Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   Gerechtjes (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=55235)

thali 9 August 2005 15:32

Gerechtjes

Wat maak jij vaak en graag klaar? Of wat vind jij nu echt een gerecht om je vingers van af te likken.

Als het kan voorzien van een recept O-).

Ancalagon 9 August 2005 15:41

stokbrood met filet americain, peper en zout 8-)

- stokbrood
- filet
- peper
-zout

voila

The6thgate 9 August 2005 16:21

we hebben nooit echt veel in huis om creatief te doen, maar ik maak heel vaak gewoon een boterham met gesmolten kaas en mayo/curry:9

wil binnenkort ook nog eens een club sandwich gaan maken maar daar is wat meer voor nodig

AmbyPur 9 August 2005 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sanne
pasta met gorgonzola en gerookte zalm

men neme:
pasta
gorgonzola
creme fraiche
verse bieslook
gerookte zalm

pasta koken
gorgonzola laten smelten
creme fraiche bij de gorgonzola
verse bieslook bij de saus
aan het eind (als de pasta bijna goed is) de gerookte zalm bij de saus doen

MMMM :9

deze , gejat van sanne dus :9:9

thali 9 August 2005 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
voila
Vooral zeer bruikbaar voor een vegetariër :p.

AmbyPur 9 August 2005 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
stokbrood met filet americain, peper en zout 8-)

- stokbrood
- filet
- peper
-zout

voila

je vergeet de plakjes ei of augurk, wat uw voorkeur geniet :9
en de uitjes!

Wenniej 9 August 2005 17:38

Burritos!!:Y)

Ancalagon 9 August 2005 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
je vergeet de plakjes ei of augurk, wat uw voorkeur geniet :9
en de uitjes!

he bah nee, je moet het juist niet te ingewikkeld maken

oh en thaliaaglaja, hiervan zou je toch bijna vlees-eter worden rrr

Karliene 9 August 2005 22:21

Mijn favoriet is chili con carne, maar dan niet met chili bonen, maar met kidney bonen :9
Als ik voor mijzelf moet zorgen eet ik dit minstens 2 keer per week. Beide dagen vers bereid natuurlijk :Y)

ViveLaFčte 10 August 2005 05:53

couscous met brokjes tofu in pastasaus met basilicum , pilii-pili pepers en paprika:9 :9 :9

Evel3 10 August 2005 09:00

ik haal gewoon friete en vlees enzo uit de diepvries en bak het in de frietpot=>da smaakt mij echt!:+ :9 :9~

bommelding 10 August 2005 09:18

Men neme 4 eitjes, breekt deze en voegt peper en zout toe, daarna mengt men de dooier met het eiwit en giet men het mengsel op een pan met pruttelende boter, eh voila een tikkeneike :Y)

Flater 10 August 2005 11:26

Ei

Voeg 1 á 2 ongepelde eieren toe in een bak kokend water (waterkoker). Wacht 3 á 4 minuten, afhankelijk van in welke staat je `m wenst.
Plens ze daarna in een bak koud water om het pellen te ver gemakkelen. Naar smaak zout toevoegen.

Eet tip: Tussen een boterham

8)

DarkAngel 10 August 2005 11:41

Setan
Men neme varkensvlees van die grote lappen. Die snij/knip je in stukjes. Dat marineer je dan een beetje met ketoembar, koenjit en laos + naar eigen smaak peper en zout. Terwijl je dit laat marineren snij je de ui en fruit je deze alvast. Dan gooi je het vlees erbij en laat je het dichtschroeien.
Ondertussen maak je een sausje van water, azijn, mosterd en ketjap (manis). Goed roeren en erbij gooien. En dan de madiera erbij en de sambal 5 eetlepels ofzo :p. Daarna de paneermeel erin om het allemaal wat vaster te maken. En erbij kan je rijst en verdomme ik ben de naam van die nootjes kwijt :+ Kortom jummie :p

En als geintje met eieren :p
Je kookt een stel eieren ze moeten wel hard zijn. Die pel je af en snijdt de boven en onderkant eraf zodat die recht op kan blijven staan dan pak je de tomaten en daar snij je (aan de ronde kant) een plak vanaf die leg je op het ei. Dan doe je er stipjes mayonaise op en dan heb je paddestoel uit de efteling 8)

Headliner 10 August 2005 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flater
Ei

Voeg 1 á 2 ongepelde eieren toe in een bak kokend water (waterkoker). Wacht 3 á 4 minuten, afhankelijk van in welke staat je `m wenst.
Plens ze daarna in een bak koud water om het pellen te ver gemakkelen. Naar smaak zout toevoegen.

Eet tip: Tussen een boterham

8)

lekker, zo'n natte ei

thali 10 August 2005 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flater

Dat is om te voorkomen dat je een zwart-groen randje hebt rond je dooier. Door het koken gaat de FeS (?) de koelte opzoeken: naar de dooier. Door het na de kookbeurt in koud water te leggen, is de buitenkant koeler dan de dooier en verspreid de FeS zich richting de eierschaal.

Maar ik ben weer te wetenschappelijk bezig. 8)

observatie001 10 August 2005 18:59

Turksbrood

door midden snijden

oliečn tomaat erop basilicum (verse) en mozzerela ff peper en zouten, in de oven afbakken en eetsmakelijk

WishfulDreaming 10 August 2005 19:35

Pasta met gestoomde zalm :)

Nodig:
Pasta (liefst tagliatelli...)
Zalm uit de diepvries
Zalmkruiden
Een brikje alpro-soja room (plantaardig)
Een buillonblokje
1 stok prei of 2 wortelen.

Bereiding:
De zalm haal je uit de verpakking en kruid je goed langs de boven en onderkant. Daarna plaats je hem in de stomer voor 20minuten.

Wanneer het water voor de pasta kookt leg je hem er in, en laat je hem "al dente" koken.

Je stooft de prei of de wortelen (naar gelang je zin hebt) in een klein kookpotje. Wanneer ie gaar is giet je er een beetje plantaardige room over. Je brengt dit op smaak het buillonblokje!

Doe de pasta op een bord, leg de zalm er naast en giet de saus met de groentjes er over !

Smullen maar :yes:

Flater 11 August 2005 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Dat is om te voorkomen dat je een zwart-groen randje hebt rond je dooier. Door het koken gaat de FeS (?) de koelte opzoeken: naar de dooier. Door het na de kookbeurt in koud water te leggen, is de buitenkant koeler dan de dooier en verspreid de FeS zich richting de eierschaal.

De schil gaat ook losser van het eiwit.

biffyclyro 13 August 2005 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door observatie001
Turksbrood

door midden snijden

oliečn tomaat erop basilicum (verse) en mozzerela ff peper en zouten, in de oven afbakken en eetsmakelijk

ook heel erg lekker met dat nahn/naan/?/brood, heeft van zichzelf al heerlijke kruiden

dext0r 14 August 2005 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
ja jezus, zoek een hobby ofzo 8)

Sanne 14 August 2005 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
deze , gejat van sanne dus :9:9
ik eet het echt supervaak! Ook lekker met Combonzola. Lijkt op Gorgonzola, maar is iets zachter en romiger

appelshampoo 15 August 2005 13:16

jacked potato, aardappels koken in de schil, daarna inpakken in zilverfolie, daarna in 1 beweging doorsnijden, vullen met een blokje kruidenboter en verse room :9 en er nog wat versie peterselie over :9

ViveLaFčte 16 August 2005 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door biffyclyro
ook heel erg lekker met dat nahn/naan/?/brood, heeft van zichzelf al heerlijke kruiden
Mmm Naanbrood is heerlijk:9

AmbyPur 17 August 2005 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sanne
ik eet het echt supervaak! Ook lekker met Combonzola. Lijkt op Gorgonzola, maar is iets zachter en romiger
ja hier bij de supermarkt kon ik geen gorgonzola vinden, maar wel iets anders wat een soort gorgonzola was en ook in pastasauzen gebruikt wordt. kan best zijn dat het hetzelfde was :p

kurobu 17 August 2005 22:46

stutn me sjoko .. :p

je neemt een stute ..
neemt de sjoko
neemt een mes
doet de sjoko op de stute
plooit da tope en boefn moor :loser:

of in het an :

boterham met choco .. :p
je neemt een boterham
neemt de choco
neemt een mes
doet de choco op de boterham
plooi het samen en eten maar
:thumbsup:

simpel lekker en nog beter met wat koffie om in te doppen _0_

de eerste versie is hoe je het hier bij ons zegt :D

belgie ( west vlaanderen , wevelgem )

dext0r 17 August 2005 23:07

iets dopen in je koffie :no: daar verneuk je je koffie mee, en dat ken natuurlijk niet

K@rima! 18 August 2005 00:04

Appelflappen.
Wat heb je nodig? 2 á 3 appels, krenten/rozijnen (wat is het verschil ook alweer? :$) , kaneel, suiker en bladerdeeg.

2/3 Appels schillen en in stukjes snijden. Doe de rozijnen/krenten erbij en een theelepel suiker en een theelepel kaneel. Het geheel goed mengen. Vervolgens pak je een plakje bladerdeeg en ergens in het midden leg je een eetlepel van je goedje neer. Ja en verder zoek je het maar ff op.. :p

kurobu 18 August 2005 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
iets dopen in je koffie :no: daar verneuk je je koffie mee, en dat ken natuurlijk niet

haha ..

stek op mezelf : die belgen toch he

:wave:

LexS 18 August 2005 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
jacked potato, aardappels koken in de schil, daarna inpakken in zilverfolie, daarna in 1 beweging doorsnijden, vullen met een blokje kruidenboter en verse room :9 en er nog wat versie peterselie over :9
Dat is dus gewoon een pofaardappel... verders snap ik niet waarom iedereen overal peterselie overheen gooit. Zit totaal geen smaak aan daar en iedereen gebruikt het...

bloempjuh 18 August 2005 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Dat is dus gewoon een pofaardappel... verders snap ik niet waarom iedereen overal peterselie overheen gooit. Zit totaal geen smaak aan daar en iedereen gebruikt het...
Voor het kleurtje :p

LexS 18 August 2005 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bloempjuh
Voor het kleurtje :p
Zat andere lekkere groenen kruiden zoals kervel en bieslook.;) Peterselie zit gewoon geen smaak aan. En besides, als je thuis iets maakt waarom voor het kleurtje. Hoeft er toch niet mooier uit te zien ofzo?

Bazzemans 18 August 2005 15:48

Ik eet mijn spaghetti van gisteren weer op :(..

AMF 21 August 2005 18:52

Wentelteefjes!

Voor 4 wentelteefjes:

- 1 ei
- 1,5 dl melk
- 4 sneetjes (oud) wit brood
- boter

Klop het ei los in een kom, voeg de melk toe en roer alles goed door elkaar. Snij de korstjes van het brood en wentel ze door het eimengsel. Leg ze op elkaar in de kom en draai de sneetjes af en toe om, zodat al het vocht in het brood trekt. Verhit de boter in een grote koekenpan en bak het brood op matig vuur aan beide kanten mooi goudbruin. Op een bordje leggen en er wat basterdsuiker overheen gooien, eet smakelijk :)

Oooo er is echt niets dat lekkerder ruikt dan verse wentelteefjes :love:

eniT 28 August 2005 13:27

pannenkoeken met een stukje banaan, een bolletje ijs en daarover chocoladesaus...
HEERLIJK!! :9

Doperwt 28 August 2005 13:52

una spaghetti ala olio al dente

men kookt een pasta naar keuze beetgaar. (de pasta is goed als hij tegen de muur blijft plakken)

tijdens het koken snij je 2 a 3 teentjes knoflook fijn (naargelang hoeveel knoflook je wil) gooi een beetje knoflook in het kokende water.

Als de pasta beetgaar is giet je hem af en spoel je die een beetje af met koud water om doorgaren te voorkomen. gooi de rest van de knoflook terug in de pan samen met de pasta. voeg daarbij enkele eetlepen olijfolie toe en meng dit goed door.

kwak alles op een bord en pak vers geraspte parmezaanse kaas (bij voorkeur de regiani). strooi dit naar gelieve over de pasta

bon appetit

Banaan 11 September 2005 15:23

Ik heb schijt aan uppen maar dit is de nieuwe ND-eten:

Broodje, liefst bolletje en WIT!! Vooral WIT
Jonge kaas
Mayonaise, die goedkope vooral
Zwarte peper

Weetje hoe lekker ouwe!

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:35.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.