![]() |
hand verbrand dringend
er is net een hete pan op mn hand gevallen. wat moet ik doen? ik kan niet de hele dag in ijsblokjes blijven zitten. iemand middeltjes?
|
water en de rest komt later?
Nee sorry behalve koud erop weet ik niks |
Inderdaad behalve goed koud houden weet ik ook niet wat je eraan kunt doen? Ik weet niet hoe ernstig het is maar hier een stukje tekst van gezondheidsplein.nl, want brandwonden kun ernstiger zijn dan je denkt.
Citaat:
|
en volgens gezondheidsplein.nl kun je dit eraan doen
Citaat:
|
ff naar apotheek. moet van m'n neef-dokter.
|
natuurlijk niks open
|
Flamazine erop smeren. Tenminste dat doen wij toch altijd.
|
ja heb ik gedaan en gespalkt
|
gewoon ff onder de koude kraan en doorbikkelen, moet je me zus eens zien hoevaak die onder de brandplekken zit, anders gooi je een natte doek in de diepvries en wikkel je die er omheen
|
10 minuten onder een koude (niet te koude) kraan en dan calendula erop smeren.. en niet te zuinig doen.. want van die calendula wordt de boel ook een beetje soepeler :)
maar je zult het wel blijven voelen voor een paar dagen denk ik :p gewoon negeren die pijn |
Tandpasta erop smeren. helpt echt...
Ik verbrand me minimaal 1x per 2 weken aangezien ik in een restaurantkeuken werk en soms heb ik ff niet de tijd om voorzichtig te zijn als ik iets uit de oven haal oid:p Eerst koud water er over laten stromen (indirect, dat wil dus zeggen dat je het via een andere niet verbrande plek op je brandwond moet laten stromen) en vervolgens afdrogen, even wachten en er tandpasta op smeren. Of van dat groene verbrand-gaas natuurlijk als je dat hebt.:) |
heb eerst een halfuur rondgefietst om een apotheek van wacht te vinden (het was over de middag). daar flamasine en een verband gekregen. tot zaterdag behandelen.
en typen en schrijven gaat traag! |
vooral koud houden
|
Citaat:
gisteren ging het schrijven moeilijk. nu veel beter. net verband veranderd en ik heb een aantal kleine littekens. hopelik trekken ze weg. |
Citaat:
beterschap in ieder geval :aai: |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:37. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.