![]() |
gezelschapsspelen
Welke spelletjes speel jij graag? Hoe vaak speel je ze en met wie speel je die dan meestal?
|
rummikub, monepolie, levensweg, carriere en gewone kaartenspelen.
meestal met me zus en haar vriend, of met mijn vriend en zijn familie erbij. |
triominos, scrabble, cluedo ..
eigenlijk speel ik niet zo graag bordspellen, maar soms als we met de familie samen zijn is het wel leuk. |
Uhmm Rummikub of Triviant als het dan moet .. vind er niet zo veel aan. Meestal met mijn pa en ma. Rummikub doet het altijd goed op vakantie :P
Het vaakst kaart ik toch. Het liefste toepen. |
Kolonisten van Catan schijnt een heel populair spel te zijn, toch een keertje spelen denk ik... Als wij thuis een spelletje aan het spelen zijn is het meestal Pesten (kaartspel) en af en toe Monopoly
|
Catan is inderdaad een mooi spel. Verder heeeeel af en toe risk.
Maar naast Catan vooral kaartspellen. Rikken, toepen, pokeren, hartenjagen, shitheaden (:z) en af en toe pesten. |
fluxx
en binnenkort munschkin en nanofictionary eens proberen |
Rummikub, mens erger je niet, Yathzee (?) , kaarten, Monopoly, kolonisten van catan.
|
|
rummicub, jokeren, hartejagen, triominos, yahtzee, tetris, 31-en, pesten, memory, twister, kolonisten enzo 8)
|
monopoly, risk, catan, machiavelli, boggle :+
en allerhande kaartspelen. |
ik hou niet zo van die spelletjes.
Meestal vind ik monopoly een half uurtje leuk, en dan begint het langdradig te worden, en dan kan het nog uuuuren door gaan. Das alleen leuk als je aan het winnen bent. |
monopoly, rummicub, triominos :+
vroeger speelde ik altijd het disney-gezelschapsspel :D :+ |
Kaartspelen eigenlijk alleen
|
Klaverjassen doe ik als kaartspel vaak.
Bordspellen 9 van de 10 keer Axis and Allies (gewone versie, D-Day, Europe en Pacific war). Anders Hotel of triviant ofzo.. |
ik speel eigenlijk nooit gezelschapsspelletjes... Maar als het moet doe dan maar triviant, levensweg, rummikub, of scrabbel :)
|
met paps, mams & bro: kolonisten van catan
met beste vriendin, hubby en een kennis: mahjong |
Ik dobbel wel eens met mijn opa/oma :7 (Yahtzee).
Daar zijn dan ook andere neven/nichten/ooms/tantes bij. Dat is dan ongeveer 3x per jaar, maar dan gelijk de hele dag + vaak nacht :+ . En mijn opa wint echt ALTIJD. Niemand snapt het, want je ziet de stenen rollen, vals spelen kan niet, denken wij :+ . |
Ohja met de oudste neven/nichten en de jongste ooms en tantes gaan we altijd Friends spel doen en Party & Co ook wel es
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:52. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.