Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Is homoseksualiteit een afwijking? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=56916)

appelshampoo 27 December 2005 12:55

Is homoseksualiteit een afwijking?

Is homoseksualiteit een afwijking? Want is de liefde tussen man en vrouw niet eigenlijk bedoeld om voortplanting te verwezenlijken?

disclaimer: Dit topic is geenszins bedoeld als discriminerend topic tegenover homo's, meer als reflectie. Als je reageert in dit topic houd dan in je achterhoofd dat je reactie wel respectvol is.

Pakspul 27 December 2005 16:52

Parkieten honden kunnen allemaal homo zijn maar als mensen homo zijn dan is er ineens wat aan de hand :{

Waarom trouwens mensen eigenlijk? http://images.fok.nl/s/we.gif

Cataclysm 28 December 2005 14:12

Homoseksualiteit helpt het tegengaan van overbevolking.

Foetsy 28 December 2005 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cataclysm
Homoseksualiteit helpt het tegengaan van overbevolking.
ja, en? ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chalyken En men noemt het een afwijking omdat de normale werking die is van de grootste populatie.
Op die manier is het een afwijking ja.
Is er trouwens al zoveel over bekend dat het zeker is dat het alleen om een afwijking in de hersenen gaat en daardoor in theorie aan te passen is (in de toekomst)? Of zou dat dan m.b.v. bijvoorbeeld therapie e.d. moeten gebeuren?

bloon 29 December 2005 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
Parkieten honden kunnen allemaal homo zijn maar als mensen homo zijn dan is er ineens wat aan de hand :{
ja. welke idioot valt er nu als man zijnde op jongens.

Foetsy 29 December 2005 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bloon
ja. welke idioot valt er nu als man zijnde op jongens.
die ene hoogleraar ethiek zonder zelfbeheersing 8)

PFP 30 December 2005 10:37

Is het hebben van overgewicht een afwijking?

thali 30 December 2005 17:22

Een bepaalde vorm van mannelijke homoseksualiteit zou erfelijk zijn door een of ander gen dat anders is dan bij heteroseksuelen.

Cataclysm 1 January 2006 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
ja, en? ;)

Dus is het geen 'afwijking' maar een natuurlijke maatregel.

Forza 1 January 2006 17:35

het extreme concentratie vermogen van alber einstein was ook een afweiking, wil dat gelijk zeggen dat het fout is om een afwijking te hebbe?

Foetsy 2 January 2006 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Forza
het extreme concentratie vermogen van alber einstein was ook een afweiking, wil dat gelijk zeggen dat het fout is om een afwijking te hebbe?
Waar wordt dat gezegd?
Citaat:

Dus is het geen 'afwijking' maar een natuurlijke maatregel.
Een maatregel door de evolutie ontstaan? Zo ja, hoe is die maatregel dan ontstaan? Zo nee, waar is die maatregel dan door ingesteld of ontstaan?

MrInsane 2 January 2006 20:19

Re: Is homoseksualiteit een afwijking?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Is homoseksualiteit een afwijking? Want is de liefde tussen man en vrouw niet eigenlijk bedoeld om voortplanting te verwezenlijken?

disclaimer: Dit topic is geenszins bedoeld als discriminerend topic tegenover homo's, meer als reflectie. Als je reageert in dit topic houd dan in je achterhoofd dat je reactie wel respectvol is.

Op een soort manier is Homosexualiteit wel een afwijking, maar geen zeer grote afwijking.
Het enige waar het van afwijkt is de Charles Darwin theorie van Evolutie, aangezien Homo's zich niet kunnen voortplanten.
Maarja iedereen zijn eigen meugd ik zit er zelf niet mee, dat zij bestaan.

Chrizlybeer 2 January 2006 20:30

Re: Re: Is homoseksualiteit een afwijking?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Op een soort manier is Homosexualiteit wel een afwijking, maar geen zeer grote afwijking.
Het enige waar het van afwijkt is de Charles Darwin theorie van Evolutie, aangezien Homo's zich niet kunnen voortplanten.
Maarja iedereen zijn eigen meugd ik zit er zelf niet mee, dat zij bestaan.

Tuurlijk is homosexualteit wel een grote afwijking, juist omwat je zelf al zegt; ze kunnen zich niet voortplanten, dat jij het (net als ik) niet erg vind dat homosexualteit bestaat wil niet zeggen dat het daarom een mindere afwijking is. Mongolisme is ook een afwijking, maar ik vind het nou niet direct erg dat die mensen hier rond lopen

PFP 2 January 2006 20:41

Het is pas een afwijking als duidelijk is aangetoond dat mensen die zichzelf homoseksueel noemen fysiek verschillen van andere soortgenoten. En dan niet die vage verhalen van een stofje in de hersenen. Ik geloof namelijk niet in een genetische aanleg voor homoseksualiteit.

PFP 3 January 2006 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Welke andere verklaring dan een verschil in chemische stofwisseling in de hersenen zou jij anders kunnen bedenken?
Een genetische afwijking zou in principe alleen verklaarbaar zijn als het om een mutatie zou gaan...aangezien efficiente doorgave via voortplanting mij nogal sterk zou lijken 8).
Of wil je er een sociologische verklaring voor zoeken?
Fysiologie,genetica en sociologie zijn toch de enige factoren die een mens bepalen?

Sociologische verklaring zoeken? Er zijn er al een paar, veel jongetjes die seksueel misbruikt zijn in hun jeugdjaren worden later homoseksueel. Of in de tijden dat het maatschappelijk was aanvaard dat bijna alle hoog geplaatste mannen , in bijvoorbeeld Griekenland, ook een mannelijke liefdespartner hadden.
Waarom zou dat nu nog niet zo kunnen zijn dat het een (onbewuste)keuze is (zoals sommige mannen alleen op blond vallen of op dik) ipv dat het al vaststaat bij de geboorte

Cataclysm 4 January 2006 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
Waar wordt dat gezegd?

Een maatregel door de evolutie ontstaan? Zo ja, hoe is die maatregel dan ontstaan? Zo nee, waar is die maatregel dan door ingesteld of ontstaan?

Ja, door evolutie. Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar de natuur vindt nou eenmaal oplossingen als er problemen dreigen te ontstaan. Het is alleen een langdurend proces.

ImaginaryDreams 12 January 2006 19:24

Praktisch gezien wel, maar afwijking draagt zoiets negatiefs.

dext0r 12 January 2006 22:30

Citaat:

Ja, door evolutie. Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar de natuur vindt nou eenmaal oplossingen als er problemen dreigen te ontstaan. Het is alleen een langdurend proces.
HIV is daar iig misschien wel het beste voorbeeld van...

kurobu 13 January 2006 09:25

je wordt verliefdt op een persoon, niet op het lichaam.

als je een cadeau krijgt, is het toch ook de inhoud die telt..

je kiest er niet voor om in een man of vrouwen lichaam te zitten.
maar als je op een persoon verliefdt wordt dan mag er geen rekening worden gehouden met het lichaam.

Lithium 14 January 2006 22:53

Je zou homoseksualiteit als afwijking kunnen zien. Het zit namelijk zo;

Als je in de buik van je moeder zit, krijg je een bepaald aantal mannelijke hormonen (testosteron) binnen. Het is de hoeveelheid hormonen, die bapalen of je homo bent ofniet.

Krijg je veel hormonen binnen, dan wordt je waarschijnlijk een echte vent, je houdt van het ruige leven, en je valt uiteraard op vrouwen. Ook iets, is dat je een mannelijk brein hebt, je houdt niet van praten over emoties, en je kunt sneller technische problemen oplossen.

Indien men weinig mannelijke hormonen krijgt, blijft het brein dus vrouwelijke trekjes vertonen. Zo heeft iemand met veel vrouwelijke hormonen (in een mannenlijf) eerder de neiging om op andere mannen te vallen, omdat het vrouwelijk brein dit aangeeft.

Het is dus een feite een afwijking, al kan men er niets aan doen.

Foetsy 16 January 2006 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
Maar dan zeg je dus dat er ziektes door de natuur gemaakt worden, en die ziektes kunnen op hun beurt bepaalde wereldproblemen (in dit geval overbevolking) oplossen.
Maar hoe kan de natuur nou overbevolking signaleren? Op welk punt kan de natuur opeens denken, 'en nu is het genoeg'?
Daarnaast, over het geval dat homo's de wereldbevlking tegengaat en een maatregel van de natuur zou zijn. Die maatregel kan toch niet lang blijven, hij is immers suïcidaal als het ware. Het gen dat mensen homo zou maken sterft langzaam uit, het gen wordt niet doorgevenen, want homo's zouden zich niet mogen voortplanten. De enige manier waarop die maatregel kan blijven bestaan is doordat het constant zou moeten ontstaan door mutaties in die genen. De natuur zou dan constant moeten denken, 'er moeten minder mensen komen, en dus laten we steeds weer opnieuw bepaalde plekken in het DNA muteren (en die kans is statistisch gezien niet bijster groot, dat telkens opnieuw dezelfde plekken op 1 en dezelfde manier muteren) opdat mensen homo worden en zich niet voortplanten.'

K@rima! 27 January 2006 22:44

Citaat:

Denk ik ook.. Overbevolking, natuur grijpt in..

PFP 27 January 2006 23:10

Citaat:

dus hiv is een product van de evolutie? De evolutie van het virus hiv ja maar niet die van de mens.

Evolutie is een aanpassing aan de huidige situatie en niet een instelling voor de toekomst

Foetsy 28 January 2006 10:55

ah, eindelijk iemand die het wat beter kan verwoorden

MrInsane 2 February 2006 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
je wordt verliefdt op een persoon, niet op het lichaam.

Dit hoeft niet, er zijn genoeg mensen die verliefd werden op het lichaam van hun partner, dus dat vind ik zelf geen goed argument.

Foetsy 2 February 2006 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Dit hoeft niet, er zijn genoeg mensen die verliefd werden op het lichaam van hun partner, dus dat vind ik zelf geen goed argument.
Is het dan nog wel verliefdheid?
laten we bekvechten over terminologie ;)
Waar past dit trouwens in het onderwerp?

carlo 10 February 2006 13:40

Het zijn onze lichamen die ons man of vrouw maken. Onze geest, ons gevoel dáár draait alles om. Dus is er (eigenlijk) helemaal niets raars of afwijkends aan homoseksualiteit.
Het zijn gewoon de mensen die bang zijn voor homo's, vaak zijn de grootste 'homohaters' zelf homo, kun je nagaan...

Igna 14 February 2006 18:36

en hoe zit het dan met biseksualiteit? je valt op beide geslachten, dus je kan je nog wel voortplanten. is dit dan een afwijking?

Foetsy 14 February 2006 19:44

is iedereen niet biseksueel?
edit; hoort niet bij het topic, laat dus maar

AriesNL 12 March 2006 21:44

Re: Is homoseksualiteit een afwijking?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo

Als liefde tussen man en vrouw bedoeld is voor voortplanting
En als je weet dat homoseksualiteit meer voorkomt bij groepen (mens EN dier) waar er erg veel exemplaren op een kluitje zitten. Waar zou homoseksualiteit dan voor bedoeld zijn ?

Alles in de natuur heeft een functie. ;)

Ernesto_guttier 11 April 2006 17:32

Homoseksualiteit is biologisch gezien een afwijking van de voortplantingsnorm, zoveel is duidelijk (en daar valt ook niet over te debateren). Dat homoseksualiteit echter dermate verspreid is over de hele wereldbevolking betekent wel dat er iets meer aan de hand moet zijn, ofwel zijn miljoenen mannen en vrouwen geprogrammeerd met een "fout" gen, dat dan als "afwijking" wordt omschreven. Wel is dat het gaat om een sociaal gedrag dat ook bij de hetero-bevolkin gveelvuldig voorkomt - ontken het of niet. Dus, laat ik het zo zeggen: de mens is nooit
100% homoseksueel of 100% heteroseksueel. Het is een kwestie van hormonale hoeveelheden en omstandigheden in brein en lichaam, die maken dat we ons aangetrokken voelen tot iemand (m of v), wat echte rniet betekent dat er ook daadwerkelijk op wordt ingegaan. Laat ieder in z'n waarde.

AriesNL 12 April 2006 07:46

Ook biologisch gezien is homoseksualiteit dus geen afwijking.
sterker nog het kost een soort extra moeite om de homo's "erin" te houden. In de natuur planten homoseksuele exemplaren zich namelijk niet voort ;)

Er moet dus een heel goede reden voor zijn anders waren ze allang door natuurlijke selectie verdwenen.

verder heb je overigens wel gelijk hoor, net zoals iedereen een mannelijke en een vrouwelijke kant heeft

MrInsane 12 April 2006 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AriesNL
Ook biologisch gezien is homoseksualiteit dus geen afwijking.
sterker nog het kost een soort extra moeite om de homo's "erin" te houden. In de natuur planten homoseksuele exemplaren zich namelijk niet voort ;)

Er moet dus een heel goede reden voor zijn anders waren ze allang door natuurlijke selectie verdwenen.

verder heb je overigens wel gelijk hoor, net zoals iedereen een mannelijke en een vrouwelijke kant heeft

Nou eerlijk gezegd, en dit is dan puur even hoe ik erover denk.
Die Homo's mogen van mij rustig van deze planeet verdwijnen omdat ik er zelf me af en toe kapot aan erger als ze zo verwijfd rondwandelen en om je heen hangen.
Maar verder zolang ze mij maar met rust laten vind ik het met best.

AriesNL 13 April 2006 07:50

Ik heb nooit gemerkt dat ze "om me heen" hangen hoor..
maar ik zou constant "om me heen hangen" van hetro's evengoed niet moeten.

dat heeft niks met homo of hetro te maken

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:22.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.