Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=39)
-   -   vrijen enkel met de pil (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=55838)

Weetje 3 October 2005 00:19

vrijen enkel met de pil

Hallo,

even een vraagje:

mijn vriendin en ik kennen elkaar héél goed en we weten van elkaar dat we geen SOA's of andere ziektes hebben... we vertrouwen elkaar ook heel goed en omdat we elkaar nu zo goed kennen zouden we graag vrijen zonder condoom terwijl ze altijd de pil uiterst stipt inneemt (al een veel langere tijd). Ik weet dat de pil in percentage iets beter beschermt (op voorwaarde dat ze goed wordt ingenomen) dan een condoom op gebied van zwangerschap.

Kan ik met een gerust hartje vrijen met mijn vriendin zonder condoom en zonder risico op zwangerschap? (zij neemt de pil heel stipt!)

PS ik weet dat "zonder risico""niet bestaat omdat 100% safe niet bestaat maar ik vroeg me af of dit veilig genoeg is voor ons op gebied van zwangerschap??? want we kennen elkaar zo goed en koppels vrijen tenslotte niet heel hun leven met condoom... er komt een tijd dat ze zonder doen, maar is het dan nog even veilig ivm zwangerschap? of is er een periode dat de pil minder effectief is?

groeten

Cataclysm 3 October 2005 09:56

Het is idd veilig genoeg tegen zwangerschap, nagenoeg 100%. Ik gebruik zelf meestal wel een condoom, maar niet altijd.

AmbyPur 3 October 2005 10:38

Inderdaad, met alleen de pil is ze goed beschermd tegen zwangerschap. Altijd, dus ook in de stopweek.

tieky 3 October 2005 15:09

Re: vrijen enkel met de pil

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weetje
Ik weet dat de pil in percentage iets beter beschermt (op voorwaarde dat ze goed wordt ingenomen) dan een condoom op gebied van zwangerschap.
Je zegt het zelf al...
dus lijkt het me duidelijk he

Eelcotje 3 October 2005 15:33

De 1% zwangerschap over een jaar, met een pil is te wijten aan het verkeerd gebruik van de pil, overgeven en niet innemen van de pil.. etc.

:) dus eigenlijk beschermd het 100%
groetjes eelco

MrInsane 3 October 2005 21:25

Plus de pil zorgt voor meer plezier aangezien je meer voelt zonder zo'n hoes om je lul :p

biffyclyro 4 October 2005 15:34

stel je voor dat dat niet veilig zou zijn, zou ik nu toch zo'n 80 keer zwanger zijn :+

Sanne 4 October 2005 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door biffyclyro
stel je voor dat dat niet veilig zou zijn, zou ik nu toch zo'n 80 keer zwanger zijn :+
inderdaad :+

Doperwt 4 October 2005 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door biffyclyro
bedoel je niet kunnen zijn? :p

AmbyPur 4 October 2005 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
bedoel je niet kunnen zijn? :p
ik denk het niet :+

Doperwt 4 October 2005 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
ik denk het niet :+
80 maanden= 6 jaar en een klets

ze is nu 17 of 18, dus dan zou ze 12 zijn geweest bij der eerste keer

AmbyPur 5 October 2005 09:55

hoe kom je bij 80 maanden dan, ze hadden het toch over 80 keer? :p

Doperwt 5 October 2005 14:15

je kan toch maar 1 keer per maand zwanger worden

dext0r 5 October 2005 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
je kan toch maar 1 keer per maand zwanger worden
dat kan alsnog wel meerdere dagen in beslag nemen, die periode. en als je nu net dat t eitje springt etc een paar keer seks heb gehad... ja :+

MrInsane 5 October 2005 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
dat kan alsnog wel meerdere dagen in beslag nemen, die periode. en als je nu net dat t eitje springt etc een paar keer seks heb gehad... ja :+
Ach papa ooievaar komt vanzelf voorbij :p

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:41.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.