![]() |
DE grote verzin-een-opleiding-voor-biffeh-topic!
Okee mensen, help mij een opleiding te kiezen! asjeblieeeef want ik weet het echt niet.
okee mijn profiel is c&m (ik doe gymnasium dus wil het liefst naar de universiteit) ik hou vooral van: -mensen (maar niet van 15-jarige meisjes (no offense tegen wie dan ook O-)) -dieren -muziek -engeland/schotland/wales/ierland -kinderen -ik ben sociaal -filosoferen -de natuur -makeup en tutten enzo :rolleyes: -kleding :Y) -ik ben erg trendy :rolleyes: -creativiteit so help me! ikzelf zit een beetje richting pedagogiek/engels/sociologie/psychologie (maar liever niet want ik ergerde me op de open dag al onwijs aan al die slutties)/iets met visagie of kapper ofzo te denken :/ of creatieve therapie ofzo maar dat is weer hbo.. iemand ervaringen of tips/advies, herkenning, etc? |
uhm.. heb je al zo'n keuzetest gedaan?
|
opleiding voor tattoe en piercing shop? :P
Ik zal het echt niet weten... Recreatie of zo? Reizen -- Wales etc, mensen -- Toeristen, natuur -- Natuur, |
Trouwens, als ik je dingen zo lees vind ik dit wel bij je passen :)
culturele antropologie Culturele antropologie bestudeert de verscheidenheid aan menselijke samenlevingen en culturen. Denk daarbij aan de mens en zijn omgeving, gebruiken, gewoonten, waarden, normen, opvattingen, symbolen en religies. Vragen daarbij kunnen zijn: Waarom botsen culturen met elkaar? Hoe ga je met andere culturen om? Welke sociale problemen hebben ontwikkelingslanden en wat is het verband met armoede, oorlog, trauma en wederopbouw? Culturele antropologie is ontstaan vanuit een fascinatie voor verre en vreemde volkeren. Tegenwoordig bestuderen cultureel antropologen ook culturele fenomenen in de eigen cultuur. Bijvoorbeeld culturele minderheden in geïndustrialiseerde landen of de invloed van bedrijfscultuur op fusies tussen bedrijven. |
Bedenk wel dat de universiteit erg wetenschappelijk gericht is en dat je met hbo meer 'mensen-studies' hebt. Je moet toch gaan doen wat je leuk vindt en niet naar de uni gaan omdat het de uni is en je gymnasium gedaan hebt.
|
Tyskie: je hebt helemaal gelijk..
en lager dan wat ik nu doe zou toch te makkelijk voor me zijn geweest dus het is niet zo "ooooh nou heb ik al die jaren voor "niks" m'n best gedaaaan :(" (ik heb nl nooit ene flikker gedaan) ja an, culturele antropologie heb ik ook aan zitten denken, maar wouter is ermee gestopt omdat het alleen maar over globalisering enzo ging geloof ik :+ en heb er nog geen een positieve ervaring over gehoord. ik heb al allerlei tests gedaan.. vorig jaar ofzo :p ik ga er zometeen wel weer een paar doen 8) |
even een snel testje gedaan:
mijn grootste succes zou zijn: letteren (alle talenstudies, geschiedenis, kunstrichtingen, communicatie, taal- en cultuurstudies) en lerarenopleiding talen of geschiedenis, hogeschool voor de kunsten en een beetje minder maar nog wel redelijk: sociale wetenschappen, planologie, sociale geografie, economie, pabo, lerarenopleiding, hoger sociaal agogisch onderwijs okee volgende |
Spreken talen je aan? Want opzich krijg je bij Engels ook veel over de cultuur te weten enzo. (Naar wij dachten)
Maar dat Culturele Antropologie heb ik alleen gehoord wat het inhoudt enzo, niks over de lesinhoud, maar wat ik er zo over gehoord heb paste wel bij jou. Bij ons op school zijn helemaal van die speciale programma's voor mensen die het niet weten, doen ze dat bij jou op school niet? |
sociale geografie dan, is ook wel interesant.
(stukje van Universiteit Utrecht) Sociale geografie is iets voor jou als je nieuwsgierig bent naar de wereld om je heen en het leuk vindt om bezig te zijn met mensen, hun gedrag en de gevolgen daarvan voor landen, regio's en plaatsen. Als geograaf kijk je naar de inrichting van gebieden en naar de verschillen ertussen. Hoe groeit bijvoorbeeld een stad in Indonesië of in de VS? Waarom lopen sommige stadswijken meer gevaar om te verarmen dan andere? Wat zijn de gevolgen van wereldomvattende ontwikkelingen als globalisering en het streven naar duurzaamheid voor landen en regio's? |
essebes: dat klinkt op zich wel oke, ik ga eens neuzen ernaar. bedankt!
MAAR DIT IS ECHT ONZIN ik heb een ENORME test gedaan en dit kwam er uit van wat me wel zou interesseren :Z 1. Theaterwetenschap 2. Theater, Film en Televisiewetenschap 3. Nederlandse Gebarentaal 4. Culturele Antropologie en Ontwikkelingsociologie 5. Culturele Antropologie en Sociologie der Niet-Westerse Samenlevingen 6. Algemene sociale wetenschappen 7. alle Taal en Cultuur 8. Wereldgodsdiensten 9. Kunstgeschiedenis 11. Muziekwetenschap 12. Theologie 13. Archeologie 14. Archeologie en Prehistorie 15. Humanistiek 16. Algemene Taalwetenschap 17. Arabisch en Islam 18. Oudheidkunde 19. Cultuurwetenschappen 20. Pedagogische Wetenschappen tja een beetje onzin als je het mij vraagt :( |
Ga gewoon Nederlandse Gebarentaal gecombineerd met Arabisch en Islam studeren... Enorm marktgebied ligt open voor je. :7
|
Citaat:
|
Citaat:
damn ik snap nu al niet meer waarom ik in hemelsnaam die meeloopdag engels ga doen :Y) |
Citaat:
verder was het alleen een beetje een treurige bedoening ik zou filosofie gaan studeren oh en de onzin studies die uit jouw ding kwamen liggen trouwens wel erg op dezelfde lijn als mijn voorkeuren :o |
psychologie? Filosofie?
|
volgens mij is het HET grote verzin-een-opleiding-voor-biffeh topic ipv DE... :z
|
Citaat:
1 onderwerp van gesprek Ik word echt zooo niet goed van al die wijsneuzen die altijd maar denken alles beter te weten. (sorry hoor). :{ |
Citaat:
|
ik denk dat jij uiteindelijk agent wordt, of talentscout bij een modellenbureau.. je hebt oog voor schoonheid..
en verder vind ik manager ook wel iets voor jou.. maar ik denk dat je de tijd moet nemen om zelf uit te zoeken wat je wilt.. er voor gaan zitten een blaadje pakken en alles wat je leuk vind om te doen opschrijven op een papiertje en gaan strepen.. |
Citaat:
|
Engelse taal en cultuur
|
Citaat:
en ja erik ik doe morgen een meeloopdag engelse taal en cultuur maar ik heb me laten vertellen dat je dan vooral literatuur uit de 16e eeuw krijgt en daar zit ik mooi niet op te wachten :'( |
Citaat:
(ik weet trouwens ook nog steeds niet wat ik ga doen na de middelbare school:|) |
Human Recourse management icm met engineering & design. Veel projecten werk (mensen, sociaal). En in engineering & design kun je ook veel van je ding kwijt. 8)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:00. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.