![]() |
Het nationaal volkslied.
In hoeverre ken jij het Nederlands of Belgische volkslied?
Ken je de eerste regeltjes en kan je de rest meepompompompom'pen of zelfs dat niet? |
Ik ken het tot het derde couplet. Verder hoef ik echt niet te weten, wil ik ook niet :p
|
Ik dacht dus dat ik het hele lied wel kon zingen. Maar ergens blijf ik haken waardoor ik dus het lied de hele tijd ga herhalen ofzo.. :p
|
Het "pompompomme" is voor mij al een hele opgave :rolleyes:
|
lol ik weet dat het 16 coupletten heeft
En ieder couplet begint met een letter. als je alle letters bij elkaar zet krijg je W.I.L.H.E.L.M.V.A.N.N.A.S.S.A.U Maar ik ken alleen maar het eerste couplet uit m'n hoofd:$ |
alleen het eerste en het tweede couplet van het Wilhelmus
|
is het in nederland niet zo dat slehts een deel van het volkslied gezongen wordt om historische redenen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een baggervolkslied hebben wij eigenlijk... Ken alleen het eerste couplet en dat vind ik meer dan genoeg.
|
Citaat:
ken ook alleen de eerste 2 en de 6e.... maar het wilhelmus is wel het oudste volkslied ter wereld...:) |
ik ken het stuk dat ze bij de voetbal wedstijden spelen..
|
ik ken een paar regeltjes qua tekst en de rest kan ik wel mee pompompen
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik blijf het bagger vinden. De koning van Spanje eren? Van Duitse bloed? Er ontbreekt alleen nog een stukje van "heb ik voor den grondwet gestemd" |
Citaat:
|
Citaat:
en dus niet van duitse makelij bent :P |
eigenlijk wel triest dat niemand het volkslied kent :{
|
Citaat:
Ik ken het eerste couplet helemaal. Het gronings volkslied ken ik ook helemaal.. :7 |
Ik ken het Limburgse helemaal, het Nederlandse het bekendste couplet, en verder het Duitse, het Italiaanse, het Franse en het Spaanse 8) Formule 1 kijken he :z Hoor je ze wel eens voorbij komen :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Ben ik, van Duitsen bloed De familie Van Nassau kwam uit het Duitse stadje met die naam, vlak bij Koblenz. In de dertiende eeuw verhuisden zij naar het nabijgelegen Dillenburg. In 1533 werd hier Willem van Nassau geboren, zoon van graaf Jan van Nassau en gravin Juliana van Stolberg. Als kind erfde Willem bezittingen in de Nederlanden en Frankrijk, maar de band met Duitsland bleef. Toen in 1567 de strijd met de hertog van Alva begon, trok Willem zich bijvoorbeeld ter voorbereiding op het slot van Dillenburg terug. Ook werd zijn zoon Maurits hier geboren. |
ik heb het ook ff nagechecked, en je hebt gelijk. 8)
zo, gelijk ook waarom ik vroeger op t verkeerde spoor ben gebracht dan :p |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:40. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.