![]() |
het nieuwe schooljaar
ja voor sommigen is het al begonnen, anderen mogen nog eventjes genieten van vakantie. in ieder geval moet iedereen eraan geloven: de school begint weer! hoe bevalt het? veel vrije middagen of juist een kloterooster? en een leuke klas of valt dat ook vies tegen?
|
Dames en heren, komt allen naar de lerarenopleiding in Tilburg!
We hebben dit jaar (de eerste twee kwarten van het jaar) woensdag en donderdag vrij, dinsdag twee uur les en maandag en vrijdag vier. Klas is flink uitgedund, helaas zijn er vooral leuke klasgenoten afgevallen. Verder heb ik er best wel zin in. We hebben een docent die vindt dat wij als toekomstige docenten wekelijks een boek moeten lezen, maakt niet uit wat voor boek. Charlie and the Chocolate Factory (in 't Engels dus) mag dus ook.. ik was even vergeten dat ik zo'n groot Roald Dahl-fan was/ben.. |
Het feit dat ik maar weinig uren dit jaar heb is fijn, maar de manier waarop het is ingedeeld wat minder. Ik heb best een hoop tussenuren :|
Vandaag was mijn eerste schooldag en het leek wel of alle leraren chagerijnig waren.. ze hebben nu ook strengere regels gemaakt met lessen verzetten. Dat mag dus gewoon niet meer. Mijn klas is al 5 jaar min of meer hetzelfde dus dat was geen verrassing meer ;) |
Ik zag vandaag dat mijn klas hetzelfde is gebleven, met wat extra studenten erbij.
Mijn rooster is elke week anders:o Maar meestal ma/di/wo les, do stage, vrij vrij:+ |
in theorie heb ik geen leuk rooster, alleen de maandagmiddag vrij. in praktijk heb ik t gelukkig goed waarbij ik de vrijdagmiddag erbij vrij heb en misschien verandert dat in de hele dag hebben
|
maandag paar uur college en op dinsdag ook. Verder moet ik alles zelf gaan inplannen (verslagen maken, zelfstudie :z etc. ;))
|
Ik krijg pas op 20 september m'n lessenrooster.
|
over het algemeen de maandag dinsdag en woensdag colleges en pgo voor de rest veel zelfstudie, werkstukken maken, verslagen blablabla
En ach :p Tot nu toe bevalt het me zeer goed, maar ben bang dat dat nog wel minder wordt :+ |
wel relax rooster maar een te volle klas met 33 man
|
ik heb dr al iets meer zin in gekregen. rooster voor volgende week is sowieso zwaar relex. dinsdag, donderdag en vrijdag virj:7
|
Ik heb echt een schijtrooster :(. (Sorry voor het taalgebruik.)
Voor Engels zit ik samen met vijf andere klassen. 29 man. Onze klastitularis is een leerkracht die me altijd ontzettend zenuwachtig maakt. Voor wiskunde zitten we zeker twee uur samen met de 6-uurs en ik had zo gehoopt dat we een andere leerkracht zouden hebben, maar dat is dus ook niet waar... Pfffft. |
Ze hebben bij ons 2 VWO klassen samen gepropt, ik zit nu in een klas met 33 leerlingen.
Mijn rooster is kut. Ik zit 3 dagen in de week tot het 8e uur op school ( half 5), 1 dag tot half 2 en 1 dag tot half 4. :{ Maar ondertussen heb ik maar 22 lesuren.. Kun je nagaan hoeveel tussenuren! Morgen zit ik bijvoorbeeld tot het 7e uur op school, maar heb ik eigenlijk maar 3 lessen. De klas is druk, maar wel gezellig. Alleen irriteer ik me af en toe aan de superonvolwassen jongentjes in mijn klas.. Damn, die zitten er echt nog steeds! |
Eerste weekje zit erop :) Beetje niet-zo-relaxed rooster met veel midden op de dag les zodat je niet 's morgens en ook niet 's middags kunt werken. Verder valt het vooralsnog allemaal mee. Veel mooie meiden op de opleiding *)
|
rooster valt nog wel mee
klas voor de hoofdvakken ook, voor de wetenschappen niet wel stom dat m'n rooster niet overeenkomt met dat van m'n beste vriendin. Ze heeft veel springuren en achtstes, waardoor we niet samen naar school kunnen fietsen |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:38. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.