![]() |
Hoe betaal jij je inkopen?
Citaat:
En waarom betaal je op die manier? |
ik betaal hogere bedragen altijd met pin. tis gewoon overbodig om eerst naar de geldautomaat te lopen en vervolgens te betalen in de winkel vind k
|
Bij mij is dat steeds verschillend. Ligt er maar net aan hoeveel contant geld ik bij het, en of ik dat geld ergens anders voor nodig heb.
|
ik betaal cash, kan ook niet anders want ik heb geen kaart ofzo.
|
Heb zelden meer dan 10 euro contant geld bij me, is alleen voor kleine dingen zoals iets drinken ofzo. Verder alles met mn pasje.
|
Citaat:
|
Betalingen tot 10 euro met cash, meer dan 10 euro pin.
Meestal.. |
steeds cash, behalve als het echte grotere bedragen zijn
|
ligt eraan waar ik wat koop, als ik in een winkel koop pin ik altijd ook al gaat het om 50 ct. ofzo, maar ergens waar je niet kan pinnen natuurlijk cash.
|
> 20 meestal pinnen of chippen
daar onder contant |
ik krijg zo nu en dan contant geld van m'n ouders, zomaar. dus als ik iets koop ligt t eraan hoeveel geld ik nog in m'n portomonnee heb zitten, uiteraard voornamelijk wat betreft dure aankopen.
|
Nadeel is dat er nog steeds te weinig winkels zijn waar je kunt chippen.
En als je wilt pinnen krijg je altijd te horen : " ... er komt wel 20 eurocent bij op ":[ Als je al die keren dat je hebt gepint die centen bij elkaar optelt ( na een jaar ), kom je toch wel op een lekker bedrag uit. Euhm ik pin vrijwel altijd, want de inhoud van mijn tas is een keertje gestolen en toen was ik maar wat blij dat ik geen contant geld erin had. |
ik pin bijna altijd, alleen als ik contant geld opzak heb betaal ik contant maar dat is bijna nooit
|
Bijna altijd contant.
Behalve echt grote bedragen |
Is maar net hoeveel geld ik op mijn rekening heb staan en hoeveel geld er in mijn portomonnee zit.
|
ligt er aan
ik krijg mn geld van mn bijbaantje gewoon in mn handjem en dat heb ik nog weleens een poosje thuis liggen voordat het naar de bank gaat... dus als ik van tevoren weet dat ik iets duurs ga kopen, dan kijk ik eerst of ik thuis contant geld heb, en zo niet, dan pin ik... maar kleine bedragen betaal ik altijd contant, eigenlijk onder 50 euro ook nog meestal |
Mijn portomonnee is altijd leeg. Ik pin echt alles. Met als gevolg dat mijn bankbriefjes echt super dik zijn :).
|
Net voordat de euro er was, was ik bij de media markt. En voor mij was een man en die kocht een dikke tv en die legde zo 4 flappen van 1000 neer :+ Zal wel zwart zijn geweest ofzo
Ik betaal meestal contant omdat ik contant krijg uitbetaald. Maar met een hoop geld op straat loopt alleen niet echt lekker... |
Chippen is idd ideaal, maar het kan lang niet overal.
|
Citaat:
wat een vooroordeel van die flappen :D ik pin meestal , kleine bedragen gaan met contant geld. en als het grote uitgaven zijn, zoals stapels kleren, of online aankopen etc dan gebruik ik creditcard, dat ding betaal ik niet voor niets en je waar is in sommige gevallen nog verzekerd ook. |
Citaat:
|
Altijd contant :)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:00. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.