Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   Kleuren hebben invloed (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=56276)

Rikketikketik 10 November 2005 20:50

Kleuren hebben invloed

Stond op een kalenderblaadje:

Citaat:

Voelt u zich de laatste tijd een beetje down, haal dan meer groen in huis! Groen werkt immers rustgevend en kalmerend.? Oranje gaat depressiviteti tegen en wekt de eetlust op. Geel werkt stimulerend op maag en darmen. Rood verhoogt de bloeddruk en stimuleert de schildklier. Blauw werkt bloeddrukverlagend en heeft een kalmerende werking.
denk dus maar 2x na voor u gaat verven of behangen :d

Hoe sta jij hier tegenover? Geloof je in de werking van kleuren?

SpiNe 10 November 2005 20:57

Vandaar dat wij nederlanders zoveel vreten.:o

AmbyPur 10 November 2005 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
Vandaar dat wij nederlanders zoveel vreten.:o
hehe :d

ik heb vroeger mijn kamer in allerlei kleuren geverfd en van mijn moeder ik de slaaphoek inderdaad groen verven :yes:

ik heb er eigenlijk nooit meer over nagedacht, ik kijk meer naar licht of donker en rust of drukte bij het inrichten van een kamer. maar ik geloof er wel in :yes:

bij nader inzien: het is toch donker als je slaapt dus zou het dan eigenlijk echt uitmaken? zou het verschil uitmaken als je een slaapkamer met hele donkere muren hebt? onze slaapkamer is heeft nu muren met vrij donkerrode kleuren, maar ik slaap als een roos :p

ash-hôôle 11 November 2005 10:34

Mijn vorige kamer was heel erg rood.. toen was ik ook wel beetje heel erg druk. nou issie wit met groen..:+ veel rustgevender!8-)

Jamiel 11 November 2005 18:27

Laat ik maar geen geel in mijn kamer doen, werkt laxerend :+

thali 11 November 2005 19:48

Geel wekt ook agressie op heb ik me laten vertellen.

Door groen zou je er beter uitzien. Vandaar ook de vele groene kamers in een ziekenhuis.

K@rima! 11 November 2005 22:53

Oranje please :'(

3rd boetah 11 November 2005 23:22

en wit met een beetje geel?

AMF 12 November 2005 16:00

mijn kamer thuis is al 6 jaar geel met wit en ik heb nooit gemerkt dat het laxerend werkt, en ik werd er ook niet bijzonder agressief van :+ hier is m'n kamer groen..maar ik slaap net zo goed als thuis? :p eigenlijk geloof ik er weinig van..

thali 12 November 2005 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AMF
eigenlijk geloof ik er weinig van..
Ik denk persoonlijk ook niet dat kleuren echt werken op die manier op je werken. Ik heb wel het gevoel dat ik me wat down ga voelen als ik veel in contact kom met sombere, donkere kleuren en me vrolijker voel als er meer felle kleuren rondom mij aanwezig zijn. Daarom dat ik in de herfst en winter zoveel mogelijk gekleurde kleding probeer te dragen.

Het is wel zo dat kleur de mens gaat bedriegen. Zoals ik al aangaf met het groen, ook zou bruin ervoor zorgen dat brood er lekkerder uitziet (vandaar dat veel bakkers een bruine etallage hebben) en dat zuivel er witter uitziet bij een blauwe kleur.

meis 14 November 2005 11:15

mn kot is oranje :Y) ! smakelijk...

AMF 14 November 2005 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Ik denk persoonlijk ook niet dat kleuren echt werken op die manier op je werken. Ik heb wel het gevoel dat ik me wat down ga voelen als ik veel in contact kom met sombere, donkere kleuren en me vrolijker voel als er meer felle kleuren rondom mij aanwezig zijn. Daarom dat ik in de herfst en winter zoveel mogelijk gekleurde kleding probeer te dragen.
Ik denk dat dat persoonlijk is, want ik voel me niet somberder ofzo als ik zwarte of andere donkere kleuren draag, net als dat ik me niet vrolijker voel als ik iets gekleurds aantrek.

Citaat:

Het is wel zo dat kleur de mens gaat bedriegen. Zoals ik al aangaf met het groen, ook zou bruin ervoor zorgen dat brood er lekkerder uitziet (vandaar dat veel bakkers een bruine etallage hebben) en dat zuivel er witter uitziet bij een blauwe kleur.
True :)

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:34.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.