![]() |
geven jullie zwervers geld?
doen jullie dat?
|
ja
|
Citaat:
|
ik zie ze [haast] nooit.
|
Nope.
Niet dat ik veel zwervers zie hoor :) Had een poll hier niet gepast? :p |
ik heb laatst met kerst zo'n daklooskrant verkoper een euro gegeven enzijn krantje laten houde 8-)
|
Citaat:
|
Citaat:
en Neuh ik geef niet, en willen ze brood dan meppen ze me :) |
Citaat:
|
Ik krijg altijd geld, zegt dat genoeg?
|
Geen geld. Wil best wel wat eetbaars voor ze kopen, maar geld gaat toch 9 van de 10 keer naar iets waar het niet voor bedoeld is.
Maargoed, kom om eelijk te zijn zelden zwervers tegen die om geld vragen :) |
nee, ik geef nooit geld..
|
soms... als ze overkomen alsof ze het echt gaan gebruiken voor onderdak of eten. Maar als ze onverstaanbaar staan te bedelen (of op het station bedelen) krijgen ze niets van me..
Een 'fatsoenlijke' zwerver kan een euro of een boterham van me verwachten... |
Niet als ze met een bordje zitten (i'm homeless, broke, please help me, a bed costs 18 dollar) en dan met zo'n triest gezicht erbij hmm.
Ik ben eerder geneigd iets te geven als ze een muziekinstrument bespelen ofzo, maar het hangt er vanaf of ik kleingeld mee heb of niet. |
ik geef ze vaak mijn brood of ik koop de daklozenkrant
|
Ik kom nooit zwervers tegen. Behalve op woensdagmiddag maar dan staan ze erwtensoep uit te delen. En ik lust geen erwtensoep :p
|
In grote steden nog weleens.. als ik dr hier heen tegenkom in de stad ofzo doe ik dat niet, raar ook eigenlijk :+
|
Citaat:
|
gooi ze af en toe m'n rosse centjes toe... maar loop er minstens even vaak langs met een schuldige blik. Het leven is neit eerlijk he
|
Als ik iets van eten mee heb , geef ik ze altijd wel iets om te eten.
Mensen die daar zielig zitten te doen met een bordje voor zich geef ik niets . Mensen die iets opvoeren of een muziekinstrument bespelen geef ik altijd iets. |
ik zie eigenlijk bijna nooit zwervers...
kben wel een keer met excursie van school naar londen geweest, en daar liepen der echt heel veel, en we zaten in zo'n gastgezin met een paar, en iedereen kreeg bij zn eigen gastgezin een lunch-pakket mee, niet te vreten, dus dat verzamelden we in zakken en als we dan ergens met de bus door londen reden en we zagen een zwerver, en de laraar uitstappen, en hem een zak eten geven, was echt gaaf om te zien hoe die zwerver dan keek...:) |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:23. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.