Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Liefde & Relaties (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=11)
-   -   sex en liefde (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=56229)

AmbyPur 7 November 2005 21:44

sex en liefde

Kan liefde, een relatie, zonder sex? Is sex noodzakelijk om een relatie stand te houden?

En andersom, kan sex zonder liefde? Een one-night-stand? Of komt er altijd liefde bij kijken?

dext0r 7 November 2005 21:46

Re: sex en liefde

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
Kan liefde, een relatie, zonder sex?
nee 8)

tenzij je bejaard ben, want dan hoor je geen seks meer te hebben natuurlijk :z

AmbyPur 7 November 2005 21:47

Ik denk dat sex in een relatie een hele belangrijke rol speelt, maar geen noodzakelijke. al heeft het een grote toegevoegde waarde van intimiteit en vertrouwen, ik denk dat je die ook op andere manieren zou kunnen bereiken. (Al is dat misschien minder leuk :+)

Ik denk dat er bij een 1night stand altijd wel liefde komt kijken, tenminste van de vrouw uit :p Maar niet altijd zoveel dat er ook een liefdes relatie zal ontstaan.

luie-donder 7 November 2005 21:49

Citaat:

Ik denk dat sex in een relatie een hele belangrijke rol speelt, maar geen noodzakelijke. al heeft het een grote toegevoegde waarde van intimiteit en vertrouwen, ik denk dat je die ook op andere manieren zou kunnen bereiken. (Al is dat misschien minder leuk :+)

Ik denk dat er bij een 1night stand altijd wel liefde komt kijken, tenminste van de vrouw uit :p Maar niet altijd zoveel dat er ook een liefdes relatie zal ontstaan.

voor mij zal seks alleen bij liefde zijn!

MrInsane 8 November 2005 07:36

Ik zelf ben van mening dat in een relatie gewoon sex moet zijn, en dat puur omdat sex een soort manier is van liefde tonen.
Maar aan de andere kant zeg ik ook dat sex in een relatie niet perse hoeft, omdat met een one-night stand komt er namelijk helemaal geen liefde bij de sex vrij, nee het is gewoon simpel weg sex en verder nix.

Maar in een relatie hoort wel sex vind ik zelf, niet alleen omdat het lekker is, maar das gewoon natuur denk ik, ik weet niet, geen vaste reden voor :p

anemic 8 November 2005 08:53

liefde zonder sex als in de zin van vrindschap prima, verder zou ik het niet trekken.

sex zonder liefde gaat prima.

edit: amber.. echt niet bij elke vrouw zit er altijd liefde bij sex. sprak gisteravond bij een concert nog een vriendin van me die gisternacht even een of andere gast ging misbruiken voor een goede beurt en om haar cd's terug te halen .... jammer genoeg was ik het niet.. :)

Melisss 8 November 2005 09:05

Het hoort er gewoon bij.. Zonder sex minder intimiteit, je komt minder dicht bij elkaar enz..

biffyclyro 8 November 2005 11:04

wat mij betreft hoeft sex in een relatie niet, maar ik heb er wel veel behoefte aan in mijn relatie.

maar sex zonder relatie zou ik niet kunnen. ik zou niet intiemer dan zoenend met iemand om kunnen en willen gaan waar ik geen relatie mee heb en als er geen echte liefde van beide kanten bij komt kijken.

chica 8 November 2005 12:26

Een relatie zonder seks kan makkelijk. Het is toch geen noodzaak? Al vind ik het wel een leuk onderdeel ervan natuurlijk. Ik vind andere dingen in een relatie belangrijker, seks is leuk, heerlijk, lekker, geweldig.. maar ik kan evenveel genieten van een knuffel of van een stoeipartijtje. Wel op een andere manier genieten dan:+

Seks zonder relatie kan ook makkelijk. Als je de behoefte hebt, de ander vertrouwt en het veilig doet.. Veel plezier:p En dan komt er zéker geen liefde bij kijken.

ash-hôôle 8 November 2005 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chica
Een relatie zonder seks kan makkelijk. Het is toch geen noodzaak? Al vind ik het wel een leuk onderdeel ervan natuurlijk. Ik vind andere dingen in een relatie belangrijker, seks is leuk, heerlijk, lekker, geweldig.. maar ik kan evenveel genieten van een knuffel of van een stoeipartijtje. Wel op een andere manier genieten dan:+

Seks zonder relatie kan ook makkelijk. Als je de behoefte hebt, de ander vertrouwt en het veilig doet.. Veel plezier:p En dan komt er zéker geen liefde bij kijken.

als je de ander vertrouwt dan moet je em toch eerst wel beter kennen.. en dan voel je ook wel wat voor diegene toch?

chica 8 November 2005 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ash-hôôle
als je de ander vertrouwt dan moet je em toch eerst wel beter kennen.. en dan voel je ook wel wat voor diegene toch?
Vertrouwen is geen liefde?

AMF 8 November 2005 16:58

Misschien is liefde zonder seks (in de zin van een relatie, dus niet bij een gewone vriendschap :p) wel mogelijk, maar ik zou het niet kunnen en niet willen.

Seks zonder liefde kan wel, dat kan alleen om lichamelijke aantrekkingskracht draaien.

Larsjuh 8 November 2005 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AMF
Misschien is liefde zonder seks (in de zin van een relatie, dus niet bij een gewone vriendschap :p) wel mogelijk, maar ik zou het niet kunnen en niet willen.

Seks zonder liefde kan wel, dat kan alleen om lichamelijke aantrekkingskracht draaien.

_0_

thali 8 November 2005 17:18

Citaat:

Liefde komt er bij een one-night-stand wel bij kijken, maar het is meer eigenliefde dan liefde voor de andere persoon: in dat geval streelt de seks jouw ego, heb je het gevoel dat je iemand hebt kunnen veroveren en zelfs in je bed hebt kunnen krijgen.

Ik ben van mening dat seks de basis is van elke goede relatie. Als de seks minder wordt of als je niet op elkaar bent afgestemt op seksueel gebied, dan zal de relatie verwateren, hoe goed jullie ook bij elkaar passen.
Het probleem tegenwoordig is dat jongeren vaak niet ontmaagd worden door "hun ware liefde" (als die al bestaat), maar door de persoon met wie ze op dat ogenblik een relatie hebben en de rest van hun leven bij denken te blijven (wat niet altijd het geval is). Ze kunnen dus vergelijken of die persoon nu werkelijk beter is in bed of niet. In het laatste geval kan je samen werken om de seks aangenamer te maken, als dat niet lukt, betekent het vaak het einde van de relatie.

Wel vind ik dat je er beide klaar voor moet zijn om de seksuele betrekkingen te hebben in een relatie. Je hoeft niet van de eerste dag seks hebben, maar het is ook belangrijk dat je er samen over praat om te weten of jullie op dezelfde hoogte staan (ervaringen hebben) wat seks betreft of niet.

SpiNe 8 November 2005 17:31

Ik vind seks in een relatie wel noodzakelijk omdat seks zonder relatie niet leuk is.

koekje 8 November 2005 17:35

Het kan zonder seks .

chica 8 November 2005 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Ik ben van mening dat seks de basis is van elke goede relatie. Als de seks minder wordt of als je niet op elkaar bent afgestemt op seksueel gebied, dan zal de relatie verwateren, hoe goed jullie ook bij elkaar passen.

Het is wel belangrijk inderdaad, maar het is niet belangrijk als je helemaal geen seks hebt. Wel is het belangrijk, dat als je eenmaal voor het eerst met elkaar seks hebt gehad in een relatie, en dit wordt minder, je daar goed over kunt praten. Want inderdaad, als je geen zin meer hebt in seks met die persoon, zit er iets goed fout.

bartje518 8 November 2005 21:19

Precies wat AMF zegt. Vast wel dat het kan, maar ik niet. En ik kan wel seks hebben zonder liefde :yes:

MrInsane 9 November 2005 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Precies wat AMF zegt. Vast wel dat het kan, maar ik niet. En ik kan wel seks hebben zonder liefde :yes:
Volgens mij kan iedereen sex zonder liefde of zie ik dit verkeerd ?

chica 9 November 2005 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Sommige willen geen seks zonder liefde;)

patriesje 9 November 2005 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Woudjuh
voor mij zal seks alleen bij liefde zijn!
vind ik ook want als je een one night stand heb voel je ook wat voor elkaar zonder dat je het echt door hebt:yes:

patriesje 9 November 2005 16:54

Citaat:

ja schat dat zie je verkeerd:D:P
dat weet je toch;)

patriesje 9 November 2005 16:55

Citaat:

Ik zelf ben van mening dat in een relatie gewoon sex moet zijn, en dat puur omdat sex een soort manier is van liefde tonen.
Maar aan de andere kant zeg ik ook dat sex in een relatie niet perse hoeft, omdat met een one-night stand komt er namelijk helemaal geen liefde bij de sex vrij, nee het is gewoon simpel weg sex en verder nix.

Maar in een relatie hoort wel sex vind ik zelf, niet alleen omdat het lekker is, maar das gewoon natuur denk ik, ik weet niet, geen vaste reden voor :p

helemaal met je eens schatje:yes:

chica 9 November 2005 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patriesje
vind ik ook want als je een one night stand heb voel je ook wat voor elkaar zonder dat je het echt door hebt:yes:
Dat heet seksuele aantrekkingskracht:*

dext0r 9 November 2005 17:05

ik vind dat thali het allemaal wel erg mooi verwoord, ik ben het ermee eens 8)

thali 12 November 2005 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ik vind dat thali het allemaal wel erg mooi verwoord, ik ben het ermee eens 8)
Dankje.

Ik las vandaag de grote jongerenenquette in de humo en vond dit vermeldenswaardig:
Citaat:

Voor slechts 37.6% van de jongeren speelt seks een belangrijke rol in hun leven, zij het een stuk meer bij de jongens (41.3%) dan bij de meisjes (33.8%) -die cijfers liggen iets hoger dan vijf jaar geleden: 37.5M en 29%. Het belang van seks neemt ook toe met de leeftijd: 56.6M van de 23- en 24-jarige jongens en 47.2M van de meisjes van dezelfde leeftijd zeggen dat seks een belangrijke rol in hun leven speelt.
Het grootste verschil tussen meisjes en jongens blijkt te zitten in het samenkoppelen van seks en liefde: voor 75.6% van de meisjes moeten seks en liefde altijd samengaan, terwijl dat maar voor 53.8% van de jongens geldt.

MrInsane 13 November 2005 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patriesje
Das niet waar, want ik spreek zelf uit ervaring dat daar echt nix bij te voelen hoeft te zijn, tenminste het kwam niet van mijn kant toen! Ik weet alleen niet hoe die andere meid dat opgevat heeft, en of die er wel wat bij voelde of niet.
Maar daar ga ik niet vanuit!!

kurobu 14 November 2005 08:40

sex in een realtie is nodig maar mag niet de hoofdzaak zijn van de relatie.
in mijn ogen kan sex niet zonder vertrouwen in elkaar en liefde voor elkaar.
u lichaam heef je op dat moment weg aan iemand die je echt vertrouwd en dood graag ziet.
maar sex moet er zijn, het help je om meer zelf vertrouwen te krijgen, nog meer vertrouwen naar elkaar. voldoening. elkaar belonen ... simpelweg, van elkaar genieten.
maar in een relatie moet sex enkel om het orgamse ook kunnen. dus een vlugertje op restaurant in het toillet moet kunnen :p :D

MrInsane 14 November 2005 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
sex in een realtie is nodig maar mag niet de hoofdzaak zijn van de relatie.
in mijn ogen kan sex niet zonder vertrouwen in elkaar en liefde voor elkaar.
u lichaam heef je op dat moment weg aan iemand die je echt vertrouwd en dood graag ziet.
maar sex moet er zijn, het help je om meer zelf vertrouwen te krijgen, nog meer vertrouwen naar elkaar. voldoening. elkaar belonen ... simpelweg, van elkaar genieten.
maar in een relatie moet sex enkel om het orgamse ook kunnen. dus een vlugertje op restaurant in het toillet moet kunnen :p :D

Misschien moet jij maar eens niet zo vaak meer naar discovery channel kijken :p ;)

patriesje 14 November 2005 15:55

Citaat:

Misschien moet jij maar eens niet zo vaak meer naar discovery channel kijken :p ;)
nee laat dat kijken op discovery channel maar aan mij over he?:p

kurobu 15 November 2005 16:40

Citaat:

kijk er nooit naar
:9

K@rima! 15 November 2005 16:57

Voor mij kan het niet. Kan me wel voorstellen dat je af en toe zin hebt in een vluggertje, waar meestal niet veel liefde bij komt kijken, maar dan toch wel een vluggertje met de geliefde! :yes:

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:02.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.