Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Computers & Internet (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Films downloaden (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=57349)

K@rima! 29 January 2006 10:44

Films downloaden

Sommige bestanden eindigen op .mpg en anderen weer op .avi. Welke kan ik het beste downloaden of maakt dat helemaal niets uit?

:)

dext0r 29 January 2006 11:57

.avi is doorgaans betere kwaliteit.
hoewel dat feitelijk een gecomprimeerd .mpg bestand is.
er past dus (mits je over dezelfde kwaliteit praat) meer in een .avi bestand van dezelfde groote als een .mpg bestand met dezelfde groote.

3rd boetah 29 January 2006 12:16

.vob is het best :)

JammyPastei 11 February 2006 19:29

kijk, je download gewoon een divx uitgave van een film (die is gecompressed met xvid). alle divx uitgaves zijn ongeveer 700 MB groot. Deze uitgaves zijn meestal perfecte kwaliteit. Deze uitgaves zijn altijd .avi. De kwaliteit en de bestandsgroote hangt gewoon af van de codec die wordt gebruikt (die meestal divx is)

Als je wat zalige sites wil dan vraag je maar in een pm ofzo (ik kan je sites geve waar je de nieuwste cinema films kan downloade tege 400 kbps) Dit downloade hangt natuurlijk van je internetsnelheid af en je moet ook wel een klein beetje van pc's weten. Ik zou ze hier posten maar ik denk dat dat niet mag, als iemand dit kan bevestigen?

Ik probeer maar te helpen en wat goede sites te delen :p

dext0r 11 February 2006 21:39

divx != xvid

en die sites mag je hier niet posten, dat is je al meerdere malen gezegd.

Bazzemans 14 February 2006 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
divx != xvid

en die sites mag je hier niet posten, dat is je al meerdere malen gezegd.

Eigenlijk is dit wel vreemd, want in principe is het niet illegaal om films en muziek te downloaden.. Alleen het aanbieden is verboden.. Alleen voor software en spellen is het verboden óók om te downloaden..

Quote van de consumentenbond (oktober 2005):
Citaat:

DONWLOADEN ILLEGAAL?

Het downloaden van films (en muziek) is niet illegaal. Het aanbieden ervan kan dat wel zijn als er auteursrecht op rust. Zo niet, dan is er geen probleem: u mag bijvoorbeeld uw eigen vakantiefilm best op internet beschikbaar stellen.
Van films en muziek, waarop auteursrecht rust, maar die u legaal hebt gekocht, mag u voor eigen gebruik een kopie maken. Maar als de rechthebbende een kopieerbeveiliging heeft ingebouwd is, het verboden die te omzeilen. Een kopie mag u niet aan anderen verkopen, weggeven, ruilen of in het openbaar vertonen. Wel mag u hem in huiselijke kring tonen.

dext0r 14 February 2006 00:23

Citaat:

Het aanbieden ervan kan dat wel zijn als er auteursrecht op rust.
met het verstrekken van links naar sites die het wel aanbieden kunnen we toch veronderstellen dat het wordt beschouwt als indirect aanbieden?

anyhow: zo is het volgens mij hier ooit in de regels opgenomen en daar moeten we dan ook maar bij blijven ? die regelgeving heeft waarschijnlijk meer te maken met de verantwoordelijkheid van de eigenaar van dit forum dat het niet is toegestaan btw ;)

Bazzemans 14 February 2006 12:33

Ja, je zou het onder het mom van indirect aanbieden idd kunnen plaatsen.. Ik wilde alleen nog even benadrukken dat het iig niet illegaal is om te downloaden..

*edit, zie post nightwolf*

Nightwolf 14 February 2006 18:15

t laatste stuk hoort in je eigen topic :p

Bazzemans 15 February 2006 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
t laatste stuk hoort in je eigen topic :p
klopt :D..

K@rima! 7 April 2006 19:57

Normaal gesproken download mijn pc 90-100Kb/sec, maar het gaat nu al een paar dagen veel langzamer (8KB/sec). Wie weet hoe dit komt en wat kan ik eraan doen?
(ik download momenteel maar 1 film)

3rd boetah 7 April 2006 20:48

Misschien moet je een aantal ports in je modem of router open gooien. Hoe je dat moet doen bij je eigen modem of router moet je dan maar effe googlen. :*

3rd boetah 8 April 2006 16:56

Me uploadsnelheid is net gewoon zomaar met 300 kbs omhooggeknald. :D Nu blijft me ratio helemaal goed. 8)

fevzi1 17 May 2006 11:43

ik wil van een film die in 2 stukken is verdeelt in 1 dvd-r zetten met diko hoe doe ik dat hoe werkt diko,en ik wil meerdere films 2 of 3 films erop hoe doe ik dat waar kan ik de info vinden van diko

Chrizlybeer 17 May 2006 13:44

Citaat:

Origineel gepost door fevzi1
waar kan ik de info vinden van diko

www.google.nl
:z

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:55.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.