Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Wat zit er onder je control-velpon knop? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=57233)

thali 19 January 2006 15:46

Wat zit er onder je control-velpon knop?
 
Standaard-reanimatietopic: wat verschijnt er als je op ctrl-v drukt?

Bij mij:
• Woesh
• Wortel, konijn en jager: 3 groepen die voortdurend hun eigen naam roepen. Jagers kunnen enkel de konijnen tikken, konijnen de wortels en de wortels de jagers. Als ze getikt worden, behoren ze tot een nieuwe groep.
• Patroonbal: drie ballen volgen elk een verschillend patroon; beginnend met 1, vervolgens een 2de en dan een 3de.
• Combinatie van Napoleon en zakdoekje leggen
• Moesjesspel: de kinderen krijgen x (< het aantal moesjes dat ze nodig hebben om de opdracht te vervullen) aantal moesjes waarmee ze in groepjes een vierkant, een cirkel of een andere figuur moeten maken elk bestaande uit 20 moesjes, zodat ze moesjes moeten gaan pikken bij een andere groep.
• Tik Tak Boem
• Maffia
• Moordenaar en detective
• Biebediebob
• Romeo en Julia

ash-hττle 19 January 2006 15:50

1. Hieruit blijkt dat tuberculine een antigeen is.
2. je bent ooit tegen tbc gevaccineerd, je hebt ooit tbc gehad of je hebt nu tbc.
3. a
3.b de nummers 1 en 2 maken deel uit van je specifieke afweer.

Reflectie
1. Na de vaccinatie tegen tbc gaan de lymfocyten antistoffen maken. En door de geheugencellen word je immuun. Een Mantoux prik heeft alleen als doel om te kijken of je antigenen hebt tegen tbc niet om je immuunsysteem te helpen.
2. Als iemand tbc heeft kan een dokter iedereen die met die persoon in contact is geweest controleren met behulp van een Mantoux-prik. Als er dan iemand besmet is kan diegene meteen medicijnen krijgen.


heeeeel boeiend! :z

Pakspul 19 January 2006 15:56

$current_work['ActionNodes']


:$

bommelding 19 January 2006 16:59

#include <iostream.h>

hmmz :rolleyes:

Atjeuh 19 January 2006 17:01

Stand Dames A Junioren
Plaats Team Gespeeld Gewonnen Gelijk Verloren Punten Voor Tegen Doelsaldo
1 Blauw Wit 8 7 1 0 15 125 74 51
2 Mixed Up 9 6 1 2 13 105 67 38
3 Taxandria 8 5 1 2 11 109 75 34
4 Roef 8 4 1 3 9 104 69 35
5 HV Made 2 7 4 0 3 8 94 69 25
6 Jupiter ' 75 8 3 0 5 6 64 85 -21
7 Red-Rag/Tachos 2 9 1 0 8 2 62 135 -73
8 Elshout 2 9 1 0 8 2 57 146 -89




dussss...
Wij staan 1e 8-)

bartje518 19 January 2006 17:40

Spijkerman is het zat en stapt op bij FC Zwolle

FC Zwolle moet op zoek naar een nieuwe coach. Hennie Spijkerman is per direct opgestapt. Hij is de zware kritiek en intimidatie van een deel van de Zwolle-aanhang ιn de gevolgen daarvan op zijn privιleven zat.

appelshampoo 19 January 2006 17:42

20-01 Burgerweeshuis - Deventer
21-01 Paradiso - Amsterdam
27-01 Mezz - Breda
28-01 Groene Engel - Oss
09-02 Tivoli - Utrecht
11-02 Nighttown - Rotterdam
23-02 De Werf - Aalst
03-03 De Velinx - Tongeren
17-03 Dubvers feat. Simon Vinkenoog - Lantaren/Venster
22-03 Schouwburg - Leuven
25-03 De Zwerver - Leffinge
20-04 P60 - Amstelveen
21-04 Patronaat - Haarlem
03-06 Elastiek - Hilvarenbeek

meis 19 January 2006 18:43

mm..

http://peter.2go.be/index.php?p1=198

Chrizlybeer 19 January 2006 18:50

VRAAG 1. (Algemeen: B + MB)
Geef hieronder vijf kenmerken van levende systemen:
1. …................................................. ........………………..…. .
2.. .......................
3..............................
4. ….........................................
5. .................................................. ...........
Levende systemen bestaan in principe uit fysisch-chemische processen. Toch laat het leven zich niet eenvoudig reconstrueren door alle chemische grondstoffen bij elkaar te voegen en een paar dagen te wachten. Dit heeft een aantal redenen:
1. Om de moleculen van levende cellen te bouwen zijn chemische processen nodig. Om die met significante snelheid te laten verlopen zijn ….............................…… nodig.
2. Dit zijn ……..........……. . Ook zij moeten gesynthetiseerd worden. Daarvoor zijn ……................................................ ............................................... nodig, alsook kleine moleculen en ATP.
3. Voor het (re)genereren van ATP is ….......… metabolisme nodig. Een belangrijke deel daarvan hangt af van de aanwezigheid van bepaalde structuren, te weten … ..........….. Dezelfde ...............….. zijn weer nodig om de celinhoud bijeen te houden.
4. Voor de biosynthese van deze ............., maar ook van DNA, geldt dat de synthese niet zonder meer uit de lipiden, c.q. nucleotide trifosfaten kan geschieden. Er is altijd een ..................................... voor nodig.
Dit brengt ons tot twee speciale eigenschappen van het leven:
Alle bovenstaande processen moeten ............................. worden tot goed samenspel en
Nieuw leven .............................
VRAAG 2. (Algemeen: B + MB)
Microbiλle groei geschiedt vaak volgens de volgende vergelijking:
. Hierbij stelt X de concentratie cellen voor, dt een stukje tijd en  de ……. ........................…… . ksterf is de snelheidsconstante die aangeeft hoe vaak de microben sterven. Deze vergelijking is goed te begrijpen. Hij stelt bijvoorbeeld dat de toename in de tijd van de concentratie microorganismen verdubbelt, als de concentratie van de microorganismen verdubbelt. Leg uit aan de hand van de vergelijking uit waarom dit zo is: ………. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ......................
Geef in het plaatje hiernaast bovenvermeld principe aan, door de toename te vergelijken tussen t=3.5 en 4 met die tussen t=4 en 4.5 hr. Tussen 3.5 en 4 uur neemt het aantal cellen toe van …. naar........... dus met .. ... per half uur. Tussen 4 en 4.5 uur van …. naar........... dus met .. ... per half uur per half uur. Als bovenstaande vergelijking geοntegreerd wordt in de tijd, dan vindt men:
Deze vergelijking ziet er nogal ingewikkeld uit. Waarom geeft hij dan toch een rechte lijn in bovenstaande figuur? Omdat …… .................................................. .... en

hetgeen de vergelijking voor….. .....................……… is.
Nu is de werkelijkheid wel eens anders, zoals getoond in de nevenstaande figuur. Helaas zijn de namen van de vier opvolgende fasen weggevallen bij het kopiλeren. Zou U die er bij willen schrijven?
Zou U hieronder bij elk van de vier fasen willen aangeven wat er aan de hand is met de term ( - ksterf):
In fase 1 geldt dat  .................………….., doordat …………. .................................................. ........
In fase 2 is de  hoog en ……....................,doordat …… .................................................. ......…….
In fase 3 wordt  gelimiteerd door ……………. ………. ................ of toxische producten en geldt dat…….. . en ……...... gelijk aan elkaar zijn.
In fase 4 is  gedaald tot nul en neemt het aantal levende ………............................................... .................
VRAAG 3. (Algemeen: B + MB)
Van oorsprong is de microbiologie gedefinieerd als de biologie van de niet waarneembare organismen. Hoe groot is een Bacterie ongeveer? Een Bacterie meet ongeveer ……………… ..................... Door gebruik te maken van electromagnetische straling zijn Bacteriλn wel waarneembaar. Het gaat hier om licht- en electronenmicroscopie. Tot op welk grootte deeltje is waarneembaar met lichtmicroscopie? Tot ongeveer ……………………… .................................................. ...Tot op welk grootte deeltje is waarneembaar met electronenmicroscopie? Tot ongeveer ……………….. .................................................. .....................................
Naast door dit ruimtelijk oplossende vermogen wordt het waarnemen bepaald door het contrast tussen de waar te nemen objecten en hun omgeving. Dit contrast wordt bij beide soorten microscopie aangebracht door ‘kleuring’, d.w.z. door bepaalde stoffen aan de waar te nemen objecten te binden. Waaraan moeten deze stoffen, naast bindingsaffiniteit, voldoen? Bij de lichtmicroscopie moeten zij ……………...........................……………., dwz echt gekleurd zijn, of ....................................... . Bij de electronenmicroscopie moeten zij…………………………………………………………. .......... verstrooien, dwz zware atoomkernen bevatten (metalen).
Welke vier soorten lichtmicroscopie zijn er en hoe werken zij zo ongeveer?
1. .................................................. ...................................
2. .................................................. .................................................. .................................
3. .................................................. .................................................. ..................
4. .................................................. .................................................. .................................
Welke twee soorten electronenmicroscopie zijn er?
…………............…. en ….. s.......… ………..

Als U een virus deeltje wilt bekijken, zult U dan licht – of electronenmicroscopie gebruiken, en waarom? .................................................. .................................................. ...............................................

VRAAG 4 (Speciaal: alleen MB).
Exotoxines zijn eiwitten die extracellulair worden uitgescheiden tijdens de groei van een micro-organisme. De toxines veroorzaken schade aan de gastheer op plaatsen vaak ver verwijderd van de plek van bacteriλle groei. Eιn bepaalde groep van exotoxines zijn de cytotoxines.
(i) Wat doen cytotoxines ?
.................. ............................ ............................. ............................ .............................
.................. ............................ ............................. ............................ .............................
.................. ............................ ............................. ............................ .............................
.................. ............................ ............................. ............................ .............................
.................. ............................ ............................. ............................ .............................

(ii) Beschrijf in ongeveer 8-10 regels het werkingsmechanisme van het tetanus toxine.
.................. ............................ ............................. ............................ .............................
.................. ............................ ............................. ............................ ............................. ................... ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. .................. ............................ ............................. ............................ ............................. ................. ............................ ............................. ............................ .............................

VRAAG 5. (Speciaal: alleen B)
De wetenschap Biologie gaat onder meer over het probleem hoe je kunt leven. Door de toegankelijkheid van alle niches op deze planeet blijkt dat zo’n beetje alles wat mogelijk is, voorkomt (en verrijkt kan worden). Zo kan leven, dankzij de evolueerbaarheid van de enzymen vrijwel elke chemische stof in elke ander stof leren om te zetten.
Wat kan het leven echter nooit voor elkaar krijgen?:
Probleem 1. ...................................... ............................ ............................
Probleem 2.. ...................................... ............................ ............................
Probleem 3.. ...................................... ............................ ............................
Dit zijn daardoor eigenschappen/type stoffen waar de balans voor moet kloppen in de zin dat er voldoende van moet worden opgenomen voor de groei (het kan niet aangemaakt worden). Voor ιιn van deze geldt niet dat de balans precies moet zijn, maar is de situatie zelfs nog slechter. Welke is dat? Dat is ..................................... ............................ En hoe luidt de wet die maakt dat dit een probleem kan zijn? ...................................... ............................ ............................ .................................................. ...................................
De fotoautotrofe purpur (zwavel) bacteriλn lossen deze problemen als volgt op:
Probleem 1. ...........balans: ........................... ............................ ..................................... ............. ..................................... ............................
Probleem 2. .............balans: ......................... .................................................. ............... .................................................. ................
Probleem 3. ...............balans: .................................................. ......................................... .................................................. .................. .................................................. ................ .

VRAAG 6 (Practicumvraag: B + MB)
A: In ιιn van de practicumexperimenten, entte U Micrococcus aureus, Escherichia coli en Bacillus cereus loodrecht op reeds gegroeide Penicillium notatum. Indien U hierbij de volgorde van handelingen zou omdraaien, d.w.z. eerst de drie bacteriestammen langs een streep enten, en dan na ιιn nacht bebroeden de plaat omdraaien en loodrecht op de bacteriegroei de Penicillium notatum enten, wat verwacht U dan van het uiteindelijke resultaat op de bacteriλle groei als na drie dagen de schimmel is uitgegroeid?
Antwoord: ………….. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ....................
B: Bij het practicumexperiment 4 ontstonden ophelderingszone's in het bacteriedek op de platen, door het opbrengen van de P22 faagsuspensies. Indien waargenomen zou zijn dat een aantal losliggende kolonies van Salmonella S802 binnen die ophelderingszones toch tot ontwikkeling waren gekomen, hoe zou U dan handelen om dit de volgende keer te voor¬komen?
.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................
C: Je hebt met een geel puntje een monster genomen uit een ophelderingszone die na het opbrengen van een druppel met faag P22-suspensie op een bacteriedek van Salmonella en na overnacht incubatie in de broedstoof verkregen is. Dit monster heb je geresuspendeerd in 0.5 ml fysiologisch zout. Om de faagtiter van deze suspensie te bepalen heb je een decimale verdunningsreeks met fysiologisch zout gemaakt en 50 ΅l van elk van de drie hoogste verdunningen (105, 106 en 107) gemengd met 0.2 ml van een Salmonella-cultuur en 5 ml slappe agar. Vervolgens heb je dit mengsel uitgegoten over bouillonagarplaten en de volgende morgen zie je het volgende resultaat:










a. Welke levensvorm stelt de lichtgrijze kleur voor op alle drie de platen? ................................. b. Wat stelt de donkergrijze kleur voor? ........................................ c. Hoe worden de lichtgrijze 'cirkeltjes' op de rechtse plaat ook wel genoemd? .......................................d. Bereken hieronder de faagtiter (aantal fagen per ml) in een aantal duidelijk aangegeven stappen:
.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .....
:O

nevaeh1987 19 January 2006 19:05

helemaal niks

AmbyPur 19 January 2006 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
20-01 Burgerweeshuis - Deventer
21-01 Paradiso - Amsterdam
27-01 Mezz - Breda
28-01 Groene Engel - Oss
09-02 Tivoli - Utrecht
11-02 Nighttown - Rotterdam
23-02 De Werf - Aalst
03-03 De Velinx - Tongeren
17-03 Dubvers feat. Simon Vinkenoog - Lantaren/Venster
22-03 Schouwburg - Leuven
25-03 De Zwerver - Leffinge
20-04 P60 - Amstelveen
21-04 Patronaat - Haarlem
03-06 Elastiek - Hilvarenbeek

Spinvissss! 8-) (Nieuwe data :o)


Eh bij mij:



(nix dus 8))

frox 19 January 2006 19:24

Snow Patrol - Grazed Knees.wma

kutnummer:notgood:

Nightwolf 19 January 2006 19:31

Line protocol is down.

luie-donder 19 January 2006 20:19

irviglam begicci, alifje kamminee.

thali 19 January 2006 20:19

Met een gemiddelde opkomst van zo’n honderdtachtig pagadders per dag zijn we ιιn van de grootste (en ongetwijfeld ιιn van de leukste) speelpleinwerkingen uit Gent.


O-)

niemand 19 January 2006 20:44

*geen zin om alles 30 pagina's hier te posten*

Eelcotje 19 January 2006 20:48

eries
[21:46] Eelke, huiswerk: go to the official warhammer page.. go to warhammer fantasy.. click on a race.. click on "artwork" (you'l have to search a bit)

Kampie 19 January 2006 22:55

<DoDo> dat zij ik niet

ash-hττle 20 January 2006 09:38

http://www.blurty.com/userpic/1242576

chica 20 January 2006 09:56

*Tromgeroffel*

-niks-:p

Nightwolf 20 January 2006 09:57

wctr station

JennyMindTricks 20 January 2006 10:19

Citaat:

Jammer dat ik geen gast was, anders had ik het wel geprobeerd ;] ;]
Maar om jullie even bezig te houden voor als jullie niks te doen zouden hebben..
Wij [wen, siem, gunnik, blingbling & ik] gingen gister bowlen, in Scheveningen, dat was ιrg gezellig :D
Laatste keer dat ik het gedaan had kon ik het voor geen flikker maar dit keer ging het nog wel ;)
We hadden er ook fans bijgekregen [wat oudere mannetjes op baan naast ons] enm soms gingen de ballen de verkeerde kant op haha :D
Ook stonden we steeds op de lijn waardoor er een zoemding afging.. =P
Na het bowlen gingen we even zo een spelletjeshal in, en schuivelen, maar die dingen vlogen de hele hal door :D
Ook gingen we ene dansspel doen wat er niet uitzag,
en op een te klein motorgevalletje zitten =P
Daarna zijn we nog eventjes iets gaan drinken ergens en stond Wen haar haar bijna in de fik en hebben we heel wat onzin gelult..
Op de terugweg naar de auto zijn we arminarm heel raar bij de auto gekomen en hebben we achter hardlopende mensen aangerend..
In de auto was het gezellig alleen de politie had ons beetje erg om laten rijden en Gunnik dacht de hele tijd dat er een politieinburger achter hem zat :D
Nu is het eventjes afwachten op de foto's,
kunnen jullie meegenieten ;)
:huh:

Wasn't me:$

Sanne 20 January 2006 10:54

Niks

Kolkie 20 January 2006 17:44

Getting UT99-team active or not ???

Stevie 20 January 2006 23:07

(yyy


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:37.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.