![]() |
Als je een mailtje schrijft naar iemand
een je mentor bijvoorbeeld, schrijf je dan geachte of beste mevrouw blabla?
Geachte klinkt zo afstandelijk, maar beste klinkt weer zo amicaal |
Ik begin altijd met Geachte.. Afhankelijk van de reactie van de docent en de relatie die je met een docent op bouwt verander ik van stijl.
|
Gewoon goedenmiddag neerzetten als je hem 's middags verstuurd :')
|
ik doe altijd 'hoi' of 'hallo'. iedereen bij ons op de afdeling noemen de leraren bij hun voornaam
|
Ik schrijf Geachte of Beste naar gelang mijn bui. Gewoon kijken wat het best bij zijn/haar naam past :+.
|
als ik naar een prof schrijf, begin ik meestal:
Professor X, als ik naar een assistent mail, begin ik met: Beste, |
Citaat:
|
Citaat:
|
stumpers! :[
Professor X; van Xavier; X-man |
Naar leraren altijd Hallo, ....
|
Citaat:
Naar een mentor schrijf ik gewoon 'Beste ...' :yes:. Geachte is erg afstandelijk, en aangezien het je mentor is, is dat niet nodig. |
hoi of hallo is te triest voor woorden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met de meeste leraren kun je bij ons op school wel ff ouwehoeren, dan zou het gewoon raar zijn als je met 'beste/geachte' begint. |
Citaat:
|
Ik zeg Yo, of pssst, jij daar! :7
|
Citaat:
|
Ik begin met "Dear Mr....." (ik heb geen vrouwelijke leraren)
Als ik mijn study coach een mailtje stuur doe ik dat in het Nederlands (Beste *voornaam* ) Hoi of hallo vind ik ook echt niet kunnen. Dat doe je maar in de kroeg :P |
Hey, Hoi en eindigen met Groetjes gaat het bij ons altijd :p
|
Citaat:
Ik hou er sowieso niet van om mensen met U en geachte en dat soort dingen aan te spreken als dat gewoon niet nodig is. Dus bij mijn leraren ook niet :p |
Re: Als je een mailtje schrijft naar iemand
Citaat:
|
Dear,
aangezien alles bij ons in het engels gaat ... |
Als het iemand is naar wie ik nog niet eerder een mailtje heb gestuurd, dan zeg ik: Geachte heer/mevrouw, maar als je dan een reactie krijgt waaruit blijkt dat dat niet nodig is ga ik over op beste ofzo.
|
Citaat:
|
docenten op mijn opleiding zouden zich rotlachen als we continue geachte en meneer zouden zeggen..
het ligt denk ik ook een beetje aan je opleiding PFP. Op hbo zijn docenten vaak wat minder prententieus dan op wo. |
je kunt ook gewoon msnen
|
Citaat:
|
L.S. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:54. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.