb meermaals naar 'bass slaps' geluisterd, ( niet van fieldy) en het leek wel een iets of ander geluids effect te zijn... fieldy slaagt er letterlijk op, waardoor je een ' slag slag effect hebt' maar bij dat anders was het eerder iets met de snaren zelf, daarmee bedoel ik dat ze niet echt sloegen, maar dit wordt dan ook slap genoemd ?wat is het verschil ? is het ene fout ? |
Re: jup up
Citaat:
:thumbsup: ik heb het gebrobeerd met een ibanez btb 5 snaar over een fender blabla bass ding en het klonk erg geil als je dan slapte |
Re: Re: jup up
Citaat:
|
Re: Re: Re: jup up
Citaat:
|
Re: Re: Re: Re: jup up
Citaat:
...toch .... ik zei me al op die K5 'slappen' tot in de vroeg uurtjes...bij wijze van spreken uiteraard, ..en dus als je het hebt over 'treble' nl hoge tonen, zou dit dan willen zeggen dat je stukjes zou kunnen spelen zoals bij crazy town; butterfly? waar ik denk dat het bass geluid redelijk hoog is...klopt het wat ik zeg ? |
Re: Re: Re: Re: Re: jup up
Citaat:
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: jup up
Citaat:
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jup up
Citaat:
|
alle basgitaren van ibanez zijn kut....
En dat is sjors zijn eerste post weer in een lange tijd. |
Citaat:
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jup up
Citaat:
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jup up
Citaat:
|
Op vrijwel alle bass is te slappen volgens mij, maar dat moet een bassist even bevestigen :p
En als een bas lekker speelt en klinkt is hij goed :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik heb laast ff alle bassen bij de gitaar boer onder de loop genomen en vond dat de fender jazz dingen het beste slapten en op de stagg stuff kan je echt niks uit krijgen voor 5 strings was ibanez wel gewoon goed te slappen |
Citaat:
|
ik zit nu dat hele topic door te lezen en wat me opvalt is dat er dingen geroepen worden die half worden gelezen enz. en de term slapping is niet geheel goed uitgelegd. slapping is een speelstijl en niet een stijl waar je je amp op instelt.
slappen is het het tikken van je duim tegen de snaar als ik het goed heb. deze speelstijl word veelal gebruikt met het plukken aan de snaren. dat werkt ongeveer zo. het bestaat uit 2 bewegingen in de 1e beweging slap je de snaar aan en de 2e pluk (trek) je de onderliggende of dezelfde snaar een stukje omhoog. luister naar FLEA (bassist RHCP) die beheerst het slappen en plukken perfect |
Citaat:
en die bassist van 'korn' wat doet hij dan? die lijkt er allesziends toch anders op te zijn , hij slaagt met zijn volledige hand op de snaren,...en het geluid klinkt nog anders dan de slap van flea...behoord dit eveneens tot het slappen ? of is het nog iets anders ? |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:59. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.