![]() |
Over French fries en Belgische frieten
Citaat:
Ik was de nieuwe actualiteitenquiz aan het opstellen en ik zoek eigenlijk nog een twee/drie vragen over Nederland. Wie helpt me eraan? O-) Drie nieuwsfeiten die plaatsvonden tussen 1 april en 30 juni dit jaar voorzien van een linkje waarop een uitgebreid artikel erover staat. (Eén nadeel: je mag dan zelf niet meedoen aan de quiz.) |
onzin
patat komt uit nederland |
geen patat, friet
en geen snackbar maar een friettent. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vlaamse friet is best wel lekker ouwe :o
|
PATATJE VAN ADJE :'(
|
Citaat:
|
:D
|
AVIKO 8-) Ga ik werken deze zomer :9
Aardappel Verwerkings Industrie Keppel en Omstreken te Steenderen |
French fries zijn toch altijd van die dunne dingen (zoals ze bij de Mac ook hebben)?
Belgische friet is vele malen lekkerder. Zeker als deze zelf gemaakt is door mijn opa (vava) en gebakken is in ossewit. Belgische friet is dikker dan french fries......... Wie het uitgevonden heeft weet ik niet. Volgens mij die Belgische kok in een of ander Asterix verhaal:yes: ;) |
Een (chasse) patat is een mooie wielerterm :D
|
Citaat:
En patat wordt ook wel eens gezegd als iemand valt ofzo. |
Frieten *ugh*...:Z :kots:
|
Het irriteert me echt als mensen friet(je/en) zeggen. Ik vind friet ook het stomste woord wat er maar bestaat.
Ik denk ook niet dat je jezelf serieus kan nemen als je het woord friet gebruikt. |
Hoe heten de voorouders van de Belgen?
Pa tat en Ma yonaise. |
Citaat:
|
Citaat:
geweldig :') |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ken je dat die alice van msn.. kun ej alles aan vragen enzo.. is wel handig vind ik zelf..
typ daar mop in en je krijgt dan zon mop.. vond het wel leuk.. :p http://www.vraaghetalice.nl/ |
Citaat:
|
wat zegt een hollander tegen een vlieg die in zijn bier zit......
antwoord:uitspugen hé uitspugen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
vetloods
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
[Edit]
die andere was toch niet zo vriendelijk....:$ "Moeder, ik was de enige die een vraag van de juffrouw kon beantwoorden", zei Jantje. "Wat was de vraag dan?, vroeg moeder gevleid. Jantje:"Wie heeft z'n huiswerk niet gemaakt?" --------------------------------------------------------------------------- Loopt er een Belg over het strand komt hij een geest in het water tegen die op het punt staat te verdrinken. De Belg zwemt naar de geest toe en red hem. Vervolgens zegt de geest tegen de Belg:"U mag twee wensen doen". Zegt de Belg:"Doe mij maar een fles jenever die nooit opraakt". En de Belg krijgt de fles en drinkt en hij drinkt en hij kijkt en zit de fles nog helemaal vol. Zegt de Belg:"Doe mij nog maar zo'n fles!" |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:42. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.