Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   School (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Verhouding leraar - leerling is onder alle omstandigheden een taboe (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=55704)

Mitsy 18 September 2005 13:16

Verhouding leraar - leerling is onder alle omstandigheden een taboe

Kan een leraar een verhouding hebben met een leerling of is het onder alle omstandigheden een taboe?

Ik vind van wel!

REAGEER ALLEMAAL!

bootje 18 September 2005 13:21

ik vind dat de personen in kwestie zelf wel kunnen beslissen wat goed is en wat niet.

chica 18 September 2005 13:30

Waarom vind je van wel?

Mitsy 18 September 2005 15:46

Het is niet gezond om iets met je leraar te hebben. Ik bedoel, stel dat je van die leraar les hebt.....dan zal die leraar je best voor kunnen trekken, of een proefwerk kunnen laten zien.

bootje 18 September 2005 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitsy
Het is niet gezond om iets met je leraar te hebben. Ik bedoel, stel dat je van die leraar les hebt.....dan zal die leraar je best voor kunnen trekken, of een proefwerk kunnen laten zien.
Moet je maar wachten tot je geen les meer van hem hebt.

Mitsy 18 September 2005 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bootje
Moet je maar wachten tot je geen les meer van hem hebt.
Juist.....ik heb helemaal geen problemen met grote leeftijdsverschillen, hoor!

Bask 18 September 2005 20:40

leeraar-leerling-relatie is taboe.

Mitsy 19 September 2005 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bask
leeraar-leerling-relatie is taboe.
duidelijk

Doperwt 20 September 2005 15:42

dat is echt onmogelijk, valt volgens mij ook onder PEDOFILIE?

K@rima! 20 September 2005 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
dat is echt onmogelijk, valt volgens mij ook onder PEDOFILIE?
Hangt van de leeftijden af:). Als je een leraar hebt van 25 en je bent zelf 18 valt het niet onder pedofilie natuurlijk.

Zelf vind ik het niet zo'n goed idee, een verhouding aangaan met je leraar. Het zorgt sowieso voor vervelende situaties. Je gaat misschien meer van hem/haar verlangen tijdens de lessen, wat er misschien toe zal leiden dat je voorgetrokken wordt. Moet je maar ff wachten totdat je van school bent.

puer1 22 October 2005 18:50

Volgens mij maakt het niet uit hoe oud de leraar is als de leerling boven de 18 is, is het geen pedofilie.

Alpha 23 October 2005 16:53

vaak wordt het reden tot ontslag ... maar denk er bijvoorbeeld ook eens aan als je uitgaat en je neemt je wederhelft mee ...

Bazzemans 23 October 2005 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
vaak wordt het reden tot ontslag ...
Volgens mij is dat alleen als er sprake is van een (wettelijk) verkeerde leeftijdsverhouding of van onwettige handelingen op school waardoor de positie van de leraar onhoudbaar wordt. Voor de rest kan een schooldirectie volgens mij de docent(e) alleen maar een negatief advies geven over het hebben van een relatie met een student..

Alpha 24 October 2005 09:56

ik geloof dat het bij vrijwel alle scholen voor docenten niet toegestaan is om een relatie te beginnen met een student ...

volumeknopje 30 October 2005 09:33

Citaat:

ik geloof dat het bij vrijwel alle scholen voor docenten niet toegestaan is om een relatie te beginnen met een student ...
precies.
heeft te maken met machtsverhoudingen.

Bazzemans 30 October 2005 14:30

Citaat:

Volgens mij kan het geen directe aanleiding zijn van een ontslag.

nevaeh1987 30 October 2005 15:57

Als je zijn leerling bent lijkt het me niet zo goed.. maar eigenlijk dat toch hetzelfde als een leraar die zijn dochter in de klas heeft? dat gaat soms ook samen met voortrekkerij.

bloempjuh 3 November 2005 15:21

Het heeft niet zoveel met voortrekken te maken, maar meer met leeftijds- en machtsverhoudingen. Net zoals je je tandarts niet zomaar zal zoenen of de persoon die je autorijexamen afneemt.

Leerlingen en docenten horen van elkaar af te blijven. Ik, als toekomstig docent, leer zelfs dat je zelfs een vriendschappelijke hand op een schouder moet vermijden. Daar ben ik het helemaal mee eens.

ImaginaryDreams 14 November 2005 15:25

ÉN ik denk niet dat je "je vriend(in)" als leraar(es) nog serieus kan nemen als hij/zij voor de klas staat...

luie-donder 14 November 2005 15:47

??

Citaat:

Stel nou dat een docent op een nieuwe school zou willen gaan werken, waar zijn vriend(in) een leerling/student is? Zouden ze hem/haar dan niet toelaten?

MissDuplex 14 November 2005 19:57

Het lijkt me een beetje raar om je eigen vriend aan te moeten spreken als 'Meneer....' :p :?

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:34.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.