![]() |
geboortevlek
Vorige week was het even paniek toen bij een stamp iets boven mijn knie mijn been pijn deed. Het deed alleen pijn als je drukte op de derde rooskleurige vlek op mijn been. Op het eerste zicht leek het er normaal uit te zien, maar later bleek het gewoon een blauwe plek te zijn.
Een paar jaar geleden heeft een dermatoloog er eens naar gekeken en het zou geen kwaadaardige geboortevlek zijn en volgens mijn ouders is er iets aan de hand als de vlek 'groeit', maar nu was mijn papa toch ook wel een beetje ongerust. Zijn hier personen die weten wanneer het echt kwaad kan? Wanneer ik me echt zorgen moet maken? |
Ga gewoon even langs je huisarts voor de zekerheid? :)
|
Ik heb er ook redelijk wat... Er staat er eentje op mijn rug. Deze staat nogal op een vervelende plaats want die durft wel open "gaan" bij het ravotten...
Mijn moeder zegt dat ik ze allemaal moet laten verwijderen, maar tot nu toe heb ik de moed nog niet gehad... uitstellen weet je wel :p |
moedervlek?
|
Citaat:
|
Ik weet niet of een geboortevlek iets anders is als een moedervlek:?
Maar wanneer moedervlekken gaan veranderen van vorm en/of kleur, gaan jeuken of per ongeluk open gaan, MOET je echt naar de huisarts gaan. |
Bij afwijkende kleuren en oppervlak en het groter worden van oppervlak.
Wat nu afwijkende kleuren en oppervlak zijn, moet je echt voor naar de dokter/ dermatoloog, die kan het herkennen. edit: oeps dat zei me voorganger ook al :) |
Als ze erg gaan jeuken of bloeden dan is dat geloof ik niet echt een goed teken. Ook niet als je er ineens veel meer bij krijgt of ze groeien hard..
ff langs de huisarts als je t nie meer vertrouwt! |
Citaat:
|
Citaat:
Ik had ook zo'n moedervlek die een beetje begon te groeien en mijn moeder sleepte me naar de huisarts die meteen een afspraak maakte om het te laten verwijderen bij de dermatoloog, voor het geval dat. Het deed eigenlijk wel pijn, toen ze me de prikken gaven (verdoving, 4 prikken) maar de 2e en de 4e voelde ik niet:? Het wordt dan naar een lab gestuurd (IIIIEEUUUW ik wil echt NOOIT in dat lab werken! Al die lichaamsdelen onderzoeken :kots: ) en uiteindelijk bleek het wel om een goedaardige vlek te gaan, maar ze zeiden wel dat het ooit misshcien kwaadaardig kon worden. Maar het jeukte ook wel en daarom moestie verwijdert worden. Nu heb ik dus een litteken op me arm... Maarja, beter dan een ziekte! Oke, ik snap als iemand het wil uitstellen, maar alsie opengaat of raar gaat doen, moet je hem echt verwijderen! |
Citaat:
|
Citaat:
Jij studeerde toch voor iets van arts/verpleger ofzo? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Neem contact op met uw huisarts bij één of meer van de volgende verschijnselen:
als een moedervlek donkerder wordt; als de vorm verandert, bijvoorbeeld doordat de rand gekarteld wordt; als de rand of omgeving van de moedervlek rood ziet; als een moedervlek jeukt; als een moedervlek bloedt; als er een zweertje of korstje op de moedervlek zit |
| Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:51. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.