Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   The Lounge (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Grafische rekenmachine (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=54030)

Bazzemans 18 May 2005 17:56

Grafische rekenmachine

Drie jaar geleden gebruikte ik dat ding voor het laatst en eigenlijk was ik hem ook vrij direct na de Havo al kwijt.. Nu vond ik onlangs mijn grafische rekenmachine (Texas Instruments, model: TI-83) weer terug. Naast rekenen kan ik er eigenlijk helemaal niets meer mee..

Kvroeg me af wat jullie nog met je grafische rekenmachine of andere gebruiksvoorwerpen vanuit een verleden doen? Met andere woorden, hoe gebruik je de voorwerpen die je vroeger nodig had, maar nu niet meer?

AMF 18 May 2005 18:22

Jongen je moet dat ding verkopen joh, daar kun je nog wel een paar tientjes voor vangen :o

luie-donder 18 May 2005 18:23

dat soort spullen die ik toch nog wel wil bewaren liggen in boxen onder mn bed.

The6thgate 18 May 2005 18:28

ik gebruik m nu nog steeds bijna dagelijks.

sowieso is het handig dat je overtollige tekst in de leerstof en formules erin kan zetten:z

AMF 18 May 2005 18:29

spullen die ik niet meer gebruik bewaar ik meestal een paar jaar en dan gooi/geef ik ze alsnog weg :+

dext0r 18 May 2005 18:33

ik heb ook nog een casio idd .. moet ik misschien ook maar te koop zetten ja

FunFair 18 May 2005 18:53

die casio raak je neit kwijt.. bijna alle scholen zijn verder gegaan met de texas :p

ik heb ook nog een casio.. zou niet meer weten hoe die werkt, want ik werk nu alweer 3 jaar lang met een texas ti-89.. dat ding is echt geweldig vergeleken bij de ti-83 ... maarjah hij kostte ook 2 keer zoveel. en ik heb wel 1 spelletje erop :Y) mario :9 ik had ook nog schaken, maar die vrat teveel batterijen, omdat ik het tevaak speelde.. dus die heb ik weggegooit.

maar bij de meeste dingen die ik heb 'afgedankt' weet ik vaak nog wel hoe ze werken.. alleen raak ik dan snel teleurgesteld over wat ze kunnen... ik heb nog 2 oude XT computers in m'n kast staan.. en die wil ik gewoon niet meer aanzetten, omdat ze vroeger echt "the bomb" waren.. als ik hem nu aanzet zie ik 2 kleuren, pixels van hier tot gunder en waarschijnlijk een boel ergenis omdat hij al 5 minuten doet over opstarten van DOS :|
nu zit het ding nog in m'n herinnering alsof hij heel snel was en hele vette spellen kon draaien 8-)

thali 18 May 2005 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ik heb ook nog een casio idd .. moet ik misschien ook maar te koop zetten ja
Opsturen naar de ************straat in Gent is anders ook goed, maar dan liefst wel nog voor de examens als het kan O-) ;).

Ontopic: meestal bewaar ik die dingen een paar jaar om ze tijdens een grote-kamer-opruim-actie om plaats te creëren in mijn kamertje ze uiteindelijk toch maar weggooi of in een doos op zolder stockeer.

FunFair 18 May 2005 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Opsturen naar de ************straat in Gent is anders ook goed, maar dan liefst wel nog voor de examens als het kan O-) ;).

Ontopic: meestal bewaar ik die dingen een paar jaar om ze tijdens een grote-kamer-opruim-actie om plaats te creëren in mijn kamertje ze uiteindelijk toch maar weggooi of in een doos op zolder stockeer.

mag je die wel bij je examens houden dan? ;)

Alpha 18 May 2005 20:08

heb m nog ff nodig voor mn eindexamen :+

thali 18 May 2005 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
mag je die wel bij je examens houden dan? ;)
Het is vooral handig op een examen wiskunde. Als controle plot je je grafieken en je weet meteen of het juist is of niet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
een rekenmachine van 100euro ga je toch niet weggooien ofzo
Rekenmachines enzo niet, want die kan ik nog wel gebruiken. Maar Bazzemans had het niet alleen over rekenmachines of spullen van 100 euro.

The Phit 18 May 2005 21:15

GRM's zijn lekker makkelijk, houden knul :7

MrInsane 18 May 2005 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AMF
Jongen je moet dat ding verkopen joh, daar kun je nog wel een paar tientjes voor vangen :o
paar tientjes die dingen zijn 100 a 120 euro tegenwoordig nieuw je moet hem op marktplaats zetten kan je wel tot 80 euro weer voor terug krijgen is vet chill de mijne had ik met mazzel op rommelmarkt gekocht voor 11 euro dus dat wordt vette winst :p

Atjeuh 19 May 2005 06:39

van die dingen leg ik altijd op zolder neer :+

en ik heb een ti-84 plus 8)

Jamiel 19 May 2005 13:34

Ik heb ook nog een casio, zal es proberen te verkopen :p
Ik gebruik dat ding echt niet meer, heb wel een normaal rekenmachinetje, en anders doe ik het wel op de computer.

-edit- ik mocht mijn grafische rekenmachine gebruiken tijdens mijn centrale economie examen :Y) Die surveillante zei nog net zo mooi vlak voor de toets: " dus je kunt nu al je spieknotities mooi gebruiken "

K@rima! 19 May 2005 13:52

Dat ding moet je verkopen man! :o (als je hem zelf echt niet nodig hebt, maar die dingen zijn echt handig hoor!). Levert echt veel geld op!!

luie-donder 19 May 2005 15:41

ik heb 3 van die rekenmachines, ik denk dat ik die andere 2 toch maar eens ga verkopen.

MrInsane 19 May 2005 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Woudjuh
ik heb 3 van die rekenmachines, ik denk dat ik die andere 2 toch maar eens ga verkopen.
mwah is wel handig jah ;)

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:03.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.