Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Kan iemand me een spoedcursus Duits geven? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=53667)

thali 23 April 2005 11:17

Kan iemand me een spoedcursus Duits geven?

De basis ken ik al: Ich heisse Lieselotte und ich spreche keine Deutsch.

Maar wat zinnetjes/gezegden uit de dagelijkse omgangstaal enzo. (En uit het uitgaansmilieu.)

bartje518 23 April 2005 12:00

keine Deutsch.. LOL :7 Ik spreek de halve tijd Duits, dus wat wil je weten? 8-)

Anton_S 23 April 2005 13:05

K wil het best doen...betaald dat wel:p

trxxz 23 April 2005 13:11

ich will brammen ja!:+

werkt altijd! :+ :Y)

appelshampoo 23 April 2005 13:12

Schweinhund
Scheisse
Keine Ahnung
Bitte sehr

Flater 23 April 2005 15:41

Ich ouch sprechen nicht zo gut Deutch :|
Maar ik had wel `n 7,5 laats :Y)

Bird Of Prey 23 April 2005 16:46

"Ich heisse Lieselotte und ich wolle mit dich ficken wannst du meiner Bier abzahlt."

Kan zijn dat er grammaticaal wat foutjes inzitten, maar dat zullen die Duitsers wel voor lief nemen. :yes: :+

thali 23 April 2005 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
"Ich heisse Lieselotte und ich wolle mit dich ficken wannst du meiner Bier abzahlt."

Kan zijn dat er grammaticaal wat foutjes inzitten, maar dat zullen die Duitsers wel voor lief nemen. :yes: :+

Iets zegt mij dat ik dat beter niet zeg O-).

K@rima! 23 April 2005 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
keine Deutsch.. LOL :7 Ik spreek de halve tijd Duits, dus wat wil je weten? 8-)
Ik dacht ook meteen aan jou haha :p Je bent gewoon praktisch Duits. ;)

Dobbo 23 April 2005 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Je bent gewoon praktisch Duits. ;)
dikke flame :)

bartje518 24 April 2005 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dobbo
dikke flame :)
Tis er mis met Duitsland? Tell me..

Overigens, wat is abzahlen, BoP???

thali 24 April 2005 09:25

aftellen?

Headliner 24 April 2005 09:32

bartje ademt duits :z

bartje518 24 April 2005 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
bartje ademt duits :z
Zo is dat!

Kampie 24 April 2005 11:41

He du kleine puppe komm mal hier!

The Phit 24 April 2005 11:58

Ein kleiner Mensch stirbt nur zum Schein, wollte ganz alleine sein, das kleine Herz stand still für Stunden, so hat man es für tot befunden, es wird verscharrt in nassem Sand, mit einer Spieluhr in der Hand.

bartje518 24 April 2005 12:27

Rekz stuurde mij eens een hele PM in het Duits! :yes:

Loy 24 April 2005 19:11

sta al 12 jaar op een deutse camping.. ik kan bijna net zo goed duits als nederlands.. uuh praten dan he :9 haha

PFP 24 April 2005 19:18

Deutschland uber alles :Z

Loy 24 April 2005 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Deutschland uber alles :Z
neuh...dat niet :p

thali 24 April 2005 19:33

Ik heb de oplossing: iemand die meewil als tolk? O-)

Loy 24 April 2005 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Ik heb de oplossing: iemand die meewil als tolk? O-)
np :d

correctie: kp (kein problem)

thali 24 April 2005 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loy
np :d

correctie: kp (kein problem)

Oké, vrijdag om 8h30 bij mij aan school.

slobjong 25 April 2005 09:43

Citaat:

Oké, vrijdag om 8h30 bij mij aan school.
wass mussen Sie tun ins Deutschland??

MrInsane 25 April 2005 11:02

Nou ik kan ook grotendeels duits dus voor vragen stuur maar berichtje

Bird Of Prey 25 April 2005 12:35

Citaat:

Overigens, wat is abzahlen, BoP???
betalen/dokken, aldus vertaalwoord.nl

Ar-Tuur 25 April 2005 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anton_S
K wil het best doen...betaald dat wel:p
Leer eerst maar effe Nederlands spellen, ok? :*

bartje518 25 April 2005 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
betalen/dokken, aldus vertaalwoord.nl
Hmm, in de volksmond heeft men het toch gewoon over zahlen 8) Wat spreekt slobjong toch trouwens ook heerlijk vernederlandst Duits 8-)

Ar-Tuur 25 April 2005 14:33

Citaat:

vernederlandst Duits 8-)
Tenenkromend is dat altijd :x

slobjong 25 April 2005 14:46

nou ja, ze begrijpen me altijd, dat is het belangrijkste en dat voor iemand die maar 1 jaar Duits gevolgd heeft op school en voor de rest zichzelf heeft aangekloot is het niet slecht. is mijn mening

PFP 25 April 2005 14:55

Bartje is echt goed in duits

AmbyPur 25 April 2005 16:50

ich habe doch keine ahnung madchen. warum mochten sie doch deutsch lernen? deutch ist kein schone (taal :'() , aber..

ach hell ik ben er niet meer zo goed in :'(

thali 25 April 2005 18:42

Hoe vraag je of iemand Engels of Frans spreekt? Ik heb mijn geheugen aangesproken en daar kwam zoiets uit: Können Sie English oder Frans (?) sprechen, bitte?

Als ik dat zinnetje kan zeggen, kom ik mss nog een beetje slim over.

AmbyPur 25 April 2005 21:00

sprechen sie vielleicht englisch oder französisch bitte?

bartje518 26 April 2005 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
sprechen sie vielleicht englisch oder französisch bitte?
Bitte hoeft niet eens, maar voor de rest klopt het :yes:

Ar-Tuur 26 April 2005 16:19

Könnten Sie vielleicht english oder französich sprechen, bitte?

Dat is denk ik het allernetst en formeel. Beleefdheid zien de Duitsers graag en dit is dan ook iets als 'Zou u misschien engels of frans kunnen spreken alstublieft', en dan ook nog in de beleefdheidsvorm :7

thali 26 April 2005 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Dat is denk ik het allernetst en formeel. Beleefdheid zien de Duitsers graag en dit is dan ook iets als 'Zou u misschien engels of frans kunnen spreken alstublieft', en dan ook nog in de beleefdheidsvorm :7
Misschien geraak ik dan toch nog thuis als ik er zou verdwalen.

Even nog een vraagje hoe spreek je Französisch uit, want ik slaag er maar niet in. Een z wordt uitgesproken als een ts en een s als een zachte z, maar het klinkt niet echt zoals ik het probeer...

ViveLaFète 26 April 2005 18:00

Citaat:

Misschien geraak ik dan toch nog thuis als ik er zou verdwalen.

Even nog een vraagje hoe spreek je Französisch uit, want ik slaag er maar niet in. Een z wordt uitgesproken als een ts en een s als een zachte z, maar het klinkt niet echt zoals ik het probeer...

Franseuzisj

luie-donder 26 April 2005 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaFète
Franseuzisj
zozo, je kan frans en duits! :thumbsup:

bartje518 27 April 2005 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Könnten Sie vielleicht english oder französich sprechen, bitte?

Maar in de gewone spreektaal zegt een Duitser dat bitte niet, hoor :no: Ik vind het altijd zo geinig wanneer een Nederlander bijvoorbeeld ook zegt: Ja, das finde ich gut. In principe klopt dat natuurlijk, maar zoiets zegt een Duitser echt nooit :o Dan zeg je: ja, alles klar. Of genau, of zoiets, maar niet zo'n zin 8-)

AmbyPur 27 April 2005 13:22

ohnee in het frans willen ze graag overal sielvoesplait erachteraan horen he:p

maar Bitte kan wel, als het een wanhoopspoging is :+

BITTE sprechen sie englisch. oder franzosich aber bitte bitte ich verstehe kein deutch!!:'(

Ar-Tuur 27 April 2005 14:54

"I wonder what bitte bitte means" :7 :o

(© Longest Day)

thali 27 April 2005 14:59

Nog even een vrij noodzakelijk vraagje: hoe bestel je eten/drinken?

Ar-Tuur 27 April 2005 15:29

"Ich möchte gern zwei Bier"
"Zwei Bier, bitte"
8{

AmbyPur 27 April 2005 15:38

Citaat:

Nog even een vrij noodzakelijk vraagje: hoe bestel je eten/drinken?
ich wil essen!

O-)

wat tuurtje zegt, en bier kun je voor alles vervangen :9

cola
wasser
weisse wein

pfannenkuchen
pizza :+
kartoffeln (aardappels :9)
brot

:+

Joeltja 27 April 2005 19:49

kheb nog wel een leuke voor je...

''ich hielte viel von du'':+

hebben een paar vrienden en ik dervan gemaakt

ich liebe dich, en daar dan onze variatie op, wij vonden het wel humor...:z

thali 30 April 2005 19:49

Trier was super und Deutschland ist schön, alleen schade dat het al in het Duits is en dat je zo lang moet rijden. Ik wil wel nog eens teruggaan, maar dan met een ander gezelschap en iemand die Duits spreekt (en liefst geen leerkracht Duits die lijkt op een of andere beroemde filmster en me het jaar ervoor voor meer dan de helft van de tijd Iris noemde).
Er liepen wel veel marginale mensen rond ginder, maar dat dachten zij waarschijnlijk van ons ook. Zo staren, jong! Niet normaal gewoon. Als wij ergens voorbij liepen, draaiden alle hoofden onze richting uit, john's (sorry voor de uitdrukking) in hun johnnybak die naar ons riepen en trompten, enzovoort enzoverder.
En het uitgaan lijkt ook op niet zo heel erg veel. Veel geld voor wat het maar was. Ik ben wel tot het besluit gekomen dat nosferdinges in het verkeerde land geboren is.

Foto's zijn aan het uploaden momenteel en komen mss nog.

bartje518 1 May 2005 01:12

Trier is nog niks joh. Trier is net Luxemburg. Duitsland is een ongelofelijk fascinerend land. Ik ben er helemaal idolaat van. Alles aan Duitsland intereseert mij zo ongeveer. Inderdaad zijn ze over het algemeen enigzins verbaast over vreemdelingen, mensen die hun taal niet spreken. Je merkt het ook aan Duitse toeristen, die over het algemeen verbaast zijn over mensen die geen Duits spreken, ook al komen ze in een Nederlands of Frans sprekend land. Je zegt trouwens niet Deutschland ist schön, maar meestal hebben ze het over 'wunderschön' of 'einfach geil' O-)

Lang rijden heb je altijd als je iets wilt zien. Maar aan vrijwel elke stad waar je komt hangt een ongelofelijk uitgebreide geschiedenis. Dat is zó anders aan andere steden, die een geschiedenis hebben van een bepaalde tijd die je moet interesseren wil ze echt boeiend zijn, en meestal beperkt de meest voorname geschiendenis zich tot één bepaald gedeelte. Maar Berlijn, Nürnberg, Köln, Dresden, Hamburg. . Supergeil :Y)!

thali 1 May 2005 10:01

Je mag blij zijn dat ik erin geslaagd ben Duits te spreken zonder hulp ;).

In Trier zijn zeer veel Romeinse overblijfselen, vandaar dat we daarginds zijn geweest. 't Is inderdaad zo dat je altijd wel ver moet rijden of al de trein moet nemen.
Vele Vlaamse steden hebben ook een hele uitgebreide geschiedenis, maar die begint vaak maar vanaf de Middeleeuwen, wat niet betekent dat het niet interessant is, maar behalve in Tongeren zijn er niet echt heel belangrijke nederzettingen geweest die dateren uit de periode van de Romeinen. Maargoed.

En Duitser zijn echt enorme gapers: ik kwam terug van het toilet en een Duitser passeerde mij. Ik had een t-shirtje aan dat vrij laag was uitgesneden en daarom had ik er nog één onder die iets hoger kwam en echt gapen naar mijn boezem. Niet normaal. Moest er nu nog iets te zien geweest zijn.

Joeltja 1 May 2005 10:56

Citaat:

Lang rijden heb je altijd als je iets wilt zien. Maar aan vrijwel elke stad waar je komt hangt een ongelofelijk uitgebreide geschiedenis. Dat is zó anders aan andere steden, die een geschiedenis hebben van een bepaalde tijd die je moet interesseren wil ze echt boeiend zijn, en meestal beperkt de meest voorname geschiendenis zich tot één bepaald gedeelte. Maar Berlijn, Nürnberg, Köln, Dresden, Hamburg. . Supergiel :Y)!

Köln, is daar ook dat ''willemshöhe'' of iets in die richting, daar ben ik iig geweest dat was echt heel erg gaaf

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:02.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.