Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   The Lounge (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   gordel (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=52844)

thali 13 March 2005 09:59

gordel

Klik jij je altijd vast als je in de wagen zit?
Wanneer wel/niet?

sJur 13 March 2005 10:15

wel als ik bij me broer in de auto zit :9 maar verder let ik er niet zo op

Flater 13 March 2005 10:22

Altijd. Ongeluk zit in een klein hoekje en het hoef niet eens jou schuld te zijn. Vandaar.

Kamui 13 March 2005 10:42

ook altijd, het is gewoon een gewoonte bij mij :)

eniT 13 March 2005 10:53

ik ook echt altijd... eveneens een gewoonte

bootje 13 March 2005 11:01

altijd

appelshampoo 13 March 2005 11:03

altijd, hoeveel moeite is het ook? en je kunt er je leven meeredden en een behoorlijke boete besparen.. 8)

TheSun 13 March 2005 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eniT
ik ook echt altijd... eveneens een gewoonte
^^
Dat is toch verplicht dacht ik.. of ben ik mis?? :)

Jamiel 13 March 2005 12:25

Doe het vrijwel altijd. Behalve gister, want toen zaten we met z'n vieren in de achterbank van een klein autootje. Lekker krap was dat :p

Headliner 13 March 2005 12:27

sowieso altijd als ik voor in zit
als ik achter zit wil ik het nog weleens vergeten

Pakspul 13 March 2005 12:28

Ik draag altijd een gordel in de auto

thali 13 March 2005 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheSun
^^
Dat is toch verplicht dacht ik.. of ben ik mis?? :)

Ja, er staan zelfs zware boetes op. 150 euro per persoon die zijn gordel niet draagt als ik me niet vergis.

Saarah 13 March 2005 12:41

Achterin nooit (of de persoon waar ik mee meerijd moest het vragen ;)), voorin soms. Hangt van het moment af, hangt ervan af met wie ik meerijd, ...

annomeisje 13 March 2005 12:54

Euhm...wij hebben geen auto dus zo vaak zit ik niet in een auto, maar als ik in een auto zit doe ik het wel altijd. Auto's vind ik eigelijk altijd een beetje eng, dus het geeft me gewoon een veilig gevoel als ik het doe.

Atjeuh 13 March 2005 13:06

achterin alleen als ik lang in de auto moet of als mn ma aandringt.... bij andere doe ik het wel gewoon...
voorin heb ik altijd gordel om

Nightwolf 13 March 2005 13:07

achterin doe ik t iig nooit

als ik op de bijrijdersstoel zit doe ik t wel

als ik zelf rij dan ligt t eraan of ik er zin in heb om m om te doen. dan bedoel ik ook dat t er aan ligt waar ik heen ga. als ik naar school moet, dan doe ik t niet altijd. maar zodra ik over de snelweg moet, ook al is t een klein stukje, doe ik sowieso altijd m'n gordel om.

Joeltja 13 March 2005 13:46

achterin eigenlijk helemaal nooit, op de bijrijders stoel wel altijd...

achterin vind ik het niet fijn om een gordel om te doen...

Headliner 13 March 2005 13:48

ik vind het sowieso niet fijn om een gordel om te hebben
dat ding snijdt echt in je nek

volumeknopje 13 March 2005 14:05

altijd.

TheSun 13 March 2005 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
ik vind het sowieso niet fijn om een gordel om te hebben
dat ding snijdt echt in je nek

Is een kwestie van gewoonte denk ik...

Flater 13 March 2005 14:17

Achterin is niet verplicht dacht ik..

Kampie 13 March 2005 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flater
Achterin is niet verplicht dacht ik..
Alle gordels die in een auto zitten moeten gebruikt worden. Als je 6 man in auto hebt en maar 5 gordels dan is die 6e niet in overtreding.

Voorin doe ik em altijd om..
Achterin nooit..

Jochemmm 13 March 2005 15:06

Ik snap niet dat mensen verschil maken tussen voorin en achterin? :? Als je achterin zit, zit je bij een ongeluk echt niet veiliger.

Nightwolf 13 March 2005 15:11

als je achter een stoel zit, is dat minder pijnlijk dan wanneer je dwars door de voorruit gaat lijkt me

TheGroovMaster 13 March 2005 15:11

ik snap niet dat mensen geen gordel om doen. En waarom voorin wel en achter niet, sorry hoe dom kan je zijn!

Iedereen kent wel dat ene filmpje van een gozert die in slaap valt achter ze stuur en dan bots en de auto van alle kanten te zien krijgt. De zijn ingetwijveld nog wel meer van die filmpjes.

en dan zijn er van die mensen die het juist niet doen omdat ze er slechte ervaring mee hebben ofzo, dikke bull word jij liever door je auto heen gekatapulteerd of hem je liever alleen zo een striem op me borst.

ik heb hem altijd aan, het voelt gewoon niet lekker/goed als ik hem niet aan heb.

Piraatje 13 March 2005 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
als je achter een stoel zit, is dat minder pijnlijk dan wanneer je dwars door de voorruit gaat lijkt me

Maar als je achterin zit in ht midden. En je gaat dan door de voorruit..

thali 13 March 2005 15:36

Citaat:

Als je overkop gaat maakt het weinig uit of je voor- of achteraan zit. In het begin van het schooljaar hebben wij eens in zo'n kantelwagen mogen zitten, en dan voel je echt wel het nut van een gordel.
Ik droeg hem ervoor ook al altijd, maar nu ga ik er nog extra op letten.

eniT 13 March 2005 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Als je overkop gaat maakt het weinig uit of je voor- of achteraan zit. In het begin van het schooljaar hebben wij eens in zo'n kantelwagen mogen zitten, en dan voel je echt wel het nut van een gordel.
Ik droeg hem ervoor ook al altijd, maar nu ga ik er nog extra op letten.

cool, wil ik ook wel is doen!
is denk ik eens een actie geweest... alle mensen die geen gordel aanhadden mochten in zo'n ding, vind het wel een goed idee!

PFP 13 March 2005 16:05

draag hem altijd

prinskoekje 13 March 2005 16:19

Ik draag hem vooraan steeds. Achteraan nooit.

Waarom niet. 'k zou het niet weten. 't is gewoon stom van me :{

x-lizz-x 13 March 2005 16:23

Als ik bij mn vader in de auto zit wel.. Anders gaat er zo een irritant piepje af.. Als ik ergens achterin zit.. dan vergeet ik het weleens :9

ViveLaFète 13 March 2005 17:37

Vroeger nooit , sinds ik twee jaar geleden in een zwaar verkeersongeluk heb gezeten altijd.

The6thgate 13 March 2005 18:10

als ik zelf rij of ernaast zit wel. achterin niet altijd eigenlijk.

ik snap eigenlijk niet hoe je last kan hebben van een gordel. ik doe m om en voel m verder ook niet:8)

Banaan 13 March 2005 18:14

vooran altijd, achterin alleen op snelweg

xLesjuhx 13 March 2005 18:20

ALTIJD.
Heb een auto-ongeluk gehad toen ik nog maar 10 jaar was en vanaf die tijd vergeet ik dat echt niet.

Chrizlybeer 14 March 2005 15:28

Citaat:

Als je achterin zit, en geen gordel draagt, zit de kans er in dat je met je hoofd over de hoofdsteun van de bestuurder of bijrijder klapt, waardoor je je zelf dus verownd alsmede de bestuurder/bijrijder. Heb ergens een filmpje van crash tests met en zonder gordel zal t even opzoeken.

Ik draag m overigens altijd, zowel voor als achterin

frox 14 March 2005 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheGroovMaster
ik heb hem altijd aan, het voelt gewoon niet lekker/goed als ik hem niet aan heb.
ik ook, voor de rest ben ik het helemaal met je eens :)

eerst werd ik gebracht door iemand moeder, in een fiat panda. Ik doe mn gordel om. Vraag die moeder waarom die je je goldel om? :| :huh: :?
reden 1: vrouw achter het stuur :+
reden 2: het is een fiat panda...:+
en reden 3: ik doe het auto matisch :)

Sedes 14 March 2005 17:37

meestal

als ik in m'n ma haar auto van achter zit meestal niet omdat dat enkel maar zo'n gordel rond je buik is en komt eigenlijk amper voor dat ik daar zit.

SJronn0w 14 March 2005 21:09

'k vergeet 't heeeel vaak :$
Maar sinds 'k een boete heb gehad.. probeer 'k er toch 'n beetje op te gaan letten :yes:

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:02.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.