Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Klaag Corner (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Winkeliersbeleid (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=52453)

Jamiel 19 February 2005 12:54

Winkeliersbeleid
 
Het valt mij op ( en voornamelijk hiero in Twente ), dat die lui die in een winkel werken:

je nooit groeten;
geen service bieden uit zichzelf;
je nooit aankijken als je wat vraagt of wilt afrekenen;
en als ze je aankijken, lijken ze geirriteerd en willen ze van je af zijn;
zitten vaak te kletsen met elkaar over alles behalve hun werk...

kennen jullie deze gevallen ? :|

BlackTurtle 19 February 2005 14:52

klopt

maar

de winkelende mensen mentaliteit,

de werknemers van de winkel zijn lucht voor ze alleen als ze wat nodig hebben moet je voor ze rennen

als je ze groet kijken ze je scheef aan zeggen niets of in sommige gevallen zeggen ze vriendelijk wat terug

als je zegt moet ik u ergens mee helpen krijg je een reactie in de trend van: nou dat kan ik zelf ook wel. dus dat doe je 2x en dan laat je het wel

heb jij in een winkel gewerkt? als je bijv. bij een supermarkt werkt is het echt niet interresant om het over de supermarkt te hebben, dat is echt niet leuk, dus zoek je andere onderwerpen das toch neit zo raar.

:)

Tyskie 19 February 2005 14:53

Re: Winkeliersbeleid
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel
Het valt mij op ( en voornamelijk hiero in Twente ), dat die lui die in een winkel werken:

je nooit groeten;
geen service bieden uit zichzelf;
je nooit aankijken als je wat vraagt of wilt afrekenen;
en als ze je aankijken, lijken ze geirriteerd en willen ze van je af zijn;
zitten vaak te kletsen met elkaar over alles behalve hun werk...

kennen jullie deze gevallen ? :|

Nee, maar in het oosten kennen ze ook geen Jumbo. ;)

Jamiel 19 February 2005 15:20

Ja, ik heb ooit in een winkel gewerkt, en het viel mij ook op dat het zeer gewaardeerd wordt, als je je met je werk bezighoudt.
Als een klant geholpen wilt worden, willie niet genegeerd en snel "afgehandeld" worden. Een werknemer hoort zich niet geirriteerd tegenover klanten te gedragen, am I right of niet ?

En praten over een ander onderwerp dan werk ok, dat is logisch.
Maar niet als een klant geholpen wil worden

Tyskie 19 February 2005 15:34

Uiteraard niet, als werknemer hoor je je te focussen op de klant; dat is jouw bron van inkomsten.. Dit houdt in dat je je vriendelijk opstelt, groeten en 'meepraten' hoort hierbij. Ondertussen met je collega aan de kassa kletsen over het weekend ofzo niet.
Als een klant duidelijk aan het zoeken is, dan help je hem even. Als een klant wat vraagt, dan probeer je ze veel mogelijk service te verlenen. Meelopen naar het schap, meedenken over een vervangend artikel als het uitverkocht is etc.
Dan maak je als winkel (naast inrichting en prijzen) een extra verschil voor klanten, waardoor ze blijven.

Jamiel 19 February 2005 15:47

Precies, en in de meeste gevallen kom ik dat soort winkels niet tegen hiero :no:

Joeltja 19 February 2005 18:10

das toch wel grappig, ik woon in een dorpje, en daar zijn de winkeliers echt heel erg vriendelijk, als je binnenkom best snel helpen als ze zien dat je iets zoekt, bijna altijd groeten enz.

(kan ook komen doordat ze denken ''yes een klant...) 8)


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:57.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.