![]() |
Maximumsnelheid voor vrachtwagens naar 80?
Citaat:
Moet de maximumsnelheid voor vrachtwagens op de snelweg 80 kilometer per uur worden? |
dat is al zo in Nederland
|
alleen meer dan de helft houdt zich er niet aan
|
Ze willen hier nu ook auto's 80 laten rijden op de snelweg, belachelijke voorstellen toch altijd. Als we allemaal 30 gaan rijden met snelheidsbegrenzers dan neemt het aantal verkeersdoden met 90 % af
|
had volgens mij meer met luchtvervuiling en geluidsoverlast te maken.
vrachtwagens die elkaar inhalen, de 1 rijdt 80 en de ander 81 op een 2 baans weg en je bent meteen voor meer politie controle. edit; wat waren de uitkomsten van de proeven bij Rotterdam? edit 2; ben ik de enige die stemt? :z |
alleen 80 rond de grote steden dacht ik, niet overal
|
Citaat:
|
ik niet 8) alleen rond Eindhoven :p
|
maar even ontopic, ik ben wel voor de stelling dat vrachtwagens niet harder mogen en kunnen dan 80 km/h
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heeft ook met lading te maken volgens mij.
Een volgeladen wagen moet ook rond die 80 km kunnen rijden.. |
Citaat:
nee, echt geen bullshit is dat dus. ik maak t echt heel vaak mee op mijn vaste traject wanneer ik naar m'n vriendin ga |
ik ben voor vrachtwagens die 80 rijden, maar de personenautos vind ik bullshit. die 80 zones in de rndstad zorgen voor gigantische files vooral de a13. in die files is er meer uitstoot van co2. maar daar willen onze ministers neit aan toegeven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
maakt niet uit dat die fabrieken daar staan, verkeer is en blijft in Nederland de grootste luchtvervuiler
|
Citaat:
|
Weet ik niet, heb nooit economie gehad. Achterlijk vak ;) de reden waarom deze wereld naar de klote gaat. Kut kapitalisme, al is er geen reeël alternatief. 8-)
Maar goed, het was een reactie op doperwt, die, hoe noem je het, impliceerde (?) dat je beter de fabrieken kon aanpakken dan het verkeer als het om luchtvervuiling gaat. Tenminste, dat is mijn interpretatie, maar het zal niet de eerste keer zijn als die er volkomen naast zit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
de files waren er idd al, maar dan wel een stuk korter. ik kom er elke dag langs om naar mn werk te gaan. Een goed voorbeeld hiervoor is de moerdijkbrug. Het is daar begrenst naar 70 daarom stroomt het verkeer van breda minder goed door en loopt het verkeer op de a17 vast. gevolg 9 a10 km vanuit breda en 7 a 8 km vanuit roosendaal.
Hetzelfde effect is op de a13. Een remreactie is een harmonica voor het verkeer. |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:31. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.