Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   slaappillen (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=56617)

thali 4 December 2005 18:12

slaappillen

Citaat:

"Onderzoek nodig naar slaappilgebruiker"
za 03/12/05 - Er moet dringend meer onderzoek en nieuw cijfermateriaal komen over het gebruik van slaap- en kalmeermiddelen in ons land. Dat zegt Vlaams parlementslid Vera Jans van CD&V in Het Belang van Limburg.
Uit cijfers van 2002 weten we dat een op de tien Belgen slaap- of kalmeringspillen gebruikt, een record in Europa.

Bij velen gaat het om een echte verslaving. Om dat aan te pakken, is meer aandacht nodig voor het probleem, aldus Vera Jans.

"Er is een grote behoefte naar meer onderzoek en tevens naar een studie van het profiel van de gebruiker."

Jans wijst erop dat slaapmiddelen "vaak gevaarlijk" zijn. "Na twee weken treedt gewenning op en na acht weken ben je er afhankelijk van."
Bron.
Heb jij ooit al eens slaappillen gebruikt? Of gebruik je ze op regelmatige basis?
Om welke reden neem je ze in/heb je ze wel eens ingenomen?

MissDuplex 4 December 2005 20:26

Nooit gebruikt :) :no:

eniT 4 December 2005 20:58

ik ook niet

ik slaap snachts als een roosje :z

kreej-z 5 December 2005 09:31

ik slaap vaak niet zo goed, maar heb ze nog nooit gebruikt. En ik was ook niet van plan om dat wel te gaan doen :)

koekje 5 December 2005 19:55

Ik heb nog nooit slaappillen moeten nemen. Wel heb ik al gebruik gemaakt van kalmeerpillen ( homeopathisch) omdat ik soms wel moeilijk in slaap geraak, aangezien ik kan sta te piekeren over van alles voor ik ga slapen.:(
niet zo leuk

x-lizz-x 5 December 2005 20:37

In het ziekenhuis heb ik ze gehad en het is echt hopeloos om daar van af te kicken..

Nightwolf 5 December 2005 21:35

1x gebruikt omdat ik gewoon niet meer om een normale tijd kon slapen. maar t werkte niet goed helaas. rond 1 uur in de nacht in slaap gevallen, om 2 uur in de middag was ik pas weer wakker

Sanne 5 December 2005 21:38

Ik slik regelmatig Valdispert. Dat is meer een kalmeringsmiddel.

Citaat:

Valdispert Nacht kan worden gebruikt bij alledaagse slaapproblemen die bijvoorbeeld kunnen ontstaan in tijden van spanning of stressvolle situaties. Valdispert Nacht is een natuurlijk en plantaardig middel op basis van valeriaan- en hopextract. Valeriaanextract is rustgevend en ontspannend terwijl het hopextract slaapopwekkend is en een gezonde nachtrust bevordert. Deze combinatie geeft het lichaam innerlijke rust en heeft een gunstige werking op de slaapfunctie. Er ontstaat bij het wakker worden een uitgerust gevoel.
Ik ben zeker niet verslaafd, maar neem het af en toe om een nacht echt goed te slapen. Ik slaap normaal echt heel erg slecht en als ik een drukke week heb moet ik echt even goed slapen.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:44.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.