![]() |
wrom zijn ongestelde meiden altidj zow saggie en hebben van die vreetbuie?!
ik heb ffies een vraagje wat ik dus egt niet snap!?
wrom zijn meiden als ze ongesteld zijn zow mega saggie of hebben zown mega vreetbui!!!?? ik heb daar dus egt geen last van ik lach altijd maar niet saggie en heb ook geen vreetbuie ik snap dat niet wrom meiden als ze ongesteld zijn mega veel bv naar chocolade smachten.....:rolleyes: |
daar is vast een perfecte wetenschappelijke verklaring voor
|
Citaat:
|
ongesteld zijn doet pijn, duis prikkelbaar
chocolade is lekker dus eten maar |
't is niet meer of niet minder dan je hormonen die de hoogte in de gaan... Bij de ene zal dit een beetje feller het geval zijn dan bij de andere!
|
Maar jullie vrouwen eten wel allemaal massaal chocolade als jullie feestweek weer begonnen is :p
Wat is daar de verklaring van dan? |
We hebbe energie nodig :+
|
In chocola zit een gelukkigmakend stofje, en als je je down voelt kun je dat dus wel gebruiken :)
Bovendien is chocola ook gewoon lekker :+ En net wat nevaeh zegt, er zal vast een perfecte wetenschappelijke verklaring voor zijn ;) |
Heb dr ook niet echt veel vast van eigenlijk :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben niet speciaal dan chagerijnig hoor. Het veranderd mijn humeur niet. En chocola is niet lekker! :$
|
ik heb altijd wel zin in chocola, en als ik ongesteld ben heb ik gewoon een goed excuus om nog meer te eten;) , neey ik zou het eingelijk echt niet weten
|
Citaat:
|
ik heb dat niet alleen als ik ongesteld ben hoor :+
|
Weetje wat het is? Je voelt je kut omdat je buikpijn hebt, omdat je jezelf volvreet om deze pijn enigzins te verzachten waardoor je je weer dik voelt.
Dus mannen, geef ons chocola, zeg dat we mooi zijn en hou verder vooral je bek. Dan ben ik alles behalve sjaggo :love: |
In het vervolg zorg ik er gewoon voor dat ik chocola in de buurt heb als mijn zus of moeder chagerijnig is..
|
mij moet je niet meemaken als ik ongesteld moet worden :d
Een week van tevoren merken mensen het al, dan ben ik superchaggo en wrd ik zonder reden kwaad op iedereen, dan krijg ik buikpijn en moet ik femerital hebben anders val ik zowat flauw en als het eenmaal is begonnen komen de bakken chocola van de maatschappij om mij heen binnen :d Zo doe je dat meiden ! |
Citaat:
Das weer eens wat anders dan steeds die chocola |
ongesteldheid en chocola zijn de oorzaak van crashdieten.
dat valt wel uit dit topic uit te maken iig. |
Citaat:
|
Ik ben vooral supermisselijk en ziek dus die chocolade blijft bij mij echt niet binnen :x
|
Verklaringen:
" Van chocolade krijgt u een beter gevoel. Hiervoor zijn een aantal verklaringen. De geur van chocolade blijkt de hersengolven te vertragen waardoor we ons kalmer voelen. Onze hersenen worden overdag gedomineerd door beta-golven. Als onze hersenactiviteit vertraagt naar alfa-golven, krijgen we een aangenaam gevoel van kalmte. Bij het snoepen van chocolade komen er endorfines vrij in de hersenen. Deze hormonen worden tevens afgescheiden tijdens het vrijen en geven een gevoel van welbehagen." En "Chocolade heeft een zinnenprikkelende werking. Misschien onrechtstreeks, maar de chemie van de liefde is erg complex. In de 16de eeuw was chocolade rijk aan kruiden die aan de oorsprong kunnen liggen van het zinnenprikkelend effect (kaneel, kruidnagel, peper, vanille, anijs). Vandaag, bevat chocolade enkel suiker, cacao en eventueel een spoortje van vanille. Vanille is een plant die een matige zinnenprikkelende reputatie heeft in de fytotherapie. Wat de cacao betreft heeft nog geen enkele moderne wetenschappelijke studie het zinnenprikkelend effect bevestigd. De opwekkende en opbeurende rol van cafeïne, theobromine, de serotonine en de phenylethylamine kan de ontwikkeling van een intense sexuele activiteit alleen maar bevorderen." Is het ook niet dat vrouwen dan meer op zoek gaan naar 'zinnenprikkelende' dingen? |
astu:
De typische drang naar chocolade is niet zonder belang voor een mogelijke oorzakelijke verklaring van het PMS*. Chocolade bevat immers hoge concentraties fenylethylamine, een stof die belangrijk is voor de aanmaak van serotonine. Zoals hoger vermeld, speelt de neurotransmitter serotonine een rol in de regeling van het humeur, de impulsiviteit en de eetlust. Het hoger verbruik van chocolade en aanverwante voedingsmiddelen tijdens de premenstruele fase zou zou dus als eigenlijk als een vorm van zelfmedicatie kunnen worden beschouwd. * PMS = premenstrueel syndroom bron: www.gezondheid.be |
Chocolade als zelfmedicatie tegen menstruatieperikelen, dat klinkt wel oke :D :p
|
We hebben het net gezien in de les biologie. Houd je vast.
Een eicel wordt gerijpt in de eierstok. Als hij rijp is, wordt de eicel, die naar de baarmoeder gaat, gescheiden van de follikelrest, een soort van mantel. Die follikelrest blijft in de eierstok en gaat hij verder rijpen dat wordt een geel lichaampje (corpus lutheum) en wordt er progesteron geproduceerd. Dat gaat via het bloed naar alle cellen. Protesteron en oestrogeen hebben een invloed op het gemoed: het oestrogeen zorgt er op de 14de dag (de dag waarop de vrouw vruchtbaar is) zin heeft in seks. Oestrogeen veroorzaakt het pre-menstruele syndroom, wat ervoor zorgt dat de vrouw slecht gezind loopt. Het komt erop neer dat men onbewust geen zin heeft in seks omdat de eicel zich op dat moment zou innestelen en orgasmen dat proces tegenwerken. Doordat men geen zin heeft in seks, gaat men vaak ook kortaf doen tegen de mensen in hun omgeving die ze graag hebben. Dit is het geval een aantal dagen voor de menstruatie en tijdens het zwangerschap. |
Ik heb daar geen last van...
|
Citaat:
|
Citaat:
heb je daar ook nog een goede theorie voor?:d:p |
Hormonen.....;)
2 dagen voor dat ikongesteld moet worden eet ik heel veel ijs en chocolade... En als het zover is dan eet ik bijna niets... maar verder heeft het niets te zeggen over mijn humeur... behalve als die buikpijn zo vreselijk lang duurt en zo'n pijn doet..;) X Lila |
Citaat:
|
chocola is gewoon lekker! :D8)
|
goed excuus om veel chocolade te eten O-)
ik krijg meestal wel trek in dingen waar ik normaal bijna niets van eet en niet alleen met chocola :Y) |
Er zijn natuurlijk altijd nog uitzonderingen, maar idd, veel van die miepen zijn van zichzelf al chaggo, maar dan helemaal. Je gaat er bijna zelf ook chagerijnig van worden. :+ En als dat gebeurd moet je er maar snel een punt achter zetten :o
. |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:05. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.