Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   Lenzen schoonmaken? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=58590)

Saarah 24 May 2006 16:17

Lenzen schoonmaken?

Ik heb zachte (maand)lenzen, maar ik maak die eigenlijk nooit echt schoon :$. Ik doe ze 's avonds gewoon in het lenzenpotje (wel met nieuwe vloeistof, uiteraard), en voor de rest doe ik niks. Soms heb ik bij het indoen wel last van m'n lenzen (dat het pijn doet ofzo), maar na enkele minuten is dat wel over. Kan dit komen doordat ik mijn lenzen dus niet echt schoonmaak?

En voor de mensen met lenzen: maken jullie je lenzen schoon? En hoe vaak dan? Hebben jullie soms pijn bij het indoen van je lenzen?

Chrizlybeer 24 May 2006 16:37

Citaat:

Origineel gepost door Saarah
Ik heb zachte (maand)lenzen, maar ik maak die eigenlijk nooit echt schoon :$. Ik doe ze 's avonds gewoon in het lenzenpotje (wel met nieuwe vloeistof, uiteraard), en voor de rest doe ik niks. Soms heb ik bij het indoen wel last van m'n lenzen (dat het pijn doet ofzo), maar na enkele minuten is dat wel over. Kan dit komen doordat ik mijn lenzen dus niet echt schoonmaak?

En voor de mensen met lenzen: maken jullie je lenzen schoon? En hoe vaak dan? Hebben jullie soms pijn bij het indoen van je lenzen?

Ik maak ze niet altijd schoon, maar dat moet je wel echt doen, je kan echt hele kut infecties krijgen als je dat niet doet, dus eigenlijk gewoon iedere ochtend beetje van die vloeistof op je hand en lekker wrijven...

bommelding 24 May 2006 16:50

Ik maak ze nooit schoon, draag mijn maand lenzen soms 2 maand en gebruik goedkope vloeistof uit DI (raclean of zoiets), doe dit al 2 jaar nog nooit probs mee gehad. Vandaag bij de oogarts geweest en alles is in orde, dus lekker door doen :p

thali 24 May 2006 18:53

Echt afspoelen doe ik ook nooit. Ik heb er wel al tal van problemen mee gehad, maar dat vooral omdat men de juiste lens niet vond voor mijn oog.

The6thgate 24 May 2006 19:06

ik wrijf ze gewoon even kort schoon met wat lenzenvloeistof na het uithalen en doe ze dan in het doosje. zal wel niet erg noodzakelijk zijn, maar ik wil wat mn ogen betreft gewoon geen enkel risico lopen

bartje518 24 May 2006 19:50

Ik doe ze elke avond schoonmaken en dan in een potje nieuwe vloeistof. Is zo'n kleine moeite om te doen.. Ik gebruik all in 1, krijg je bij de Pearle gewoon. Ogen zijn een kostbaar bezit.. :)

Kwak 24 May 2006 19:57

ik maakte ze vroeger ook nooit schoon totdat ik bij mn brillenzaak(specsavers) kwam voor controle. Bleek dat er op een van mn lenzen vuiligheid vast was blijven zitten waardoor er een heel klein littekentje op mn oog kwam. Toen moest ik bijna een maand zonder lenzen lopen om het littekentje te laten genezen :(

Dusssss... nu doe ik het altijd :D

thali 24 May 2006 20:20

Dat stukje vuiligheid kan er toch ook tussenkruipen op het moment dat je je vingers afdroogt en de lens in wilt steken?

MissDuplex 24 May 2006 20:21

nee ik doe het eigenlijk ook nooit, maar ze hebbe ook tege mij gezegd dat ik niet hoefde te wrijven ofzo op me hand. gewoon uit doen en in me potje met schone vloeistof doen. ik heb van die no rub vloeistof, zorgt ervoor dat je niet zo snel doge ogen krijgt (lang achter de pc, airco of verwarming). 's ochtends haal ik ze uit t potje er heel soms nog wat vloeistof overheen.
ik heb zachte maandlenzen btw

AMF 24 May 2006 20:22

tsja ik heb vormvaste lenzen :p

ik maak ze trouwens wel om de dag schoon, maar als je dat niet doet met harde lenzen wordt het allemaal vrij kostbaar :p

bommelding 24 May 2006 21:06

Ik had vroeger ook harde lenzen, maar geef mij toch maar zachte hoor veel prettiger om te dragen en idd kostbaar spul als er een keer iets fout loopt.

WishfulDreaming 24 May 2006 22:40

Ik spoel ze af en toe een keertje af met van die lensvloeistof als ik zie dat er een stofje opzit, maar voor de rest doe ik daar ook niets speciaals mee hoor :-)

AMF 27 May 2006 22:31

Citaat:

Origineel gepost door bommelding
Ik had vroeger ook harde lenzen, maar geef mij toch maar zachte hoor veel prettiger om te dragen en idd kostbaar spul als er een keer iets fout loopt.

in mijn geval (hele slechte ogen) zijn harde lenzen goedkoper :) en ik krijg onwijs last van m'n ogen als ik zachte lenzen de hele dag in heb (ik draag zachte daglenzen tijdens het zwemmen of als ik naar het strand ga ofzo)

bommelding 27 May 2006 22:52

Ik heb ook hele slechte ogen, en harde lenzen zijn op termijn wel goedkoper, maar vindt ze totaal niet prettig om te dragen.

AMF 27 May 2006 23:06

Citaat:

Origineel gepost door bommelding
Ik heb ook hele slechte ogen, en harde lenzen zijn op termijn wel goedkoper, maar vindt ze totaal niet prettig om te dragen.

ik heb er geen problemen mee :)

hippie 28 May 2006 12:51

Ik maak mijn lenzen ook nooit schoon (zachte) ik doe zelfs nooit nieuwe vloeistof in dat bakje. Behalve dan als er nog maar weinig inzit. nooit problemen mee!

Melisss 28 May 2006 19:24

Ik maak mijn harde lenzen ook bijna nooit schoon :$ Ik slaap ook best vaak met mn lenzen in maar heb nooit ergens last van.

Ik vond op het begin harde lenzen echt vervelend trouwens maar daar wen je vanzelf aan, nu vind ik het kei fijn en ze hebben mn cilinder weggedrukt :)

bartje518 28 May 2006 19:30

Ja, nu heb je nergens last van, maar als je straks echt iets eraan krijgt dan is het toch flink klote.. Ik wil dat het in ieder geval niet aan mezelf heeft gelegen :S

AMF 29 May 2006 15:11

Citaat:

Origineel gepost door Melisss
Ik maak mijn harde lenzen ook bijna nooit schoon :$ Ik slaap ook best vaak met mn lenzen in maar heb nooit ergens last van.

Ik vond op het begin harde lenzen echt vervelend trouwens maar daar wen je vanzelf aan, nu vind ik het kei fijn en ze hebben mn cilinder weggedrukt :)

Ik krijg echt superveel last van m'n ogen als ik dat niet doe :p En als ik ermee slaap word ik 's ochtends wakker met hele droge ogen enzo, dan moet ik m'n lenzen echt gelijk uitdoen :p

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:39.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.