Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Sport (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=33)
-   -   superfans (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=53489)

slobjong 13 April 2005 10:15

superfans

het lijkt verdomme wel het seizoen van de relmegoolen.
eerst al bij Feyenoord- Sporting die stilgelegd is en nu de wedstrijd van gisteravond. en dan niet te bedenken wat er allemaal nog meer gebeurt is wat niet door de beugel kan.
spaanse racisme naar de Engelsen.
komt er nog een eind aan of kunnen we het voetbal langzaam gedag gaan zeggen. wat denk en jullie??

bartje518 14 April 2005 10:33

Duitsland is zowat het enige land waar normale supporters nog normaal met elkaar omgaan (op wat Oostblok-clubs en Essen na). Vandaar dat ik me daar steeds beter thuis voel!

slobjong 14 April 2005 10:47

laten we niet vergeten wat een discipline er in Engeland BINNEN de standions is, daar hoor je nooit zoiets. er word geroepen enz. maar ze gedragen zich wel.
wat er buiten gebeurt is natuurlijk niet bepaald goed:p

bartje518 14 April 2005 10:51

In Engeland zoeken hooligans inderdaad ook vooral elkaar op, maargoed, daar moet ik nog altijd een keer heen.

In Nederland hebben de gewone fans in 'clubkleuren' geen enkele vorm van respect voor elkaar. Meestal wordt er dan op een laffe manier (middels het gooien van voorwerpen of het aanvallen met grote groepen met meelopers op kleine groepen) de confrontatie gezocht. In Duitsland lopen gewone fans door elkaar heen, heffen clubliederen aan en drinken samen een biertje. Hooligans zijn daar (uiteraard) ook volop, maar daar zoeken ze elkaar buiten de stadionbuurten op, en doen moeten ze het natuurlijk zelf weten!

slobjong 14 April 2005 11:20

heb je helemaal gelijk in, in Nederland zijn mensen normaal totdat de clubkleuren verschijnen dan worden het een stel dwazen die zich niet meer in de hand hebben.
Duitsland heb ik nooit wedstrijden bezocht dus kan ik niet over oordlen.
maar zo te horen kan ik jou volgend jaar zomer tijdens het WK in duitsland verwachten ;):thumbsup:

theo tank 14 April 2005 18:33

WK in Duitsland? Haha juist bij het duitse nationale elftal zijn relschoppers actief, of ben je 1998 vergeten? Tel daar nog een grote invasie van die engelse bij op, en het wordt weer feest..

Moet zeggen dat ik het toch wel een kick gezicht vond bij Inter-AC Milan. Liever zo eruit, dan met 5-0 op je klote krijgen.

slobjong 15 April 2005 08:28

ja en liever met 5-0 op je kloten krijgen dan minstens een jaar van europees voetbal verwijderd worden. tenminste dat is wat ik wel verwacht.

sukkel:@

The Phit 15 April 2005 09:45

laatst nog met groen en rood in mijn haar door Arnhem gelopen, geen last gehad van vitesse gassies :z. Het gebeurd hier in Alkmaar trouwens wel steeds vaker dat supporters van andere clubs op avonden, terwijl hun club niet eens tegen az moet, komen rellen in de stad. (vooral Utrechters 8| )

Red_Scorpion 15 April 2005 10:36

Bassie zou "mieniemieniemieniemienie doen"

Ohja, zondag een biertje doen met die joden

bartje518 15 April 2005 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
WK in Duitsland? Haha juist bij het duitse nationale elftal zijn relschoppers actief, of ben je 1998 vergeten? Tel daar nog een grote invasie van die engelse bij op, en het wordt weer feest..

Moet zeggen dat ik het toch wel een kick gezicht vond bij Inter-AC Milan. Liever zo eruit, dan met 5-0 op je klote krijgen.

Rondom Die Mannschaft is het idd vele malen erger dan rondom gewone clubs. Die echte hooligans zitten bij de lagere clubs, meestal nog onder de Regionalliga, en dat is ook het volk dat op het nationale team lijkt af te komen. In Engeland zie je dat ook. Geen Manchester-hools bij het Engelse team, maar van Blackpool ofzo..

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:35.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.