Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   "a man, a price" (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=52900)

thali 16 March 2005 12:10

"a man, a price"

Van welke principes zou jij voor geen goud ter wereld afstappen?

Jamiel 16 March 2005 12:20

Stelen
Vreemdgaan
Dieren mishandelen

PFP 16 March 2005 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel
Stelen
Vreemdgaan
Dieren mishandelen

dat zijn jouw principes?

appelshampoo 16 March 2005 15:32

Citaat:

Stelen
Vreemdgaan
Dieren mishandelen

zou jij ook niet stelen als je een kindje had, geen geld en je moest brood hebben voor dat kindje?

sweet_mai 16 March 2005 16:13

Voor mij staat eerlijkheid echt op de eerste plaats. Hoeveel pijn, moetd het soms ook kan kosten om dingen te vertellen. Echt eerlijkheid voor alles!

Ik heb het nog maar één persoon vergeven dat hij niet eerlijk was. En dat was mn ex, omdat hij er zelf echt niet kon aan doen.

annomeisje 16 March 2005 18:33

Euhm... Waarschijnlijk wil ik geen van mijn principes afleggen. Het zijn de ideeën waar ik achter sta, dus waarom zou ik ze zomaar loslaten? Misschien als iemand me heel goed weet te overtuigen dat iets anders beter is, maar dat is bij mij nogal lastig.

n0sf3ratu 16 March 2005 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
zou jij ook niet stelen als je een kindje had, geen geld en je moest brood hebben voor dat kindje?
in welke tijd en waar leef jij ?

appelshampoo 16 March 2005 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door n0sf3ratu
in welke tijd en waar leef jij ?
friesland,

en het is dichterbij dan je denkt, ik werk in een supermarkt en ik heb werkelijk weleens zulke gevallen meegemaakt..

n0sf3ratu 16 March 2005 21:34

dan nog hoor je niet te stelen. logisch beste meid

Jamiel 16 March 2005 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Tsja daar geef je me toch een voorbeeld joh :p

appelshampoo 17 March 2005 08:06

Citaat:

Tsja daar geef je me toch een voorbeeld joh :p
maar als het echt principes zijn stap je daar dus niet van af.. onder wat voor omstandigheden ook..

Jamiel 17 March 2005 12:56

Ik begrijp wel wat principes zijn... in dit geval zou ik dan IN principe nooit willen stelen. als iemand mij bijvoorbeeld de opdracht zou geven om dat te doen, had ik lekker gezegd: " ja doe het zelf ff "

-edit-ja en ook hier zit weer een maar aan: wat nou alsie je bedreigd met de dood? ok...

Bazzemans 17 March 2005 14:27

Citaat:

Ik begrijp wel wat principes zijn... in dit geval zou ik dan IN principe nooit willen stelen. als iemand mij bijvoorbeeld de opdracht zou geven om dat te doen, had ik lekker gezegd: " ja doe het zelf ff "

-edit-ja en ook hier zit weer een maar aan: wat nou alsie je bedreigd met de dood? ok...

Dat is juist de vraag. Welke principes blijven bij jou behouden onder welke extreme omstandigheid dan ook? Met andere woorden: wat zou je absoluut uit principes niet doen ook al hangt je leven er vanaf.

LoeLoe 17 March 2005 15:49

Er zijn echt wel een paar dingen die ik in me leven nooit zou willen deon, omdat ik daar uit principe tegen ben ofzo.

Maar als er werkelijk je eigen leven voor op het spel staat, ik denk dat je dan een hoop van die principes bij mij zo van tafel af kan vegen omdat ik dan geen andere mogelijke uitweg zie.

Dus jah principes/richtlijnen heb ik wel. Maar ik kan je niet garanderen dat ik me daar me hele leven aan vast kan en wil houden.

Bazzemans 18 March 2005 01:35

Precies vind ik ook.. Ik denk dat als mijn leven er vanaf hangt ik er echt niet om zou malen om iets te stelen. Terwijl ik dat nu uit principe niet doe (ook wel beetje omdat het illegaal is :8). Als je dood zal gaan ipv. te stelen dan lijkt me de keuze niet moeilijk.

lieve colafles 18 March 2005 11:01

ik heb geloof ik net al mijn princiepes over boord gegooid..

mijn normen en waarden heb ik wel behouden..

FunFair 18 March 2005 11:19

mijn belangrijkste principes...

geen vlees eten en niet roken

lieve colafles 18 March 2005 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
mijn belangrijkste principes...

geen vlees eten en niet roken

die princiepes zijn zo ingeburgerd in mijn leven dat ik ze straalvergeten was :)

BlackTurtle 19 March 2005 16:19

pff ik heb er een hele zooi ik zou ze nooit allemaal kunnen opnoemen, maar ik weet wel dat ik er altijd naar handel.

klootzak 20 March 2005 23:03

ik ga geen dingen opnoemen want dat is zinloos, over het algemeen zal 99.9% van de mensen zijn principes opgeven als hij moet kiezen tussen een kogel door zijn kop of dat principe.

Dus het heeft geen waarde om dingen te noemen

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:34.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.