Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=39)
-   -   vragen over "de pil" (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=58978)

xXxstanciejxXx 16 June 2006 14:09

vragen over "de pil"

hoi

ik heb een paar vragen over de pil

1. hoe vertel ik het aan mijn ouders dat ik met de pil wil beginnen?
2. wordt je vagina ook onderzocht bij de dokter of hoe gaat het er bij de dokter aan toe???

graag jullie ervaringen

3rd boetah 16 June 2006 14:12

ja, hij pakt een wattenstaaf en gaat er dan in roeren.

Sander 16 June 2006 14:30

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee.

Maar ik ga er van uit dat je vagina niet onderzocht word. Heb ik in ieder geval nog nooit gehoord :P

hippie 16 June 2006 15:06

je komt daar aan, je zegt: hoi, ik wil aan de pil.
hij schrijft een receptje uit en olé je mag hem om de zoveel tijd op halen bij de apotheek. Niks geen onderzoeken, niks geen kritische vragen.

hoe je het aan je moeder moet vertellen, dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik. Iedere moeder is anders en jij kent de jouwe waarschijnlijk beter dan ik! Kies een subtiele methode, werkt altijd goed!

Succes

WishfulDreaming 16 June 2006 15:32

Normaal gezien moet je de eerste 6-12 maanden niet op onderzoek, maar als je de pil al een tijdje neemt is het wel aangeraden om eens op controle te gaan.

Maar je kan gewoon naar de huisdokter stappen en vragen achter de pil.
Zolang je geen klachten krijgt er over mag je ze zo wel een tijdje nemen ;-)

Sanne 16 June 2006 15:34

Je ouders kijken vast niet raar op als je zegt dat je aan de pil wilt. De pil hoeft ook niet perse iets te maken hebben met sex. Het kan ook je menstruatie dragelijker maken. Verder denk ik dat ze het juist heel verstandig van je vinden als je hier zelf mee komt.

Zoals Hippie zegt is de pil halen bij de dokter een makkie. Je maakt een afspraak en vertelt waarom je aan de pil wilt...klaar.

anneke01 18 June 2006 11:08

ik had er ook schrik voor... Maar mijn ouders deden er vrij normaal over? zonder problemen... Ik denk dat ze me wel begrepen en dat ze ook nog geen bomma en bompa wilde worden:d

sweetwendy 18 June 2006 12:50

1. Je kan gewoon vertellen dat je aan de pil wil beginnen, kan bijv. ook omdat je een regelmatige ritme erin wil hebben (heb ik ook). Het is best eng, maar het is veilig als je aan de pil bent:)
2. Vraag aan de dokter dat je de pil mag en hij schrijft een recept uit en die moet je gaan proberen en dan gaan ze kijken of die pil geschikt voor je is. Er zijn namelijk verschillende soorten pillen. Het ligt eraan hoe je lichaam erop reageert. Ik gebruik microgyneen 30 (ofzoiets, weetniet hoe je het schrijft) :p

biffyclyro 18 June 2006 16:36

Citaat:

Origineel gepost door 3rd boetah

najib amhali.. :(

Saarah 18 June 2006 21:04

Citaat:

Origineel gepost door 3rd boetah

:{

Maar zoals er dus al gezegd is, je hoeft geen onderzoeken te ondergaan ofzo ;).

Ar-Tuur 21 June 2006 12:50

Citaat:

Origineel gepost door biffyclyro
najib amhali.. :(

Ik grijp nog steeds met een pijnlijk gezicht naar mijn kruis als ik weer denk aan die sketch. :D

3rd boetah 21 June 2006 13:18

hehe, en bij ons in de zaal tijdens was er gewoon iemand die zijn levensverhaal vertelde toen najib vroeg of iemand ooit een SOA test had gedaan. :p

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:33.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.