![]() |
Wat zit er onder je control-velpon knop?
Standaard-reanimatietopic: wat verschijnt er als je op ctrl-v drukt?
Bij mij: Woesh Wortel, konijn en jager: 3 groepen die voortdurend hun eigen naam roepen. Jagers kunnen enkel de konijnen tikken, konijnen de wortels en de wortels de jagers. Als ze getikt worden, behoren ze tot een nieuwe groep. Patroonbal: drie ballen volgen elk een verschillend patroon; beginnend met 1, vervolgens een 2de en dan een 3de. Combinatie van Napoleon en zakdoekje leggen Moesjesspel: de kinderen krijgen x (< het aantal moesjes dat ze nodig hebben om de opdracht te vervullen) aantal moesjes waarmee ze in groepjes een vierkant, een cirkel of een andere figuur moeten maken elk bestaande uit 20 moesjes, zodat ze moesjes moeten gaan pikken bij een andere groep. Tik Tak Boem Maffia Moordenaar en detective Biebediebob Romeo en Julia |
1. Hieruit blijkt dat tuberculine een antigeen is.
2. je bent ooit tegen tbc gevaccineerd, je hebt ooit tbc gehad of je hebt nu tbc. 3. a 3.b de nummers 1 en 2 maken deel uit van je specifieke afweer. Reflectie 1. Na de vaccinatie tegen tbc gaan de lymfocyten antistoffen maken. En door de geheugencellen word je immuun. Een Mantoux prik heeft alleen als doel om te kijken of je antigenen hebt tegen tbc niet om je immuunsysteem te helpen. 2. Als iemand tbc heeft kan een dokter iedereen die met die persoon in contact is geweest controleren met behulp van een Mantoux-prik. Als er dan iemand besmet is kan diegene meteen medicijnen krijgen. heeeeel boeiend! :z |
$current_work['ActionNodes']
:$ |
#include <iostream.h>
hmmz :rolleyes: |
Stand Dames A Junioren
Plaats Team Gespeeld Gewonnen Gelijk Verloren Punten Voor Tegen Doelsaldo 1 Blauw Wit 8 7 1 0 15 125 74 51 2 Mixed Up 9 6 1 2 13 105 67 38 3 Taxandria 8 5 1 2 11 109 75 34 4 Roef 8 4 1 3 9 104 69 35 5 HV Made 2 7 4 0 3 8 94 69 25 6 Jupiter ' 75 8 3 0 5 6 64 85 -21 7 Red-Rag/Tachos 2 9 1 0 8 2 62 135 -73 8 Elshout 2 9 1 0 8 2 57 146 -89 dussss... Wij staan 1e 8-) |
Spijkerman is het zat en stapt op bij FC Zwolle
FC Zwolle moet op zoek naar een nieuwe coach. Hennie Spijkerman is per direct opgestapt. Hij is de zware kritiek en intimidatie van een deel van de Zwolle-aanhang ιn de gevolgen daarvan op zijn privιleven zat. |
20-01 Burgerweeshuis - Deventer
21-01 Paradiso - Amsterdam 27-01 Mezz - Breda 28-01 Groene Engel - Oss 09-02 Tivoli - Utrecht 11-02 Nighttown - Rotterdam 23-02 De Werf - Aalst 03-03 De Velinx - Tongeren 17-03 Dubvers feat. Simon Vinkenoog - Lantaren/Venster 22-03 Schouwburg - Leuven 25-03 De Zwerver - Leffinge 20-04 P60 - Amstelveen 21-04 Patronaat - Haarlem 03-06 Elastiek - Hilvarenbeek |
|
VRAAG 1. (Algemeen: B + MB)
Geef hieronder vijf kenmerken van levende systemen: 1. ................................................. ........ .. . . 2.. ....................... 3.............................. 4. ......................................... 5. .................................................. ........... Levende systemen bestaan in principe uit fysisch-chemische processen. Toch laat het leven zich niet eenvoudig reconstrueren door alle chemische grondstoffen bij elkaar te voegen en een paar dagen te wachten. Dit heeft een aantal redenen: 1. Om de moleculen van levende cellen te bouwen zijn chemische processen nodig. Om die met significante snelheid te laten verlopen zijn ............................. nodig. 2. Dit zijn .......... . . Ook zij moeten gesynthetiseerd worden. Daarvoor zijn ................................................ ............................................... nodig, alsook kleine moleculen en ATP. 3. Voor het (re)genereren van ATP is ....... metabolisme nodig. Een belangrijke deel daarvan hangt af van de aanwezigheid van bepaalde structuren, te weten .......... .. Dezelfde ............... .. zijn weer nodig om de celinhoud bijeen te houden. 4. Voor de biosynthese van deze ............., maar ook van DNA, geldt dat de synthese niet zonder meer uit de lipiden, c.q. nucleotide trifosfaten kan geschieden. Er is altijd een ..................................... voor nodig. Dit brengt ons tot twee speciale eigenschappen van het leven: Alle bovenstaande processen moeten ............................. worden tot goed samenspel en Nieuw leven ............................. VRAAG 2. (Algemeen: B + MB) Microbiλle groei geschiedt vaak volgens de volgende vergelijking: . Hierbij stelt X de concentratie cellen voor, dt een stukje tijd en de . ........................ . ksterf is de snelheidsconstante die aangeeft hoe vaak de microben sterven. Deze vergelijking is goed te begrijpen. Hij stelt bijvoorbeeld dat de toename in de tijd van de concentratie microorganismen verdubbelt, als de concentratie van de microorganismen verdubbelt. Leg uit aan de hand van de vergelijking uit waarom dit zo is: . .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ...................... Geef in het plaatje hiernaast bovenvermeld principe aan, door de toename te vergelijken tussen t=3.5 en 4 met die tussen t=4 en 4.5 hr. Tussen 3.5 en 4 uur neemt het aantal cellen toe van . naar........... dus met .. ... per half uur. Tussen 4 en 4.5 uur van . naar........... dus met .. ... per half uur per half uur. Als bovenstaande vergelijking geοntegreerd wordt in de tijd, dan vindt men: Deze vergelijking ziet er nogal ingewikkeld uit. Waarom geeft hij dan toch een rechte lijn in bovenstaande figuur? Omdat .................................................. .... en hetgeen de vergelijking voor .. ..................... is. Nu is de werkelijkheid wel eens anders, zoals getoond in de nevenstaande figuur. Helaas zijn de namen van de vier opvolgende fasen weggevallen bij het kopiλeren. Zou U die er bij willen schrijven? Zou U hieronder bij elk van de vier fasen willen aangeven wat er aan de hand is met de term ( - ksterf): In fase 1 geldt dat ................. .., doordat . .................................................. ........ In fase 2 is de hoog en ....................,doordat .................................................. ...... . In fase 3 wordt gelimiteerd door . . ................ of toxische producten en geldt dat .. . en ...... gelijk aan elkaar zijn. In fase 4 is gedaald tot nul en neemt het aantal levende ............................................... ................. VRAAG 3. (Algemeen: B + MB) Van oorsprong is de microbiologie gedefinieerd als de biologie van de niet waarneembare organismen. Hoe groot is een Bacterie ongeveer? Een Bacterie meet ongeveer ..................... Door gebruik te maken van electromagnetische straling zijn Bacteriλn wel waarneembaar. Het gaat hier om licht- en electronenmicroscopie. Tot op welk grootte deeltje is waarneembaar met lichtmicroscopie? Tot ongeveer .................................................. ...Tot op welk grootte deeltje is waarneembaar met electronenmicroscopie? Tot ongeveer .. .................................................. ..................................... Naast door dit ruimtelijk oplossende vermogen wordt het waarnemen bepaald door het contrast tussen de waar te nemen objecten en hun omgeving. Dit contrast wordt bij beide soorten microscopie aangebracht door kleuring, d.w.z. door bepaalde stoffen aan de waar te nemen objecten te binden. Waaraan moeten deze stoffen, naast bindingsaffiniteit, voldoen? Bij de lichtmicroscopie moeten zij ........................... ., dwz echt gekleurd zijn, of ....................................... . Bij de electronenmicroscopie moeten zij . .......... verstrooien, dwz zware atoomkernen bevatten (metalen). Welke vier soorten lichtmicroscopie zijn er en hoe werken zij zo ongeveer? 1. .................................................. ................................... 2. .................................................. .................................................. ................................. 3. .................................................. .................................................. .................. 4. .................................................. .................................................. ................................. Welke twee soorten electronenmicroscopie zijn er? ............ . en .. s....... .. Als U een virus deeltje wilt bekijken, zult U dan licht of electronenmicroscopie gebruiken, en waarom? .................................................. .................................................. ............................................... VRAAG 4 (Speciaal: alleen MB). Exotoxines zijn eiwitten die extracellulair worden uitgescheiden tijdens de groei van een micro-organisme. De toxines veroorzaken schade aan de gastheer op plaatsen vaak ver verwijderd van de plek van bacteriλle groei. Eιn bepaalde groep van exotoxines zijn de cytotoxines. (i) Wat doen cytotoxines ? .................. ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. (ii) Beschrijf in ongeveer 8-10 regels het werkingsmechanisme van het tetanus toxine. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. ................... ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. ................. ............................ ............................. ............................ ............................. VRAAG 5. (Speciaal: alleen B) De wetenschap Biologie gaat onder meer over het probleem hoe je kunt leven. Door de toegankelijkheid van alle niches op deze planeet blijkt dat zon beetje alles wat mogelijk is, voorkomt (en verrijkt kan worden). Zo kan leven, dankzij de evolueerbaarheid van de enzymen vrijwel elke chemische stof in elke ander stof leren om te zetten. Wat kan het leven echter nooit voor elkaar krijgen?: Probleem 1. ...................................... ............................ ............................ Probleem 2.. ...................................... ............................ ............................ Probleem 3.. ...................................... ............................ ............................ Dit zijn daardoor eigenschappen/type stoffen waar de balans voor moet kloppen in de zin dat er voldoende van moet worden opgenomen voor de groei (het kan niet aangemaakt worden). Voor ιιn van deze geldt niet dat de balans precies moet zijn, maar is de situatie zelfs nog slechter. Welke is dat? Dat is ..................................... ............................ En hoe luidt de wet die maakt dat dit een probleem kan zijn? ...................................... ............................ ............................ .................................................. ................................... De fotoautotrofe purpur (zwavel) bacteriλn lossen deze problemen als volgt op: Probleem 1. ...........balans: ........................... ............................ ..................................... ............. ..................................... ............................ Probleem 2. .............balans: ......................... .................................................. ............... .................................................. ................ Probleem 3. ...............balans: .................................................. ......................................... .................................................. .................. .................................................. ................ . VRAAG 6 (Practicumvraag: B + MB) A: In ιιn van de practicumexperimenten, entte U Micrococcus aureus, Escherichia coli en Bacillus cereus loodrecht op reeds gegroeide Penicillium notatum. Indien U hierbij de volgorde van handelingen zou omdraaien, d.w.z. eerst de drie bacteriestammen langs een streep enten, en dan na ιιn nacht bebroeden de plaat omdraaien en loodrecht op de bacteriegroei de Penicillium notatum enten, wat verwacht U dan van het uiteindelijke resultaat op de bacteriλle groei als na drie dagen de schimmel is uitgegroeid? Antwoord: .. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................... B: Bij het practicumexperiment 4 ontstonden ophelderingszone's in het bacteriedek op de platen, door het opbrengen van de P22 faagsuspensies. Indien waargenomen zou zijn dat een aantal losliggende kolonies van Salmonella S802 binnen die ophelderingszones toch tot ontwikkeling waren gekomen, hoe zou U dan handelen om dit de volgende keer te voor¬komen? .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ................................. C: Je hebt met een geel puntje een monster genomen uit een ophelderingszone die na het opbrengen van een druppel met faag P22-suspensie op een bacteriedek van Salmonella en na overnacht incubatie in de broedstoof verkregen is. Dit monster heb je geresuspendeerd in 0.5 ml fysiologisch zout. Om de faagtiter van deze suspensie te bepalen heb je een decimale verdunningsreeks met fysiologisch zout gemaakt en 50 ΅l van elk van de drie hoogste verdunningen (105, 106 en 107) gemengd met 0.2 ml van een Salmonella-cultuur en 5 ml slappe agar. Vervolgens heb je dit mengsel uitgegoten over bouillonagarplaten en de volgende morgen zie je het volgende resultaat: a. Welke levensvorm stelt de lichtgrijze kleur voor op alle drie de platen? ................................. b. Wat stelt de donkergrijze kleur voor? ........................................ c. Hoe worden de lichtgrijze 'cirkeltjes' op de rechtse plaat ook wel genoemd? .......................................d. Bereken hieronder de faagtiter (aantal fagen per ml) in een aantal duidelijk aangegeven stappen: .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ..... :O |
helemaal niks
|
Citaat:
Eh bij mij: (nix dus 8)) |
Snow Patrol - Grazed Knees.wma
kutnummer:notgood: |
Line protocol is down.
|
irviglam begicci, alifje kamminee.
|
Met een gemiddelde opkomst van zon honderdtachtig pagadders per dag zijn we ιιn van de grootste (en ongetwijfeld ιιn van de leukste) speelpleinwerkingen uit Gent.
O-) |
*geen zin om alles 30 pagina's hier te posten*
|
eries
[21:46] Eelke, huiswerk: go to the official warhammer page.. go to warhammer fantasy.. click on a race.. click on "artwork" (you'l have to search a bit) |
<DoDo> dat zij ik niet
|
|
*Tromgeroffel*
-niks-:p |
wctr station
|
Citaat:
Wasn't me:$ |
Niks
|
Getting UT99-team active or not ???
|
(yyy
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:37. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.