Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Ik heb een auto op't oog... (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=59018)

WishfulDreaming 19 June 2006 18:26

Ik heb een auto op't oog...

Ik twijfel enkel nog wat.

Ben daarnet nog eens gaan kijken.
Iemand toevallig ervaring met deze?

Opel Astra sport

versie sport
jaar 1996
kilometers 115000 km
cilinderinhoud 1400 cc
vermogen -
fiscale pk -
koetswerk 3-deurs
brandstof Benzine
kleur Grijs
prijs (incl. BTW) 2250 €

opties: servostuur, schuifdak, ABS, airbag, trekhaak, boordcomputer, radio-cassette, onderhoudsboekje

En ik geef toe, ik kén echt NUL de ballen van auto's :$

WishfulDreaming 19 June 2006 18:27

Wacht, ik heb ook nog fototjes gevonden van hem:

http://foto.autozone.be/fotosauto/OP...00/3683980.jpg

http://foto.autozone.be/fotosauto/OP...00/3683981.jpg

http://foto.autozone.be/fotosauto/OP...00/3683982.jpg

bootje 19 June 2006 18:30

heb je al een rijbewijs?
heeft wel al veel kilometers en is al 10 jaar oud.

WishfulDreaming 19 June 2006 18:31

ben bezig met rijlessen. Na 16u praktijk mag ik alleen rijden. Remember?

Daarna rij ik 3maanden alleen om daarna examen te doen.
Maar rijden zonder auto is nogal moeilijk.

Raspberry 19 June 2006 18:55

3 maanden rijden zonder rijbewijs? Of ben ik nu blonT 8)

Kampie 19 June 2006 18:59

Citaat:

Origineel gepost door Raspberry

Sja.. die belgen hebben dat.. ik snap er ook geen kont van.. :D

chica 19 June 2006 19:01

Mja.. Hij is wel al 10 jaar oud.

Ik zou eerst even verder kijken. En anders een testritje maken, kijken of je nog wat van de prijs af kan krijgen.. En probeer iemand mee te nemen die er wat vanaf weet, zodat ie even onder de auto en de motorkap kan kijken.

PFP 19 June 2006 19:11

115.000 kilometer voor een auto van 10 jaar oud valt nog wel mee hoor. Tja op een oude fiets moet je het leren

chica 19 June 2006 19:15

Citaat:

Origineel gepost door PFP
115.000 kilometer voor een auto van 10 jaar oud valt nog wel mee hoor. Tja op een oude fiets moet je het leren

Het aantal kilometers is niet veel voor zo'n auto nee;)

Maar het feit dat ie al 10 jaar oud is.. Gewoon een testritje maken:p

Bazzemans 19 June 2006 19:36

Citaat:

Precies, het aantal kilometers is absoluut niet het belangrijkste waar je naar moet kijken. Het belangrijkste is de motorische gesteltheid en de mate waarin er sprake is van roestvorming.

WishfulDreaming 19 June 2006 20:58

Citaat:

Ja, je rijd 16u samen met de rijschool,
daarna rijd je 3 maanden alleen
daarna krijg je nog 2u herhaling
en dan examen.

En dat kost je 1.000 euro

Voordeel is dat je alleen al mag rondrijden.

WishfulDreaming 19 June 2006 21:01

Citaat:

Ja, ik ben ook van die mening. Ik kan heus niet beloven dat ik in't begin eens geen inschattingsfout ga maken en een paaltje omver rij :p
Daar moet je gewoon rekening mee houden.
En als ik daarna nog 4-5j met die auto kan rijden, dan is het gewoon zo, en als ie weg moet na 2jaar, dan kopen we een andere :-)

Citaat:

Origineel gepost door Bazzemans
Precies, het aantal kilometers is absoluut niet het belangrijkste waar je naar moet kijken. Het belangrijkste is de motorische gesteltheid en de mate waarin er sprake is van roestvorming.

We hebben testritje gedaan. Was echt wel relaxed. Enkel moeten binnen 2j de voorste veringen vervangen worden en dat ging me iets van een 200 euro kosten.
En de wielen moeten opnieuw uitgelijnd worden dacht ik. Want er was een kleine afwijking van de stand van het stuur met de stand van de wielen...

Anyway... Ik ga deze week nog bij verschillende garages kijken achter een auto, want ik denk niet dat het deze gaat worden. 10j is toch wel het maximum vind ik :-)
Maar we zien wel...

Bird Of Prey 19 June 2006 21:04

Ze hebben daar in België kennelijk niet zo'n grote verkeersmaffia als hier?

Enne... je mag blijkbaar zelf nog voor nummerplaten zorgen? ;)

WishfulDreaming 19 June 2006 21:16

Citaat:

Origineel gepost door Bird Of Prey
Ze hebben daar in België kennelijk niet zo'n grote verkeersmaffia als hier?

Enne... je mag blijkbaar zelf nog voor nummerplaten zorgen? ;)

Verkeersmaffia? Nummerplaten?

explain :-)

Bird Of Prey 19 June 2006 21:33

Verkeersmaffia: de politie is bij jullie blijkbaar niet zo gefixeerd op het uitdelen van boetes wegens het na correctie te hard rijden van 2 km/u?

En mocht de auto op de desbetreffende foto's de auto zijn die je op het oog hebt, dan mist die auto z'n kentekenplaten. Of die zijn sinds kort in België ook niet meer nodig?

bootje 19 June 2006 22:00

Citaat:

Verkeersmaffia: de politie is bij jullie blijkbaar niet zo gefixeerd op het uitdelen van boetes wegens het na correctie te hard rijden van 2 km/u?

De controles zijn hier gestegen hoor de laatste jaren.

Citaat:

En mocht de auto op de desbetreffende foto's de auto zijn die je op het oog hebt, dan mist die auto z'n kentekenplaten. Of die zijn sinds kort in België ook niet meer nodig?

die vraag je aan, he. pas daarna mag je met de wagen rijden.

bootje 19 June 2006 22:01

Citaat:

Origineel gepost door WishfulDreaming
Ja, ik ben ook van die mening. Ik kan heus niet beloven dat ik in't begin eens geen inschattingsfout ga maken en een paaltje omver rij :p
En als ik daarna nog 4-5j met die auto kan rijden, dan is het gewoon zo, en als ie weg moet na 2jaar, dan kopen we een andere :-)

goh ja, je moet maar zorgen dat je geen paaltjes raakt, denk ik dan. en het is wel vrij gemakkelijk om te zeggen: als hij weg moet binnen 2 jaar, kopen we een andere. koop dan ineens een goede wagen. voor een redelijke prijs vind je gemakkelijk iets wat in orde is.

biffyclyro 19 June 2006 22:24

wtf sorry hoor maar nu durf ik spontaan een stuk minder goed ooit in belgië te rijden :o

insanity 20 June 2006 09:52

11.5 duizend per jaar is NIETS!
dat is miscien net woon - werk verkeer

Sander 20 June 2006 09:53

Mijn auto heeft er nu zo ongeveer 90.000 kilometer op staan. en hij is van 1999 reken maar uit ;)

chica 20 June 2006 11:19

Citaat:

Origineel gepost door insanity
11.5 duizend per jaar is NIETS!
dat is miscien net woon - werk verkeer

Nee, maar de auto zelf is wel al 10 jaar oud:z

L_angeldc 20 June 2006 11:23

Echt belachelijk dat jullie na 16u les ALLEEN mogen rijden. Vragen om ongelukken.

Sanne 20 June 2006 11:34

Citaat:

Origineel gepost door L_angeldc
Echt belachelijk dat jullie na 16u les ALLEEN mogen rijden. Vragen om ongelukken.

inderdaad zeg! Raarrrrr

bootje 20 June 2006 11:41

Citaat:

ik denk dat het na 18u is en er zijn wel een aantal voorwaarden. je mag maar 1 persoon extra meenemen en er is ook een beperking tijdens de weekends. in ieder geval mag je in het weekend niet na 22u rijden. je rijdt dan met een voorlopig rijbewijs.
je kan ook bijvooreeld 10u rijlessen nemen (wat ik gedaan heb) en dan rijd je een jaar met een begeleider (bij mij was dat mijn moeder).

frox 20 June 2006 11:42

maar een sportversie en een 1.4L... lijkt me een beetje roar :')

en onze auto is uit 94 en heeft 270.000 km. net ingereden :p (volvo for live)

Kampie 20 June 2006 12:51

Beter een auto op het oog dan een auto in je oog _O- :')

Raspberry 20 June 2006 13:13

dan lijkt het me makkelijker om daar dan je rijbewijs te halen dan in Nederland? :p

insanity 20 June 2006 13:18

Citaat:

Origineel gepost door chica
Nee, maar de auto zelf is wel al 10 jaar oud:z

dat is waar =)
niets tegenin te brengen =)

MrInsane 20 June 2006 13:43

Citaat:

Origineel gepost door insanity
dat is waar =)
niets tegenin te brengen =)

De leeftijd maakt op zich niets uit, het gaat om de staat waar die in verkeerd en dan voornamelijk carroserie want de motor valt altijd wel te maken.
Maar er lijkt op het eerste ogenblik nix mis mee met die auto.

MissDuplex 20 June 2006 15:27

ik vind hem een beetje duur... hij is al redelijk oud dus er zal ook het een en t anders vervangen moeten worden de komende tijd...

voor die prijs kun je betere auto's krijgen :)

WishfulDreaming 20 June 2006 15:55

Citaat:

Aaah, op die manier bedoel je.

In belgie is't anders dan in nederland. Een nummerplaat hoort bij een PERSOON... Dus als die persoon een andere wagen koopt, neemt ie zijn nummerplaat gewoon mee. En mijn nummerplaat is nog lang niet aangevraagd hé slimmie.

In nederland hoort een nummerplaat bij een auto.
That's the difference :-)

WishfulDreaming 20 June 2006 15:59

Citaat:

Origineel gepost door bootje
ik denk dat het na 18u is en er zijn wel een aantal voorwaarden. je mag maar 1 persoon extra meenemen en er is ook een beperking tijdens de weekends. in ieder geval mag je in het weekend niet na 22u rijden. je rijdt dan met een voorlopig rijbewijs.
je kan ook bijvooreeld 10u rijlessen nemen (wat ik gedaan heb) en dan rijd je een jaar met een begeleider (bij mij was dat mijn moeder).

Jep, da's waar. Bo heeft gelijk 18u + 2u.

En je mag niet rijden tussen 22.00-06.00u tijdens het weekend.

Het voordeel met de module die ik kies is dat ik alleen naar mn werk kan, zonder dat Kevin steeds naast me moet zitten :p

chica 20 June 2006 16:31

Citaat:

Origineel gepost door frox
maar een sportversie en een 1.4L... lijkt me een beetje roar :')

Ik vraag me af wat daar raar aan is:?

kreej-z 20 June 2006 16:56

Citaat:

inderdaad! Mijn auto is 16 jaar oud en hij rijd heerlijk hoor! :) ik vind die auto die jij laat zien luxe :+

ik zou t meteen doen :p

Raspberry 20 June 2006 19:05

Citaat:

Jep, da's waar. Bo heeft gelijk 18u + 2u.

En je mag niet rijden tussen 22.00-06.00u tijdens het weekend.

Maar houden ze zich daar wel aan dan? 8)
Net zoals maar 1 persoon meenemen enzo..

bootje 20 June 2006 19:07

Citaat:

Maar houden ze zich daar wel aan dan? 8)
Net zoals maar 1 persoon meenemen enzo..

er zullen er altijd wel zijn die zich daar niet aan houden...

WishfulDreaming 20 June 2006 20:00

Citaat:

er zullen er altijd wel zijn die zich daar niet aan houden...

En die er de gevolgen van dragen... :-)

bootje 20 June 2006 20:05

Citaat:

En die er de gevolgen van dragen... :-)

bwa, da kan lang duren hoor :p

Bird Of Prey 20 June 2006 22:17

Citaat:

Tja, zo breng je het geld ook wel aan het rollen...

Citaat:

Aaah, op die manier bedoel je.

In belgie is't anders dan in nederland. Een nummerplaat hoort bij een PERSOON... Dus als die persoon een andere wagen koopt, neemt ie zijn nummerplaat gewoon mee. En mijn nummerplaat is nog lang niet aangevraagd hé slimmie.

In nederland hoort een nummerplaat bij een auto.
That's the difference :-)

Dat in Nederland een nummerplaat bij de auto hoort, weet ik wel lieverd. ;) Ik wist echter niet dat een nummerplaat in België persoonsgebonden is, wat op zich wel een beter systeem is. Mocht iemand met valse nummerplaten rijden, is dat gauw na te trekken als diegene zich dmv paspoort/id-kaart moet identificeren.

bartje518 20 June 2006 22:52

Citaat:

Ja, je rijd 16u samen met de rijschool,
daarna rijd je 3 maanden alleen
daarna krijg je nog 2u herhaling
en dan examen.

En dat kost je 1.000 euro

Voordeel is dat je alleen al mag rondrijden.

Wtf, als ik denk aan hoeveel fouten ik nog maakte na 16 uur lessen.... :{ Ben blij dat er toen nog een instructeut bij me zat, hoor 8)

bootje 20 June 2006 22:58

Citaat:

Dat in Nederland een nummerplaat bij de auto hoort, weet ik wel lieverd. ;) Ik wist echter niet dat een nummerplaat in België persoonsgebonden is, wat op zich wel een beter systeem is. Mocht iemand met valse nummerplaten rijden, is dat gauw na te trekken als diegene zich dmv paspoort/id-kaart moet identificeren.

en hoe gaat dat bij jullie als er bijvoorbeeld vluchtmisdrijf gepleegd wordt en iemand kan de nummerplaat noteren. is die persoon dan niet te traceren?

L_angeldc 20 June 2006 23:32

Wat als iemand nu 2 auto's heeft? Hebben die dan hetzelfde nummer? :?

Impressions 20 June 2006 23:49

Dus als je daar een auto jat, het kentekenplaatje eraf sloopt en je eigen ding erop plakt, heb je een nieuwe auto? :z

PFP 21 June 2006 00:33

ik verklaar hierbij de totale oorlog aan vlaanderen

bootje 21 June 2006 08:27

Citaat:

Wat als iemand nu 2 auto's heeft? Hebben die dan hetzelfde nummer? :?

2 nummerplaten

Chrizlybeer 21 June 2006 08:33

Citaat:

Origineel gepost door Sander0201
Mijn auto heeft er nu zo ongeveer 90.000 kilometer op staan. en hij is van 1999 reken maar uit ;)

Mijn auto is nu net een jaar oud, en heeft nu 32000km gereden8)

TheGroovMaster 21 June 2006 09:04

Citaat:

Origineel gepost door bartje518
Wtf, als ik denk aan hoeveel fouten ik nog maakte na 16 uur lessen.... :{ Ben blij dat er toen nog een instructeut bij me zat, hoor 8)

Ja idd echt verrot lijkt me, ik zie me meisje in belgie al zo rond rijden, na 20u lessen kwam ze naar me toe en zei ze dat de instructeur nog maar 2 rem ingreepen had gedaan :huh: Ze had maandjes geleden ook al bijna paar kleine kidneren aan gereden :x Gelukkig voor die kinderen wonen we niet in belgie!!

x-lizz-x 21 June 2006 09:20

pff, ik heb nu 10 lessen gehad en ik kan er geen zak van, als ik 18 lessen heb gehad kan ik er nog niks van waarschijnlijk haha..

Bird Of Prey 21 June 2006 16:17

Citaat:

en hoe gaat dat bij jullie als er bijvoorbeeld vluchtmisdrijf gepleegd wordt en iemand kan de nummerplaat noteren. is die persoon dan niet te traceren?

Die persoon zal vast te traceren zijn, maar of dat de rechtmatige eigenaar van de auto is valt nog te bezien.

mercedesbono 5 July 2006 18:41

jij heb echt geen verstand van auto's

een auto van tien jaar oud en nog maar 115000 op de teller ik z\ou t doen ckerss tis nog een 1.4 ook:D geen zuiperss
khb zelf ook astra uit 1992 met 280 op de teller nooit geen erge problemen mej gehad

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:33.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.