![]() |
Wat eet jij meestal als vleesvervanger?
Als je vegetariër bent?
Op mijn werk in het Bolwerk koken ze altijd pasta met cashewnoten en dat is zoo lekker. Mijn pappa kookt meestal een vegaburger en door de macaroni en rijst enzo van die tofu wokreepjes, en nu heb ik ook weleens dat nieuwe: valess. Heeft er iemand nog lekkere recepten? |
Vanalles en nog wat ligt er in onze vriezer... Als er maar soja inzit en groente...
|
Ik ben geen vegetarier, maar mijn zusje wel dus vaak ik gewoon een groenteburger of van die tofu reepjes of een kaasburger ofzo.
|
Kip
:+ |
Waarom zoeken vegetariërs die dus principiëel geen vlees eten dan wel naar producten die zo goed mogelijk lijken op vlees zoals die vreemde burgers enzo?
|
Nou... ik eet niks wat op vlees lijkt, alleen dat vind ik al ranzig. Alleen het eiwit heeft een mens wel nodig, dus ga je over op soja... Logisch toch?
|
Lijkt me lastig, vegetarisch, kan je veel niet eten enzo. Maar vlees is ook gewoon lekker vaak. Vind ik dan. Maarja, tegenwoordig zijn r zat vleesvervangende dingen.
|
Citaat:
Mensen die principiël vegetariër zijn eten geen vlees omwille van de dieren, niet omdat het er zo uitziet. Even ontopic: groenteburgers en rijstburgers meestal. |
Als je geen vlees eet, moet je dan echt een vervangingsmiddel zoeken??
lijkt me echt wel raar. |
Citaat:
|
Misschien nog een stomme vraag.
Ons darmstelsel is oorspronkelijk toch gemaakt om enkel groentes en fruit te eten (dat hebben ze mij toch wijs gemaakt ;) ) Bestonden er vroeger dan ook zoiets als soja producten of kan men die vrij in de natuur vinden... (of wat moet ik me van deze producten voorstellen?) [ ja, 'k ben daar eigenlijk niet mee bezig, hé] |
een mens is een alleseter(omnivoor)
ons gebit laat dat ook zien, lijkt me sterk dat ons darmstelsel dan niet in staat zou zijn om vleesproducten te verteren? ik kan zelfs zeggen dat ons lichaam een rudiment heeft van toen we enkel nog maar vegetatie/noten aten inderdaad. een orgaan wat er nu niet meer is, wat gebruikt werdt voor de vertering/afbraak van het bladgroen. (was dat niet appendix? , de lessen biologie zijn weer lang geleden :P ) ons lichaam is er iig op ingesteld van alles te eten en zo aan zijn nodige vitaminen/mineralen te komen. eigenlijk gaan vegetariers/veganisten dus tegen onze natuur in, maar dat natuurlijk ten gunste van de dieren. |
me moeder krijgt steeds van dr werk Valess mee (en verscheidene voorlopers/experimenten). Dat is eigenlijk best wel te kanen :yes: Maar zolang ze ook nog stug gehaktballen voor me blijft draaien, neem ik die ook nog bij de bloemkool/witlof/spruitjes/sperzibonen :7
|
'k Ben geen vegetariër :) ..
|
Citaat:
en vertel mij eens dan als ons verteringsgestel het niet aankan wij wel al die nodige vitaminen/mineralen uit het vlees kunnen halen? dat strookt niet met je theorie |
vandaag vega fingers met zoete chili erin gegeten, lekkerrr man! moeten jullie ook eens proberen. bij de edah zijn ze. mmm was echt lekker :thumbsup:
wat ik verder erg lekker vind: -spinazierondo -vega hamburger -quorn filet -gewoon gehakt voor door de pasta enzo -kaasburger van maaslander mm ik ben echt gek op mijn eten, mis het vlees totaal niet. |
geef mij maar gewoon een lekker stuk vlees
|
Citaat:
De dunne darm van een konijn is véél langer dan die van de mens. Bovendien is er in de appendix van het konijn cellulase aanwezig, wat wij niet hebben. De functie van cellulase is cellulose (= vezels in rauwe groenten en ook in fruit, gras, ...) af te breken. Bij ons gebeurt dat door de bacteriën in de dikke darm die zich 'ontfermen' over het onverteerbare of de onverteerde resten. |
Blijkbaar zat ik weeral te dromen of te spelen tijdens de les biologie.:$
Maar nu ben ik helemaal terug mee!!!;) |
Citaat:
|
Ik vind quorn lekker :$ en eet dat dan ook regelmatig (lees: minstens 1x per week). Ik eet ook aardig wat nootjes en wel eens vegetarische paté op brood.
En heb uiteraard ook tofu in mijn diepvries. |
Citaat:
gezonder en lekkerder als je het mij vraagt. zelfs mijn vader, die heel veel van vlees houdt, vindt dat lekker. |
wow, dat bestaat?
maar wat zit er in dan? want als er geen vlees in zit kan het toch ook geen gehakt zijn? :? |
Ik voel gewoon dat ik hier nog veel ga bijleren
gehakt dat geen vlees is; straffe kost:yes: Moet ik ook eens proberen! |
Citaat:
maar veel dingen bevatten kikkererwten en natuurlijk soja. ik zal het eens opzoeken. en ik ben het allerlekkerste nog vergeten te vermelden: FALLAFEL! overheerlijk is dat. en supergoedkoop, ik heb pakjes van de reformwinkel; 1 pakje kost 1,60 en daar kun je makkelijk met zn vieren van eten. (wel lekker veel groente en van die shoarmabroodjes erbij natuurlijk). |
Ik eet wat meer eieren dan eerst, eet kaas voor bepaalde vetten, van die vegetarische nepvleesachtige dingen, gekruide tofu, en nepgehakt :p
en ik leef er al een aardige tijd van... voel me alleen soms wat vermoeider, maar daar moet ik vitamine b12 voor slikken. btw die falafel? hoe maak je die klaar? in de frituur of kan het ook in een pan? |
Citaat:
je hebt zo'n pak falafel, daar doe je een bepaalde hoeveelheid water bij (weet niet precies hoeveel, staat op het pak), effe roeren, beetje kneden, dan draai je er balletjes van en bak je ze eventjes een paar minuten in een pannetje. mmm! |
dan moet jij maar een keer die dingen voor me klaarmakn als je wilt want ik kan me daar echt niets lekkers bij voorstellen:)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
;) |
oh dat vind ik goed hoor, ik kan heel goed koken!
|
Citaat:
|
kom ik ook, wil wel eens weten wat nou het grote verschil in Falafel frituren en Falafel bakken is :7
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:p
@ phitje: waarom probeer je het niet eens met de pan? wie weet vind je dat wel veeeel lekkerder 8-) ik vind frituren maar bahh. |
nou biffy? wanneer kunnen we aanschuiven?
|
Citaat:
ik eet vanavond vegetarische bitterballen :d |
Extra tafels niet alleen vrees ik. Zorg maar voor wat extra budget, als ik zo zie wie allemaal van plan is te komen.
Ik vind vegetarische burgers ed toch wel behoorlijk duur ... |
Citaat:
Heb eens op de site van de appie gekeken: 2 braadworsten voor 2 euro, zo duur zijn de vega braadworsten ook. €2,80 voor 2 varkensschnitsels, €2,60 voor 2 vega schnitzels. ga zo maar door. Het is dus allebei niet goedkoop tuurlijk, in vlees heb je ook megaverpakkingen "volumevoordeel" of hoe ever ze het noemen, dat heb je voor vegetarisch spul niet. dat vegetarische spul van bijv. quorn is wel enorm in kwaliteit en het is supergezond. falafel is spotgoedkoop zoals ik eerder in dit topic al zei. vegetarische cheesburgers kosten per stuk 80 cent ofzo. Vind je dat behoorlijk duur? Ja, een grote pot pasta maken is goedkoper, maar het gaat nu even om de vergelijking met vlees toch? sorry als ik je verkeerd begreep ;) even update over de bitterballen (die in vergelijking wel duur zijn ;)): HEERLIJK! godverdomme :9 wel hoog in de calorieën maar dat was te verwachten. |
ben geen vegetarier ...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:03. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.