Citaat:
dus jij gaat er blindelings van uit dat al die vrouwen het het beste voor hebben met de kinderen?
|
Wow, dat heb ik niet gezegt schat! Ik geloof dat alle kinderen een
vader en een moeder nodig hebben! Alleen er komt helaas op deze wereld óók incest voor (en ja, er zijn ook wel eens vrouwen dader, zij het dat het minder voorkomt, maar het komt voor). En zoals ik al zei, ik heb wel vertrouwen in ons rechtsysteem. Het is behoorlijk sociaal waar 9 van de 10 keer in voogdijzaken bijde ouders profeit hebben. In weekend regelingen en in wisselregelingen. Die enkele keer dat een vader de pinuut is heeft dan in mijn ogen een rede.
Citaat:
dat het niet iets is om die vent keihard terug te pakken, nadat ze m gestript heeft van zn huis zn spullen zn halve salaris, en dan ook nog een omgangsregeling weigeren.
|
Natuurlijk het komt voor, maar zoals ik al zei over ons rechtsysteem, in dit gebied is het eerlijk. Trouwens, er zijn zelfs regelingen dat een kind naar een bezoekshuis gaat, waar mama in het ene kamertje zit. Papa zit in het andere met het kind. Mocht het helemaal niet kunnen tussen de ouders. Als bescherming voor het kind en als bescherming voor de vader. En natuurlijk, er zitten trutten tussen. Alleen geloof me, zulke mannen zijn zelf ook niet heilig. Alles in het leven heeft zo zijn rede en
oorzaak
Citaat:
die wijfen zijn er net zo goed als dat er foute kerels zijn, maar ik weet wel dat jij het niet zo op mannen hebt, dat is neit erg, jouw zaak, maar houd wel goed in je achterhoofd dat een verhaal altijd 2 kanten heeft, en dat er genoeg vrouwen zijn die vies misbruik maken van het feit dat een rechter negen van de 10 keer de vrouw in het gelijk stelt, waarom, omdat er van vroeger uit word uitgegaan dat de moeder de enige is die de kinderen kan opvoeden, de opvatting van: een man kan dat niet.
|
Heyhey, oké, ik hoef geen man in mijn
bed, maar dat is eventjes wat anders. Maar geloof me, ik ben helemaal niet zo erg geëmancipeert en ik geloof dat als een vrouw een cariëre wilt, en kinderen, en dan van haar man af. Dat de kinderen beter naar de pa kunnen als hij niet werkt. En natuurlijk, de zaken verschillen. Maar in wie heeft dat kind 9 maanden doorgebracht? Niet in de vader, die heeft er bewijzen van spreken enkel maar vijf minuten zijn piemel in de moeder gehad en zaad geloost. Een moeder heeft instinkten die zorgt dat ze goed voor het kind kunnen zorgen. En ik zeg niet dat een vader dat niet kan. Maar hij mist simpelweg het moeder instinkt. Hij mist de hormonen!
En natuurlijk een man kan heel goed voor kinderen zorgen, alleen, er zijn bijna altijd bezoekregelingen en ik geloof dat het een rede heeft als dit helemaal niet meer het geval zou zijn.
Citaat:
en dat is wat die mannen bedoelen, ze mogen hun kind helemaal neit zien, VAN HUN VROUW!
En denk je nou serieus dat die lui hun kinderen misbruikt zouden hebben, mens denk na, dat zou binnen de kortste keren uitkomen, dat zou een grote kop in de krant opleveren, de media zou er van smullen, maar is dat gebeurt, nee, dus dan ga ik er van uit dat dit NIET het geval is, jij met je achterlijke vooroordelen.
|
Je hoord volgens mij enkel wat je wilt horen. Ik zeg dat het
voorkomt. Ze mogen dat kind van de rechter niet zien, en dat heeft zijn reden. En echt bij gewone gezinnen haalt het de krant niet als papa, broerlief, zuslief of mama op ongewenste plekjes van het kind zit. En dat sexuele misbruik was een
voorbeeld. En ik noem het telkens weer omdat het vaak voorkomt en omdat het zo slopende is voor een kind. En ik ben niet achterlijk, ik heb een andere mening dan jou, en goed, waarschijnelijk ben ik burgelijk en ouderwets. Maar in deze mannen geloof ik niet zo. Terwijl ik wel geloof in goed vaderschap. En zoals ik al zei, alles heeft een rede en oorzaak.
Citaat:
het is namelijk heel vaak zo, dat een vrouw haar persoonlijke scrupules in zulke gevallen niet aan de kant kan zetten en de man nog een hak probeert te zetten door hem alles af te pakken.
|
Het komt voor, maar daarvoor zijn rechters. Daarvoor zijn hogere beroepen, daarvoor zijn advocaten. En daarvoor zijn oorzaken... Een mens heeft niet zomaar een hekel aan iemand met wie zij kinderen heeft gemaakt en uit die haat niet zomaar, omdat een vrouw de instinkten heeft om voor het kind te zorgen. En daarom ook het beste voor het kind wilt.
Citaat:
MAAR!
het is ook heel erg vaak zo dat er een goede omgangsregeling word getroffen ook al hekelen de voormalige pratners mekaar, er word voor gezorgd dat de kinderen de kans krijgen om ook met de ouder waarbij ze niet wonen om te gaan, en die fathers for justice, die mogen dat van hun ex-vrouwen niet, en omdat niemand naar die schrijnende gevallen luisterd gaan ze in superhelden pakken ludieke acties ondernemen. [/b]
|
En zulke ludieke acties, zoals jij het noemt. Vind ik niet bevordelijk voor het serieus nemen voor een zaak.