Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   keuzevakken op school (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=52505)

The Phit 23 February 2005 12:02

keuzevakken op school

wie moet er ook om de zoveeltijd een keuzevak doen? Naja, ik wel dus. En ik moet nog 4 punten, maar alleen met beleggen kan ik 4 punten halen en met basisscholieren begeleiden in het NEMO gebeuren 3 + 1 voor een extra opdracht. Verder is alles 3 punten te verdienen.
Dus wat te doen?
Les krijgen in beleggen? Of koterts helpen sites te hacken in het NEMO?
:z

AMF 23 February 2005 12:10

koters helpen..lijkt me leuker :+

x-lizz-x 23 February 2005 12:15

het makkelijkste...

AMF 23 February 2005 12:16

je hebt een punt lizz :p

The Phit 23 February 2005 12:31

nouja, ik heb geen verstand van beleggen. Heb dus geen idee of het makkelijk is. Ziehier wat ik dan op het einde moet kunnen 8)
Citaat:

Leerdoelen:

inzicht krijgen in de wereld van kapitaal- en vermogensmarkt en de wereld van ondernemingen die van deze markten gebruik maken

Onderwerpen:

beleggingstheorien
aandelen; obligaties; rol van aandelen en obligaties in de financiering van een onderneming
ondernemingsvormen; hoe gaan naamloze vennootschappen over tot emissie van aandelen
koersen
obligaties bij de financiering van de overheid
hoe lees ik de beurspagina
hoe werkt de beurs
rente, dividend en koersen
opties
beleggingsmaatschappijen
samenstellen van een portefeuille
jaarverslagen
externe invloeden (zoals DNB, geldmarkt, euro)

Werkvormen:

theorielessen
practica en excursie naar de effecten- en optiebeurs
eventuele deelname aan een beurscompetitie

Leermiddelen:

syllabus (verkrijgbaar bij de docenten tijdens de eerste les)

Instapvoorwaarden:

het keuzevak is voor studenten van alle opleidingen toegankelijk; echter Bedrijfskunde- en HEAO-studenten dienen eerst te overleggen met de docent; na dit overleg kunnen zij zich aanmelden
en bij dat teachen van basisscholiertjes in het NEMO

Citaat:

NEMO is een science-centrum in Amsterdam, dat activiteiten voor kinderen van 10-16 jaar organiseert om de belangstelling voor natuurwetenschappelijke onderwerpen te vergroten. Op een speelse manier door zelf proefjes uit te voeren, maken kinderen kennis met technische toepassingen in het dagelijks leven.

Onderdelen van het keuzevak zijn:

Samen met kinderen NEMO-exhibits (proeven met een specifiek
natuurwetenschappelijk karakter) doen.

Begeleiden van een minicursus 'ontwerpen van een website' of van een toets(computer)programma voor kinderen voor kennis van Nederlandse Woorden

In het SOP-project, het zgn. Scholieren Opvang Plan, worden basisschoolkinderen opgevangen bij ziekte van de docent. Op een SOP-sessie wordt een groep van maximaal 8 kinderen door een student begeleid.

Studententeams zijn bij voorkeur samengesteld uit studenten met didactische en studenten met technische kennis en ervaring.

Voor dit keuzevak krijg je drie studiepunten als je gedurende drie maanden 1 keer per week op vrijdag meedoet met de scholierenopvang.

Eventueel is het in overleg mogelijk om 4 studiepunten te krijgen als er aanvullende opdrachten worden verricht.

Instapvoorwaarden
Interesse in het begeleiden van basisschoolleerlingen (8-12 jaar oud)

Dit keuzevak is met name interessant voor studenten van de EFA, Pabo’s, I&E, IIE, en overige techniek studenten.
Nou ja, voor dat NEMO shit ben je dus zeg maar een vrijdag van 9.00 tot 15.00 bezig. En krijg je gewoon je punten voor aanwezigheid 8)
voor het beleggen krijg je 1 tentamen, 1 essay over een nader te bepalen actueel onderwerp + dat je op dinsdagavond op school zit :o

het lijkt me alle2 opzich wel grappig maar weet gewoon geen keuze te maken :loser:

Banaan 23 February 2005 12:33

ratten in nemo

want nemo is gewoon superboeiend, vindik :+

Raspberry 23 February 2005 12:37

nemo :p

AMF 23 February 2005 12:42

ja ik blijf bij mijn eerste post :yes:

The Phit 23 February 2005 13:01

Citaat:

Beste student,

Hierbij bevestig ik je inschrijving voor het keuzevak

NEMO Project: Scholieren Opvang Plan

dat start in periode 4 (lesperiode 4 is van 11 april tot en met 8 juli 2005).
Het keuzevak wordt gegeven op Vrijdag 9.00 - 15.00 uur (indien tweede dag doorgaat, is donderdag 9.00 - 15.00 uur ook een optie). Lokatie is NEMO.
poeh, tot 8 juli :o
nah, ik kan me nog altijd uitschrijven dmv opgeven voor beleggen ;)

Ienke 23 February 2005 13:16

Volgens mij heb je de juiste keuze gemaakt!!!:+

thali 23 February 2005 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
en met basisscholieren begeleiden in het NEMO gebeuren 3 + 1 voor een extra opdracht.
Citaat:

dat activiteiten voor kinderen van 10-16 jaar organiseert
:?
Het kan liggen aan het feit dat ik een dom Belgje ben, maar basisschool is toch 12-?

Heb je dat ene punt echt nodig? Of maakt het niet veel uit?

Jamiel 23 February 2005 15:05

3 + 1 opdracht lijkt me leuker ;)

Maar hier hebben ze geen keuzevakken

The Phit 23 February 2005 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
:?
Het kan liggen aan het feit dat ik een dom Belgje ben, maar basisschool is toch 12-?

Heb je dat ene punt echt nodig? Of maakt het niet veel uit?

nemo organiseert voor 10 tot 16 jarigen. Maar dat betekend niet dat ik 16 jarigen onder me hoede krijg. Ik krijg dan het deel van 10-12 jarigen onder me, en dat zijn hier in Nederland basisschool kinders.

en ja, ik heb dat punt nodig. Anders moet ik na de zomervakantie weer een vrijekeuzevak doen. Alle andere keuzevakken zijn 3 of minder punten.

thali 23 February 2005 16:06

Citaat:

en ja, ik heb dat punt nodig. Anders moet ik na de zomervakantie weer een vrijekeuzevak doen. Alle andere keuzevakken zijn 3 of minder punten.

Bij welk van de twee heb je het meeste kans een 4 te krijgen?

Stevie 23 February 2005 16:47

nemo fo real :7

The Phit 23 February 2005 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Bij welk van de twee heb je het meeste kans een 4 te krijgen?
als ik een onvoldoende wil, heb ik de meeste kans erop als ik 'beleggen' ga doen. Dat is namelijk een essay + tentamen. Dat andere krijg je je punten om aanwezig te zijn en koters te helpen :+

TheGroovMaster 23 February 2005 17:01

ik doe aan keuze blokken.... major minor... me major is CMD en me minor is TI

chica 23 February 2005 17:11

Ik hoef nog ff niks te kiezen:p Maar denk dat jij het leukste gekozen hebt:)

appelshampoo 23 February 2005 17:20

ik zou idd voor dat NEMO gedoe gaan!

maar >>> school?

thali 23 February 2005 19:13

Citaat:

als ik een onvoldoende wil, heb ik de meeste kans erop als ik 'beleggen' ga doen. Dat is namelijk een essay + tentamen. Dat andere krijg je je punten om aanwezig te zijn en koters te helpen :+
Dan zou ik voor dat nemogedoe kiezen :yes: .

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:02.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.