Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   The Lounge (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Donor? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=55816)

luie-donder 30 September 2005 19:19

Donor?

Ik zet dit topic even bij adb, omdat daar het meest wordt gereageerd:

Ik wou even weten wie er hier allemaal donor zijn en waarom je donor bent? En voor de mensen onder de 18, zou je zelf als je 18 bent donor willen worden?

AMF 30 September 2005 19:45

je kunt dat formuliertje ook voor je 18e invullen hoor :z

doet me eraan denken dat ik het nog moet invullen :)

Atjeuh 30 September 2005 20:04

Heb dat formuliertje al gedaan enzo :)

thali 30 September 2005 21:49

Ik ben al donor :z.

Impressions 30 September 2005 22:21

Nee

tieky 1 October 2005 13:07

ja ben donor, en ik geef ook nog es bloed.
Ik vind gewoon van als je t kan missen, waarom dan niet

AmbyPur 1 October 2005 13:19

hij gaat wel naar the lounge >>

ik ben wel donor, ze mogen alles hebben.

appelshampoo 1 October 2005 13:19

ik moet dat formulier nog aanvragen, iemand een idee waar dat kan?

DarkAngel 1 October 2005 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
krijg je automatisch opgestuurd met 18 of 19. Ze doen het om de 2 jaar ofzo naar iedereen toe sturen. Ik kreeg het op mijn 19de en ben donor.

appelshampoo 1 October 2005 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DarkAngel
krijg je automatisch opgestuurd met 18 of 19. Ze doen het om de 2 jaar ofzo naar iedereen toe sturen. Ik kreeg het op mijn 19de en ben donor.
dan zal ik het mijn volgende verjaardag wel krijgen :+

prinskoekje 1 October 2005 14:03

Ik geloof dat je, hier in België, niets moet invullen.

Dus zal ik wel donor zijn...

luie-donder 1 October 2005 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prinskoekje
Ik geloof dat je, hier in België, niets moet invullen.

Dus zal ik wel donor zijn...

dat klopt, je bent standaard donor.

luie-donder 1 October 2005 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
http://www.donorvoorlichting.nl/index.cfm

en dan ff kijken bij "donorformulier, klik hier"

appelshampoo 1 October 2005 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Woudjuh
http://www.donorvoorlichting.nl/index.cfm

en dan ff kijken bij "donorformulier, klik hier"

formulier aangevraagd.

frox 2 October 2005 09:09

ik ben ook donor... Alleen hebben ze t niet goed ingevoerd ofzo, moet het nog steeds aanpassen.

Mitsy 4 October 2005 18:49

Ik ben ook donor....

Stel dat jij over een paar jaar een nier nodig hebt....hoe zou je dat eigenlijk MOGEN overnemen als je jouw organen niet eens ter beschikking stelt?

Sanne 4 October 2005 22:42

Ik ben een mietje en laat mijn moeder beslissen.
Het is ook belangrijker dat zij zich er goed bij voelt dan ik.

Kampie 5 October 2005 07:07

Snij mij maar open..

Banaan 5 October 2005 08:52

Ik ga geen donor worden.

Mitsy 5 October 2005 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
Ik ga geen donor worden.
Argumenten!!!:loser:

K@rima! 5 October 2005 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitsy
Ik zie nergens argumenten voor :?. Moet je je verantwoorden als je geen donor wilt zijn ofzo?

K@rima! 5 October 2005 14:17

Ontopic:

Ik geef mezelf wel op als donor. Wat heb ik nog aan mijn organen als ik dood ben? Waarom niet een leven redden?
Volgens veel moslims is het verboden jezelf op te geven als donor. Ik heb zo een beetje over internet gezocht naar een goeie reden, die heb ik tot aan heden toe niet gevonden.
Ook mijn ouders konden geen goeie reden geven. Hypocriet, mensen willen wel organen als zij in levensgevaar zitten, maar zelf organen afstaan? Ho maar!

Ik ga mezelf dus zodra ik 18 word opegeven als donor.

Sanne 5 October 2005 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
...en als straks jij oud bent, en je ma allang onder de grond ligt? of gecremeerd is? Dan laat je je kinderen of je naasten beslissen?
jep

Banaan 5 October 2005 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitsy
Mijn bloed vol met drugs mogen ze wel hebben, maar de rest niet :z

Het hele donor-gebeuren is allemaal wel leuk en aardig maar je schiet er meestal geen reet mee op. Vandaar dat ik gewoon nee zeg, ik ben waarschijnlijk 1 van de weinige dus geen zorgen

dext0r 5 October 2005 15:47

ik laat nu andere beslissen,..
zou ik echt ja willen op mijn kaartje dan moeten ze eerst maar eens zorgen dat er een fatsoenlijke orgaanwet komt en dergelijke...

Melisss 5 October 2005 15:58

Euhmm ik twijfel eigenlijk nog.. Het idee dat er in me gesneden wordt als ik dood ben vind ik niet echt het fijnste idee ofzo.. Maar ik zelf zou ook graag als ik een orgaan nodig had dat zo snel mogelijk krijgen.. Denk van wel dat ik het doe

chica 5 October 2005 16:30

Ik heb het laatst ingevuld en opgestuurd. Alleen nog niks gehoord.. Heb 'Ja' ingevuld.

Alleen klopt het dat je alleen kunt donoren als je in het ziekenhuis overlijdt of als ze er megasupersnel bij zijn? Ja hè?

Jamiel 5 October 2005 17:05

ik wil niet egoistisch zijn, maar ik laat mijn nabestaanden ook beslissen.
Ze moeten namelijk toch op een een of andere manier afscheid nemen van je, en het zou kunnen dat ze het niet fijn vinden als ze dat bij een incompleet lichaam doen. Mijn ouders willen liever dat ik heel blijf.

Tyskie 5 October 2005 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Ontopic:

Ik geef mezelf wel op als donor. Wat heb ik nog aan mijn organen als ik dood ben? Waarom niet een leven redden?
Volgens veel moslims is het verboden jezelf op te geven als donor. Ik heb zo een beetje over internet gezocht naar een goeie reden, die heb ik tot aan heden toe niet gevonden.
Ook mijn ouders konden geen goeie reden geven. Hypocriet, mensen willen wel organen als zij in levensgevaar zitten, maar zelf organen afstaan? Ho maar!

Ik ga mezelf dus zodra ik 18 word opegeven als donor.

Jij gelooft niet dat je in een paradijs terechtkomt na een lang, braaf leven, waarin je misschien je organen nog wel eens hard nodig zou kunnen hebben?

Overigens ben ik ik t wel met je eens hoor. Alles mogen ze van me hebben na mijn dood...

dext0r 5 October 2005 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chica
Alleen klopt het dat je alleen kunt donoren als je in het ziekenhuis overlijdt of als ze er megasupersnel bij zijn? Ja hè?
ja.

chica 5 October 2005 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel
Ze moeten namelijk toch op een een of andere manier afscheid nemen van je, en het zou kunnen dat ze het niet fijn vinden als ze dat bij een incompleet lichaam doen. Mijn ouders willen liever dat ik heel blijf.

Dat vind ik ook een goede keuze.

Eelcotje 6 October 2005 16:15

bloed/beenmerg en orgaandonor.

Als er meer mogelijk is, dan doe ik dat.

AmbyPur 6 October 2005 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ik laat nu andere beslissen,..
zou ik echt ja willen op mijn kaartje dan moeten ze eerst maar eens zorgen dat er een fatsoenlijke orgaanwet komt en dergelijke...

bedoel je dit met betrekking op het clichevoorbeeld dat van een alcoholist die een nier nodig heeft?

DarkAngel 6 October 2005 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
bedoel je dit met betrekking op het clichevoorbeeld dat van een alcoholist die een nier nodig heeft?
lever

tieky 6 October 2005 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel

Maar is het dan niet egoïstisch als je juist geen donor bent.
Ik zelf vind het nogal moeilijk om te moeten beslissen of mij ouders wel of geen donor moeten zijn. Ik vind dat echt een beslissing die je zelf moet maken.
Vind het een beetje voor je uitschuiven. Ik ben gewoon donor. En op het moment dat je begraven wordt werken ze dat toch allemaal mooi weg en zie je er helemaal niks van.

dext0r 7 October 2005 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
je bedoelt zeker lever?

ongeveer,
ik vind dat mensen die doelbewust hun leven verneuken geen voorrang hebben op een orgaan. Ik zeg niet dat ze geen recht hebben op een orgaan, slechts geen voorrang. (en hoe dat getoetst moet worden is natuurlijk weer een andere discussie..)
kun je wel zeggen, een mens is een mens, een leven is een leven. Maar cru gezegd hadden ze dat van te voren maar moeten bedenken.

Sanne 7 October 2005 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
En dat wil jij die mensen aandoen?
Lijkt me verschrikkelijk om dat te moeten bepalen voor een ander.

Het lijkt me erger als ik zeg dat ik donor wil zijn en mijn familie wil dat niet en ze hebben er dan verdriet om.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:04.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.