Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   The Lounge (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Voor de rechten studenten onder ons (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=57834)

Chrizlybeer 17 March 2006 02:43

Voor de rechten studenten onder ons

mag de politie je aanhouden vanwege het pinnen met een bivakmuts op? En zo ja, op grond waarvan?

appelshampoo 17 March 2006 07:13

deze mag naar de lounge

>>

lijkt me bullshit trouwens :s

Pakspul 17 March 2006 07:20

Re: Voor de rechten studenten onder ons

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
mag de politie je aanhouden vanwege het pinnen met een bivakmuts op? En zo ja, op grond waarvan?
Je mag geen bivakmuts dragen in nederland

ash-hôôle 17 March 2006 14:34

Re: Re: Voor de rechten studenten onder ons

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
Wel :o

Chrizlybeer 17 March 2006 15:01

Re: Re: Voor de rechten studenten onder ons

Citaat:

En waarom een burka (of hoe je het mag schrijven) wel dan?

Forza 17 March 2006 15:40

Re: Re: Re: Voor de rechten studenten onder ons

Citaat:

niet nuilen

Pakspul 17 March 2006 15:58

Citaat:

Geloofs overweging staat volgens mij in de weg.

Maar een bivakmuts mag niet omdat je herkenbaar over straat moet. Maar over een sjaal + muts waardoor je een halve ninja bent maakt het ook niet meer uit :+

Chrizlybeer 17 March 2006 16:02

En als ik nou voor mijn eigen niet erg bekende geloofsovertuiging een bivakmuts moet dragen?
Ik vind het wel jammer dat ik niet was opgepakt, had me wel leuk geleken omdat te gaan uitvechten:+

Pakspul 17 March 2006 16:21

Citaat:

En als ik nou voor mijn eigen niet erg bekende geloofsovertuiging een bivakmuts moet dragen?
Ik vind het wel jammer dat ik niet was opgepakt, had me wel leuk geleken omdat te gaan uitvechten:+

Ik zei dus op school ook dat het uit geloofsovertuiging is dat ik een muts in de klas moet dragen... Mijn geloof het Jeroenoisme :p

Bird Of Prey 18 March 2006 18:17

Citaat:

Ik zei dus op school ook dat het uit geloofsovertuiging is dat ik een muts in de klas moet dragen... Mijn geloof het Jeroenoisme :p
Kun je het dan niet beter het Mutsoisme of Hoofddekselisme noemen, kun je meer mensen bekeren tot je geloof. ;)

thali 18 March 2006 18:49

Citaat:

In sommige Belgische steden is het dragen van een burka verboden en moet je ten alle tijden herkenbaar zijn. Ik geloof dat dit het geval is in Mechelen. Daar was een hele tijd geleden wat over te doen omdat Mechelen op deze manier zichzelf een boete had doen betalen ofzo.

[edit]Heb het even ingegeven op google en kwam dit artikel tegen:
Citaat:

Burka-boetes

25.08.2005 13.27u - Eind vorig jaar ontstond er in het anders zo vredige Maaseik enige opschudding nadat enkele allochtone dames het nodig vonden om getooid in een Afghaanse ‘burka’ over straat te flaneren en zelfs de bank te bezoeken. Omdat deze uitdagende klederdracht begrijpelijkerwijs voor een gevoel van onveiligheid bij de plaatselijke bevolking zorgde, vaardigde het plaatselijk gemeentebestuur een reglement uit waarbij het dragen van de ‘burka’ voortaan werd verboden.

Vandaag meldde Het Belang van Limburg dat de politie enkele weken geleden een jonge Marokkaanse vrouw heeft geverbaliseerd voor het dragen van de alles verhullende gezichtssluier. De betrokkene dient een boete van 125 euro te betalen. Toevalligerwijs blijkt de vrouw echter te leven van een uitkering van het OCMW, waardoor het dus in feite de Maaseikse gemeenschap zelf is die de boete van de overtreedster betaalt.
Bron.
Het is van de site gehaald van een xenofobische partij, dus ik zou aan de commentaar die er nog bijgegeven wordt op de site zelf niet te veel belang hechten.[/edit]

drunken_munkey 18 March 2006 23:07

Maar je hebt ook bivakmutsen vooronder helmen of van die thermo dingen daar zag iklaatst nog iemand mee fietsen.
maarja je bent weleen beetje domalsje een winkel ermee inloopt

Chrizlybeer 19 March 2006 03:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drunken_munkey

maarja je bent weleen beetje domalsje een winkel ermee inloopt

Ik ben er toch niet een winkel mee ingelopen?

en zelfs al had ik dat gedaan, nog steeds geen probleem lijkt me?

SpiNe 19 March 2006 17:15

Als je al zo dom bent om zo'n ding te dragen dan mag je wel opgepakt worden.:')

Pakspul 19 March 2006 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
Ik vind het jammer want die dingen zijn wel heerlijk warm :yes:

Chrizlybeer 19 March 2006 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
T is anders behoorlijk lekker hoor als t buiten vriest...
En het heeft wat mij betreft meer te maken met het zoeken van een grens. Wanneer wordt je met een bivakmuts nou echt aangehouden, en waarom zou je met een burka of een sjaal en pet die je hele gezicht bedekt niet worden aangehouden

meis 8 April 2006 20:04

Ergens vind ik het niet zo onbegrijpelijk dat je ten aller tijden herkenbaar moet zijn.. Er zijn zelfs steden (België) waar men tijdens de carnavalperiodes e.d. geen maskers mag dragen. Begrijpelijk als je de verhalen hoort.. (bv enkele jaren geleden is er tijdens een carnavalfeest/stoet iemand neergestoken geweest.. de dader is nog steeds niet gevat OMDAT hij een masker droeg dat hem onherkenbaar maakte.. jammer zaken)

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:10.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.