Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   "My name is bont" (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=53782)

thali 1 May 2005 11:30

"My name is bont"

Citaat:

za 30/04/05 - Dierenrechtenactivisten hebben actie gevoerd tijdens de première van "Monster-in-law", de nieuwe film met Jennifer Lopez. Ze nemen het niet dat de ster bont niet bant uit haar kledinglijn "Sweetface".
Bron.
Wat vind jij van bont? Durf jij het wel eens te dragen? Of draag je enkel nepbont of geen van beiden?
Waarom wel?/Waarom niet? Te duur? Niet mooi? Of omdat je vind dat zoiets niet ethisch verantwoord is?

bootje 1 May 2005 11:50

ik vind bont niet mooi, ik ben tegen het dragen van dierenhuiden. zou het dus nooit kopen, nep noch echt.
dieren doodknuppelen voor een jas, nee dank u.

eniT 1 May 2005 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bootje
ik vind bont niet mooi, ik ben tegen het dragen van dierenhuiden. zou het dus nooit kopen, nep noch echt.

ben het volledig met je eens!
vind het lelijk, en als ik het dan mooi zou vinden, zou ik het niet dragen, gewoon uit principe omdat ik vind dat het niet kan!

Jamiel 1 May 2005 13:19

Oh damn ik had vorige week ofzo iets heel stoms gehoord bij Papaul:

Paul: " Ja er bestaat ook iets van kunstbont. waarom dragen jullie dat dan niet ?"
1 van die twee vrouwen: " Nou, ik heb er een goede reden voor. Als je echt bont onder de grond stopt, dan wordt het een met de natuur. Wanneer je kunstbont onder de grond stopt, dan is dat milieuvervuiling"

Dus: Je laat wel dieren afmaken maar oh wee als het milieu vervuilt wordt ? :? :+

Flater 1 May 2005 14:22

Was daarom ook bij Kopspijkers :Y)

annomeisje 1 May 2005 15:02

Personelijk heb ik niks meer tegen bont dan tegen leer of vlees. En daar is mijn mening over als ik het niet hoef te dragen of te eten vind ik het best. Wat andere mensen ermee doen vind ik prima.

L_angeldc 1 May 2005 15:13

ik ben tegen bont, maar als mensen graag nep willen dragen dan moeten ze dat vooral doen. het ziet er gewoon lelijk uit naar mijn mening.

Hilde 6 May 2005 15:20

Kappen met Bont

Vreselijk !
Wie loopt er nou in Bont !
Daar is een zielig zeehondje of beertje of andere dierer voor dood gemaakt !
Voor mensen die er mooi uit willen zien is gewoon zielig !
Ze willen laten zien dat ze geld hebben en wiillen worden geadoreerd !
En zo willen ze zelfvertrouwen opbouwen dus ze zijn onzeker !

Flut spul in 2 woorden

MrInsane 6 May 2005 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bootje

ik ga hier ook in mee

MrInsane 6 May 2005 15:26

Re: Kappen met Bont

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hilde
Vreselijk !
Wie loopt er nou in Bont !
Daar is een zielig zeehondje of beertje of andere dierer voor dood gemaakt !
Voor mensen die er mooi uit willen zien is gewoon zielig !
Ze willen laten zien dat ze geld hebben en wiillen worden geadoreerd !
En zo willen ze zelfvertrouwen opbouwen dus ze zijn onzeker !

Flut spul in 2 woorden

Wil ik net zeggen loop je over straat zie je ineens iemand met Siebert om zijn nek lopen nou dan vil ik diegene die hem draagt hoor

dext0r 6 May 2005 16:09

ik vind het over het algemeen maar hypocrisie. dat je tegen bont bent ok, want voor bont worden dieren slechts gekweekt en gedoodt voor het mooie pluizige velletje..
maar als je ook bent tegen leer bijvoorbeeld dan vind ik het toch een beetje ver gaan.

als je dan toch een koetje slacht, en je houd een huidje over om een fatsoenlijke schoen van te maken wat is dan het probleem?

dext0r 6 May 2005 16:14

Re: Re: Kappen met Bont

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Wil ik net zeggen loop je over straat zie je ineens iemand met Siebert om zijn nek lopen nou dan vil ik diegene die hem draagt hoor
een in jou ogen gewelddadige actie vergelden met geweld vind ik anders ook een slechte zaak.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:12.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.