![]() |
Wat voor leerling/student ben jij?
Zo eentje die zijn mond niet open doet tijdens de les en enkel opschrijft wat op het bord geschreven wordt?
Of eentje dat voortdurend zit te pennen en de leerkracht verbetert en lastige vragen stelt? Of toch maar de gemakzuchtige die gedurende het jaar zijn notities niet bijhoudt en dan tegen de examens/toetsperiode/whatever bij anderen moet gaan schooien om de notitities te mogen kopiëren? Of misschien wel een mengeling van die drie? |
in een audotorium ga ik niet voor mijn plezier even antwoorden.
tijdens de oefeningenlessen hangt het ervan af wie er lesgeeft. ik heb altijd goede notities, maar het is vaak handig om die aan te vullen met die van anderen. |
Euhm doe eigenlijk niet zo veel nee :{
|
Ik let gewoon altijd goed op, noteer soms iets, stel soms vragen. Dat moet wel allemaal, omdat ik thuis nooit wat onderneem om te gaan leren. Alleen kleine dingetjes voor een project, inventor of autocad zijn leuk om te doen thuis.
|
Eigenlijk ben ik een zer enthousiaste leerlinge. Soms iets te! Maarrehm.....ondanks dat ik met mijn mond klaar sta, geen afschuw heb voor lol trappen, enz enz, weet ik WEL wanneer ik moet stoppen! Ben er nog nooit uitgestuurd en heb gewoon erg veel LOL!!!
|
uhm..die laatste van wat jij zei!:+ mja.. ben altijd nog overgegaan.. met redelijke cijfersO-)
|
Ik schrijf op wat nuttig is, en vraag iets als ik echt iets wil weten.
|
Ik heb van die lessen waarin ik echt goed mijn best doe. Veel vragen stel en alles noteer. Maar heb ook vaak genoeg lessen waar ik vooral andere dingen doe. Later moet ik dan aantekeningen schooien bij anderen:$.
|
Ik benut mijn colleges vaak wel. We hebben niet zoveel lessen en dan is 't wel behoorlijk stom als je dan iets anders gaat zitten doen.
Soort student: fanatieke schrijver, leg stof in eigen woorden uit aan klasgenoten, spreek mijn docenten tegen.. :) |
luisteraar, schrijf af en toe wat op, maar stel veel vragen.
|
fanatieke schrijver. Ik stel geen vragen voor een hele aula, maar in practica (kleine groepjes) durf ik wel mijn mondje roeren.
|
Uhmm let wel op , noteer dingen en luister.. maar zit wel ongeveer de helft van de tijd te kletsen of ben met totaal andere dingen bezig
|
Citaat:
Ik noteer altijd wel de aantekeningen die gegeven worden door een docent(e) |
eigenlijk wel een mengeling van de drie.
|
Ik luister, maak notities, vraag dingen. We hebben ook vaak discussies in mijn klas met de docent :p En alleen als ik een docent niet mag ga ik de persoon verbeteren :o Zoals mijn docente schriftelijke communicatie die dan een spelfout maakt, bij haar kan ik het echt niet laten :{
|
Ik doe netjes mee, schrijf de dingen op die belangrijk zijn en die niet in het boek staan. Als ik iets wil weten vraag ik het gewoon. Verder zorg ik ervoor dat ik het grootste gedeelte op school al heb gedaan, want thuis komt er toch nix meer van
|
Nou ben ik eigelijk veranderd kwa leerling over de jaren, ik was altijd een leerling die af en toe wat over nam maar altijd het idee had van "ach het komt allemaal wel goed" en nu ben ik tegenwoordig heel anders omdat ik toch realiseer dat ik een paar dingen gruwelijk heb laten glijden.
Dus ik ben nu een leerling die eigelijk alles overneem vanaf het bord, zijn mond af en toe wel eens vaker dicht mag houden :p , maar verder wel zijn best doet. Maar toch vaak me wel erger aan medeleerlingen die dezelfde houding hebben als ik vroeger had en das toch gek om te zien :yes: |
Ligt aan het vak,, Bij natuurkunde doe ik altijd mee terwijl ik bij frans gewoon ga zitten en wacht tot de bel gaat :{...
|
ik ben zo iemand die alleen oplet als het leuk is, en nooit een fuck uitvoerd :+
|
Ik ben tegenwoordig een enorme nerd. Ik ga naar (bijna) alle lessen...maak al mijn huiswerk...let netjes op...en zorg dat de leraren mij netjes vinden..8)
|
ik let altijd wel op en neem ook veel dingen over van het bord. maar alleen als het mij boeid.
meestal zijn het die dingen die me niet boeien heel belangrijk dus schrijf ik die niet op. en als ik dan moet leren voor een toets en ik heb die aantekeningen niet dan moet ik meer leren en schrijven omdatik dat toen niet had gdaan. maar buiten dat allemaal om kan ik ook veel kletsen maar ik kan ook een hele studie zijn maar dat laatste komt niet zo heel vaak voor hoor;) |
Citaat:
ik heb 1 keer gespijbeld en toen ging ik bij mij naar de stad en toen kwam er een vriendin naar me toe lopen die bij mij in de klas zit en ik zei "moet je niet naar de les?" ze zei "nee het valt uit" dus ja ik had nog niet gespijbeld. maar buiten dat om heb ik nog nooit gespijbeld 8) |
Citaat:
en het hangt ook heel erg van de les af natuurlijk.. |
de laatste O-)
alleen als we in een groepje zitten en de rest zit schaapachtig voor zich uit te staren van "nee iemand anders zegt maar lekker wat" dan ben ik meestal degene die dan inderdaad alles moet zeggen 8| |
Hmm, ik let soms op, soms niet, samenvattingen (notities) haal ik van internet.. En ik haal voldoendes :o
|
Citaat:
|
Ik stel de nodige vragen als ik het niet snap...
Als ik denk dat het te veel tijd vraagt of als ik me in begin niet zo goed voel in de groep (je weet wel begin schooljaar) vraag ik het de docent na de les. Verder schrijf ik regelmatig iets op van wat de docent zegt... Het kan soms handig zijn om bepaalde links te leggen. |
maak best veel notities, en stel vragen als ik het niet snap, maar verder wordt er veel doorverwezen naar boeken, en wordt er van je verwacht dat je het zelf opzoekt ...
|
hmm zoals een leraar mij omschreef: "Ze is altijd aanwezig, soms denk ik: was ze er maar eens niet"
:+ |
Ik ben een hele goede leerling.
Leeraren zijn heel aardig tegen me en zeg wat ze doen! Hoe moeilijk of onmogelijk het ook is. Zo kan ik ze bv is een keer vragen voor geld, voor als ze 10 weken erna weggaan, dus lekker nooit meer terugbetalen is een keer is dat gebeurd. Meestal spreek ik alleen met hun. Sommige uit mijn klas haten leraren, logisch les geven. Maar ik haat hun niet, waarom zal ik? Leraren/ leraressen zijn flex want ze zijn aardig altijd. En bijna nooit sagi! |
Ik hang er meestal maar wat bij. Maak alleen aantekeningen als het echt nodig is =) Verder ben ik meestal vrij rustig in de klas...
|
iik let meestal wel op..
ik viind mijn studiie best belangrijk.. niet dat ik echt zoon nerd ben ofzoo.. maar iik wil wel goeiie cijfers halen.. GreeTz! |
Ik heb een talent ontwikkeld, ik kan praten, briefjes doorgeven/schrijven, luisteren naar de leraar en notities maken tegelijk ;)
Dus zit ik met me vriendin te praten, terwijl ik een briefje schrijf aan een andere vriendin die voor me zit, terwijl in luister naar wat de leraar zegt, geef ik het briefje door, terwijl ik aan het luisteren ben naar het antwoord van mijn vriendin en notities zit te maken van wat de leraar net zei ;) even edit: ziet de leraar dat ik praat en/of briefjes doorgeef/schrijf, vraagt ie of ik wil herhalen wattie net heeft gezegt, ik herhaal het, hij met een verbaasd gezicht even uit het veld geslagen, maar dan vraagt ie of ik wel aantekeningen heb, laat ik met een stalen gezicht mijn schrift zien, waar alles door elkaar, netjes geordent (hoe schrijf je da? :P) staat en de leraar heeft de rest van het jaar niets op te merken aan mij ;) |
Hangt van het vak af. Bij de profielvakken (na, schei, wis, bio) is het nodig om goed mee te doen en regelmatig wat te vragen.
De talen vind ik wat minder belangrijk en daarom doe ik daar niet zo veel voor. |
Ik heb altijd een hekel aan mensen die vragen gaan stellen zodat het college langer duurt, dat doe je maar in je eigen tijd
Meestal zit ik niet echt serieus bij colleges die ik saai vind :') |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:10. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.