Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Klaag Corner (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=24)
-   -   fietslampjes (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=57718)

franckman 8 March 2006 14:26

fietslampjes

hee allemaal,

Ik heb wat te klagen over draagbare fietslampjes

hebben jullie creatieve oplossingen om die kansloze lampjes te besvestigen zodat je niet gelijk een boete aan je broek hebt hangen wegens fietsen zonder licht. Ik raak er elke 3 weken wel een kwijt en natuurlijk precies vlak voor zo'n controle. f******

Wat ik van mijn mijn maten begrepen heb is dat knipperende lichtjes ook al niet meetellen als goede fietsverlichting.

Ervaringen? Zeikze....

F

Sander 8 March 2006 14:30

Ik zelf heb hier geen ervarin mee, maar mijn broertje gebruikt altijd van die lampjes.

Die heeft ze aan zijn fiets vastgemaakt. Hoor hem er nooit over klagen.

Alpha 8 March 2006 15:38

ik heb gewoon van die houdertjes op mn fiets daarvoor ...

Atjeuh 8 March 2006 15:45

Op mijn ene fiets heb ik er van die speciale klipjes voor... en ze zitten vast met touwtjes :+

Chrizlybeer 8 March 2006 16:07

Ik rij echt al een half jaar rond zonder licht (ja ik weet slecht, en ik heb ook een schijt hekel aan die fietsers die zonder licht rijden) maar ben dus echt nog nooit aangehouden.
En ik raak die dure schijt lichtjes ook nog wel eens kwijt

Prakpiraat 8 March 2006 18:00

Bevestig een keer een vaste normaal doende lamp, dan ben je van het gezeik af, en het is een goede investering voor later.. :O :O

Chrizlybeer 8 March 2006 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Prakpiraat
Bevestig een keer een vaste normaal doende lamp, dan ben je van het gezeik af, en het is een goede investering voor later.. :O :O
Ja tenzij je je fiets in de stad parkeert en er altijd wel een stel onverlaten te vinden zijn die je lampen mollen:O

Atjeuh 8 March 2006 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
Ja tenzij je je fiets in de stad parkeert en er altijd wel een stel onverlaten te vinden zijn die je lampen mollen:O
Daarom ga ik nooit met mijn goede fiets naar de stad :thumbsup:

thali 10 March 2006 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Atjeuh
Op mijn ene fiets heb ik er van die speciale klipjes voor... en ze zitten vast met touwtjes :+
Feit is dat ze dan nog steeds makkelijk gestolen worden. Bij ons in de fietsenrekken verdwijnen er ook geregeld.

En ik heb me laten vertellen dat de knipperstand niet wettelijk is, maar zelfs mijn fietslicht doet het (ergens een slecht contact in de dynamo) en er is nog nooit iets op gezegd...

bommelding 10 March 2006 14:01

Achteraan heb ik er niet zo een last van, maar mijn vorenste lampje sprong er steeds af als ik eens wild door een put cros s of zo, sindsdien heb ik mij zo een petzl hoofdlamp gekocht, die heeft zo een rekker voor rond je hoofd, alleen doe ik het niet rond mijn hoofd maar past dit perfect tussen de remmen waardoor het lichtje dus goed vast zit.

Iessie 10 March 2006 16:37

ik heb meer problemen met normale fietslampen die eruit vallen...ich liebe die kleine fietslampjes :P die zijn beter voor mijO-)

MrInsane 13 March 2006 07:47

Ik reed 18 jaar rond zonder uberhaupt verlichting te hebben op de fiets omdat dat simpelweg stuk was :p
Maar ik heb dus een tijd geleden me eerste bekeuring gehad en sindsdien heeft me pa me gewone licht gemaakt :p
Maar wat een zeikerds die agenten "ja, het is voor je eigen veiligheid" lekker boeiend als ik me wil laten doodrijden dan moet ik dat toch zelf weten :{
Ik d8 dat we vrij waren om te doen in dit land wat we wouden :+

Sander 13 March 2006 07:59

Ik weet wel dat het als automobilist zijnde erg irritant is als mensen geen licht op hebben. Zo heb ik al een paar keer iemand bijna aangereden.

Sinds dat ik zelf auto rijdt heb ik ook altijd mijn licht aan als ik in het donker met de fiets weg moet.

thali 13 March 2006 20:18

Met een licht rijden is nog geen zekerheid dat ze je niet omver rijden hoor.
Ofwel heb ik gewoon te veel vijanden.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Ik reed 18 jaar rond
18 jaar?

niemand 14 March 2006 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thali

18 jaar?

alleen maar rondjes

appelshampoo 22 March 2006 07:26

Citaat:

Maar wat een zeikerds die agenten "ja, het is voor je eigen veiligheid" lekker boeiend als ik me wil laten doodrijden dan moet ik dat toch zelf weten :{

ja lekker voor de ambulance die dan meestal toch uitrijdt, het trauma voor de chaffeur etc.

Alpha 22 March 2006 12:40

Citaat:

Ik reed 18 jaar rond zonder uberhaupt verlichting te hebben op de fiets omdat dat simpelweg stuk was :p
Maar ik heb dus een tijd geleden me eerste bekeuring gehad en sindsdien heeft me pa me gewone licht gemaakt :p

wat we wilden ... maja

je mag doen wat je wilt zolang je de veiligheid van anderen en jezelf niet in gevaar brengt.

Jordi_M 24 March 2006 15:36

Gewoon een lantaarnpaal achterop je fiets....Naja....Zullen ze ook niet leuk vinden :7

Headliner 24 March 2006 15:58

achterlicht heb ik nooit aan, diegene die achter me fiets moet zn voorlicht maar aan hebben zodat ie op de reflector schijnt... doe ik ook :wave:

biffyclyro 28 March 2006 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
achterlicht heb ik nooit aan, diegene die achter me fiets moet zn voorlicht maar aan hebben zodat ie op de reflector schijnt... doe ik ook :wave:
in het donker zie je als automobilist die fietser met alleen een reflector echt pas heel laat, dan schrik je je echt wild..
dat vind ik nogal naar..
alleen daarom al zorg ik altijd dat ik met goed licht fiets.

PFP 29 March 2006 18:22

Citaat:

bullshit ik rij er gewoon met 100 km achterop

Doperwt 30 March 2006 05:58

Citaat:

echt, als je ooit in de auto stapt, dan zul je eens merken hoe irritant die mongolen zonder ligt zijn.

johandewit.nl 30 March 2006 18:43

Citaat:

mongolen zonder ligt
Sorry :$

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:50.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.