Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   The Lounge (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   een dorp of toch de stad? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=56227)

Nightwolf 7 November 2005 21:37

een dorp of toch de stad?

zou je later/nu liever in een dorp wonen, waar t relatief rustig is, of in een stad,waar t relatief druk is, en waarom? :)

Tyskie 7 November 2005 21:41

In Almere! Het slechtste van twee werelden!

bootje 7 November 2005 21:43

geef mij maar de stad. je kan ook redelijk rustig in een stad wonen, en tegelijkertijd op een redelijke afstand van alle faciliteiten zitten. ik heb veel te graag leven.
in het weekend woon ik in een kalme wijk en daar is het veel te saai. als ik tijdens de week, wanneer ik in een stad zit, door het raam kijk, dan is er altijd wel iets te zien.
ik houd ervan dat er bioscopen, musea, bibliotheken, winkels in de buurt zijn. heerlijk.

luie-donder 8 November 2005 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bootje
geef mij maar de stad. je kan ook redelijk rustig in een stad wonen, en tegelijkertijd op een redelijke afstand van alle faciliteiten zitten. ik heb veel te graag leven.
in het weekend woon ik in een kalme wijk en daar is het veel te saai. als ik tijdens de week, wanneer ik in een stad zit, door het raam kijk, dan is er altijd wel iets te zien.
ik houd ervan dat er bioscopen, musea, bibliotheken, winkels in de buurt zijn. heerlijk.

een dorp of stad maakt me niete cht uit, als het maar aan de rand is, dichtbij de bossen!

3rd boetah 8 November 2005 10:48

Dorp, vlakbij de stad, zoals nu. 10min fietsen en ik zit in t centrum van Alkmaar, strand en duinen. :9

biffyclyro 8 November 2005 11:24

woon nu op een boerderij in the middle of nowhere en het is hier zeer chill. daarbij kan je met de auto/ov wel overal komen, ik vind het prima zo!

Witkop 8 November 2005 11:52

Deurp vlakbij de stad. Das ideaal.

Headliner 8 November 2005 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
In Almere! Het slechtste van twee werelden!
men woont hier tenminste nog tussen de Amsterdammers ipv tussen de varkens en boeren

Bird Of Prey 8 November 2005 12:53

In een rustige buitenwijk van een stad, zoals waar ik woon. D'r is hier geen moer te doen, maar ik woon hier verder op zich prima en met een kwartier zit ik zowel op de fiets als met de bus in de binnenstad.

PFP 8 November 2005 13:23

In een dorp, de huizen zijn mooier er is meer ruimte, niet zoveel overlast van (allochtone) hangjongeren zoals in de stad. Er moeten wel genoeg voorzieningen zijn in het dorp, winkelstraatjes, scholen, politie bureautje etc dus waar we nu wonen eigenlijk :+

Sanne 8 November 2005 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PFP
In een dorp, de huizen zijn mooier er is meer ruimte, niet zoveel overlast van (allochtone) hangjongeren zoals in de stad.
Op goerree overflakkee is het echt net zo erg als in de stad hoor. In dorpen is de verveling vaak groter denk ik en gaat de jeugd maar hangen en dingen vernielen enzo.

Maarja ik kom dus uit een dorp en woon nu in een stad en dat bevalt me 100x beter. Ik kan nu alleen niet meer binnen een paar minuten op het strand zitten. Verder maakt het ook nog wel uit in welke stad je woont natuurlijk. Rotterdam trekt me totaal niet namelijk.

thali 8 November 2005 17:31

Hèhè, we hebben dit daarnet nog besproken in de les Godsdienst 8).

Nujah, voor mij maakt het niet direct iets uit. Hoewel ik toch de stad verkies omwille van de anonimiteit, terwijl in een dorp iedereen iedereen kent.

Hoewel ik toch het liefst dezelfde situatie zou hebben als mijn huidige: een huis met een grote tuin in de stadsrand. Als ik een beetje doortrap, sta ik op 10 minuten in het Gentse stadscentrum, terwijl ik op een even snelle manier me midden in de velden kan bevinden.

Banaan 8 November 2005 17:37

Ik ga nooit weg uit mijn stad :+ Enige minpunt is dat je hier niet sociaal kan zijn want anders wordt je in elkaar geslagen :o

bloempjuh 8 November 2005 19:20

Een knusse stad als Den Bosch :yes:

bartje518 8 November 2005 21:16

Ik zou graag in een stad op een eiland als curaçao wonen 8-)

anemic 9 November 2005 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 3rd boetah
Dorp, vlakbij de stad, zoals nu. 10min fietsen en ik zit in t centrum van Alkmaar, strand en duinen. :9
same here.
ik blijf me hele leven een beetje suburb wonen denk ik.
ik zeg altijd maar ... 'ik schijt niet waar ik eet '

edit: tenminste als 35 000 een dorp te noemen is...

Jamiel 9 November 2005 11:17

Ik wil wel in de stad leven, maar wel op een plek die niet zo druk is en waar stilte is te vinden.

Atjeuh 9 November 2005 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bloempjuh
Een knusse stad als Den Bosch :yes:
juist! :thumbsup:

AMF 9 November 2005 13:42

De stad, omdat je daar alles bij de hand hebt, winkels, culturele dingen, etc. En lees verder de post van bootje :p

Alpha 9 November 2005 22:54

stad ...

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:14.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.