Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   Bloeddonor (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=56019)

thali 20 October 2005 20:44

Bloeddonor

Citaat:

Vlaanderen telt steeds meer bloedgevers
do 20/10/05 - Vorig jaar hebben bijna 30.000 mensen voor het eerst bloed gegeven aan het Rode Kruis. Dat is een forse stijging, met bijna twintig procent. Alles samen waren er 168.129 bloeddonoren in 2004. En ook dat is meer dan in 2003.
Bron.
Heb jij wel eens bloed gegeven of ben je het van plan? Of heb je er nog nooit bij stilgestaan dat dit mogelijk is?

TheSun 20 October 2005 20:47

Nee ik geef geen bloed.
Ben het wel van plan, maar ik wou eigenlijk al lang eens checken van welke leeftijd je dat mag.
Er zit iig een gewichtsgrens op dat je min. 50kg moet wegen maar de leeftijd weet ik niet.
Maar als ik daarmee mensen kan helpen, doe ik het wel! :)

Mitsy 20 October 2005 20:51

ik geef geen bloed......dat doet zo zeer!

AMF 21 October 2005 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitsy
ik geef geen bloed......dat doet zo zeer!
:D lekker argument!

Ja ik ga als ik weer terug ben uit Engeland bloed geven :)

dext0r 21 October 2005 12:26

nope, ik ben geen bloeddonor.

Overigens, ik vraag me af waarom men niet eerder het onderzoek stimuleert naar bloedvervangende middelen.

In Amerika zijn ze in sommige ziekenhuizen al zo ver dat ze helemaal geen bloed meer toedienen, puur omdat er vervangende middelen zijn waarmee men dus niet meer afhankelijk is van bloeddonoren, en daarmee dus ook allerlei geldverslindende checks en dergelijke worden ontweken. (controle besmet bloed, bloedwaarden, bloedgroepen, en meer van die zaken).

tieky 21 October 2005 14:43

Ja ik geef bloed. En ze zijn nog redelijk blij met met ook heb 0+ dus dat is altijd handig voor ze.
Ik geef bloed omdat ik vind dat als ik er levens mee kan redden waarom niet. Het kost je hooguit n uurtje en dan ben je er voor 3 maanden al weer vanaf. Geef al bloed vanaf mn 18e. Mag nu even geen bloed geven omdat ik een besmettingsrisico heb gelopen. En daar baal ik best wel van eigelijk.

Doperwt 21 October 2005 15:19

ik rook heel veel, dus volgens mij mag ik geen bloed geven aangezien er teveel nicotine in zit.

L_angeldc 21 October 2005 15:28

Nee want ik vind spuiten en injectienaalden niet plezierig en probeer dat altijd zo veel mogelijk te vermijden.

Ben wel gewoon donor, dus als ik doodga mogen ze mij lekker opensnijden en andere mensen redden.

Banaan 21 October 2005 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dext0r

In Amerika zijn ze in sommige ziekenhuizen al zo ver dat ze helemaal geen bloed meer toedienen, puur omdat er vervangende middelen zijn waarmee men dus niet meer afhankelijk is van bloeddonoren, en daarmee dus ook allerlei geldverslindende checks en dergelijke worden ontweken. (controle besmet bloed, bloedwaarden, bloedgroepen, en meer van die zaken).

Het jammere is dat het veels te veel geld kost

Ik word trouwens geen (bloed)donor.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:02.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.