Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   keuzevakken op school (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=52505)

The Phit 23 February 2005 12:02

keuzevakken op school

wie moet er ook om de zoveeltijd een keuzevak doen? Naja, ik wel dus. En ik moet nog 4 punten, maar alleen met beleggen kan ik 4 punten halen en met basisscholieren begeleiden in het NEMO gebeuren 3 + 1 voor een extra opdracht. Verder is alles 3 punten te verdienen.
Dus wat te doen?
Les krijgen in beleggen? Of koterts helpen sites te hacken in het NEMO?
:z

AMF 23 February 2005 12:10

koters helpen..lijkt me leuker :+

x-lizz-x 23 February 2005 12:15

het makkelijkste...

AMF 23 February 2005 12:16

je hebt een punt lizz :p

The Phit 23 February 2005 12:31

nouja, ik heb geen verstand van beleggen. Heb dus geen idee of het makkelijk is. Ziehier wat ik dan op het einde moet kunnen 8)
Citaat:

Leerdoelen:

inzicht krijgen in de wereld van kapitaal- en vermogensmarkt en de wereld van ondernemingen die van deze markten gebruik maken

Onderwerpen:

beleggingstheorien
aandelen; obligaties; rol van aandelen en obligaties in de financiering van een onderneming
ondernemingsvormen; hoe gaan naamloze vennootschappen over tot emissie van aandelen
koersen
obligaties bij de financiering van de overheid
hoe lees ik de beurspagina
hoe werkt de beurs
rente, dividend en koersen
opties
beleggingsmaatschappijen
samenstellen van een portefeuille
jaarverslagen
externe invloeden (zoals DNB, geldmarkt, euro)

Werkvormen:

theorielessen
practica en excursie naar de effecten- en optiebeurs
eventuele deelname aan een beurscompetitie

Leermiddelen:

syllabus (verkrijgbaar bij de docenten tijdens de eerste les)

Instapvoorwaarden: