Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Jongens voeren konijn aan alligator in dierentuin (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=55940)

Jamiel 13 October 2005 09:17

Jongens voeren konijn aan alligator in dierentuin

Een paar jonge bezoekers van de Engelse Welsh Mountain-dierentuin in Colwyn Bay hebben voor de ogen van een aantal kinderen een konijn uit de kinderboerderij gehaald en aan de alligators gevoerd.

De drie jongens wisten de dierentuin binnen te komen door over een muur te klimmen. Ze bezochten eerst de kinderboerderij waar je de konijnen en anderen dieren mag aaien. Een van de jongeren nam een konijn echter uit zijn verblijf en gooide deze naar de alligator, die zijn gift dankbaar in ontvangst nam.

Een man die met zijn dochter getuige was van het gooien van het levende konijn, sloeg alarm. De alligator sleurde het beestje daarna het water in om het te verdrinken voor zijn maaltijd. Een van de daders is aangehouden, maar twee anderen wisten te ontsnappen.

Bron: Fok.

Ik zie mijn Bertje al vechten voor z'n leven :(

PFP 13 October 2005 10:09

gewoon ook erin gooien

luie-donder 13 October 2005 11:34

Trieste lui. ze moeten die jongen erin gooien!

Headliner 13 October 2005 12:31

goh moet je eens weten hoeveel dieren er in de natuur dood gaan, aan stukken worden gescheurd
en hoeveel dieren maken wij (de mens) dood omdat we zo graag een biefstukje op ons bord willen zien

nu wordt er 1 konijn naar een krokodil gegooid en meteen is iedereen geschokt :{

ps ik ben absoluut geen dierenhater

PFP 13 October 2005 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
goh moet je eens weten hoeveel dieren er in de natuur dood gaan, aan stukken worden gescheurd
en hoeveel dieren maken wij (de mens) dood omdat we zo graag een biefstukje op ons bord willen zien

nu wordt er 1 konijn naar een krokodil gegooid en meteen is iedereen geschokt :{

ps ik ben absoluut geen dierenhater

Om dat het onnodig wreed is en geen enkel doel dient net zoals alle andere vormen van dierenmishandeling

ik zie een verschil tussen een dier doodmaken om zijn huid en vlees en een dier just for fun ergens vanaf smijten

Ghris 13 October 2005 13:56

het probleem is meer dat ze het voor de ogen van de kinderen doen, en de dieren dienen vooraf pijnloos te worden afgemaakt.

dext0r 13 October 2005 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ghris
en de dieren dienen vooraf pijnloos te worden afgemaakt.
dat is onzin, sommige wilde dieren eten geen vlees wat niet door hun zelf is afgemaakt (denk aan bijv. bepaalde slangen)

AmbyPur 13 October 2005 17:53

het gaat toch niet om dat zo'n konijntje wordt opgegeten door een krokodil,

het gaat eerder om het prinicpe dat een kindje ziet dat het beestje dat staat voor liefde en knuffelen en iets waar je je aan kan hechten en voor leert zorgen, genadeloos ten prooi wordt gegooid aan een beest dat staat voor.... iets heel engs :p

maar dat kindje komt er ook wel bovenop.

PFP 13 October 2005 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
kwajongensstreek....big deal. Paar draaien om hun oren en dat komt wel goed.
strafrechtelijk vervolgen zal je bedoelen

PFP 13 October 2005 18:09

Citaat:

Alsof dat een meerwaarde zou bieden...
Daarmee straf je de ouders alleen maar.

geef ze maar een jeugd taakstraf bij die kinderboerderij, lijkt me zeer gepast

3rd boetah 13 October 2005 18:58

hehe, doet me denken aan me vorige hond die met de konijn van de burgermeester wou spelen :')

K@rima! 13 October 2005 20:19

Zieke gasten man. O wat zijn we 'stoer' .. :rolleyes:

Bird Of Prey 14 October 2005 16:22

Citaat:

De alligator zal dr blij mee zijn 8)
Die denkt toch alleen maar: "lunch!" :p

AMF 14 October 2005 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
het gaat toch niet om dat zo'n konijntje wordt opgegeten door een krokodil,

het gaat eerder om het prinicpe dat een kindje ziet dat het beestje dat staat voor liefde en knuffelen en iets waar je je aan kan hechten en voor leert zorgen, genadeloos ten prooi wordt gegooid aan een beest dat staat voor.... iets heel engs :p

maar dat kindje komt er ook wel bovenop.

true :+

tieky 15 October 2005 18:18

is toch harstikke zonde van dat konijntje hadden ze dan echt niet nog 2 maanden kunnen wachten, had heerlijk bij t kerstdiner gesmaakt hoor :9~

Bird Of Prey 15 October 2005 22:35

Mss had dat joch nog wat goed te maken na zijn teleurstellend verlopen dierendag? :? :+

SpiNe 15 October 2005 22:49

als ik er bij was zou het eerder
''17 jarige jongen sloeg 3 andere jongens dood in dierentuin''
zijn

dext0r 15 October 2005 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
zijn

en wie heeft er dan een slechte jeugd gehad?

Headliner 15 October 2005 23:08

Citaat:

zijn

om 1 konijn, doe normaal man :{
doe niet zo misselijk zeg, als dat konijn bij jullie op bord ligt is er niemand die er om maalt

en die kleine kinderen zullen er heus geen trauma aan over houden, nu weten ze meteen hoe hard de natuur kan zijn

MrInsane 16 October 2005 10:56

Citaat:

doe niet zo misselijk zeg, als dat konijn bij jullie op bord ligt is er niemand die er om maalt

en die kleine kinderen zullen er heus geen trauma aan over houden, nu weten ze meteen hoe hard de natuur kan zijn

Inderdaad, alleen is dit wel een hele erge les om het te leren mee, maarja fuck it that's life!

volumeknopje 16 October 2005 14:24

las het in de metro tijdens frans, net nadat mn lerares had verteld dat haar konijn dood was 8)

SpiNe 16 October 2005 15:59

Citaat:

en de natuur is moorden voor plezier?

anyway het gaat mij meer om het principe je doet dat gewoon niet punt.

Headliner 16 October 2005 16:07

Citaat:

en de natuur is moorden voor plezier?

anyway het gaat mij meer om het principe je doet dat gewoon niet punt.

zij hebben dat konijn toch niet vermoord..
en zo'n alligator denkt ook niet van: zielig voor dat beest, ik laat hem gaan

natuurlijk is het een kutstreek van die jongens, maar om er nou zo'n probleem van te maken?
en er gaat sowieso wel elke dag een dier dood om zo'n alligator te voeden, maarja...

PFP 16 October 2005 16:30

Citaat:

zij hebben dat konijn toch niet vermoord..
en zo'n alligator denkt ook niet van: zielig voor dat beest, ik laat hem gaan

natuurlijk is het een kutstreek van die jongens, maar om er nou zo'n probleem van te maken?
en er gaat sowieso wel elke dag een dier dood om zo'n alligator te voeden, maarja...

het gaat er niet om dat die alligators dat konijn eten, het gaat er zelfs niet om dat er een konijn dood is. Het gaat erom dat er kennelijk jongens zo ziek zijn om dit soort grappen uit te halen en dieren ombrengen zonder doel just for the fun of it. Dat gegeven vind ik gewoon zeer triest net als het groeiende aantal dieren dat wordt mishandeld op kinderboerderijen en in weilanden.

SpiNe 16 October 2005 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PFP
het gaat er niet om dat die alligators dat konijn eten, het gaat er zelfs niet om dat er een konijn dood is. Het gaat erom dat er kennelijk jongens zo ziek zijn om dit soort grappen uit te halen en dieren ombrengen zonder doel just for the fun of it. Dat gegeven vind ik gewoon zeer triest net als het groeiende aantal dieren dat wordt mishandeld op kinderboerderijen en in weilanden.
Ik ben het hier 100% mee eens.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:42.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.