Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   hoe kun je smallere heupen krijgen? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=59040)

Sanna 20 June 2006 19:49

hoe kun je smallere heupen krijgen?

ik heb best wel brede heupen
en dan bedoel ik niet dat er veel vet op zit ofzo
maar gewoon breed :O
ik weet niet of er wat aan te doen is? maar ik hoop het wel want het ziet er belachelijk uit...
als iemand tips heeft... :)

Piraatje 20 June 2006 19:52

Als er niet veel vet op zit, vrees ik dat je er weinig aan kan doen. Dan is dat gewoon je bouw denk ik.

Dunja 20 June 2006 19:57

Iedereen heeft weer een ander lichaam. Ik heb helemaal geen heupen. :no:
Maar het gaat wel weg als je wat groeit denk ik. :aai:

Piraatje 20 June 2006 20:00

Nouja, ze is 17 dus dan groei je sowieso niet veel meer. Dus daarmee gaat het niet lukken denk ik.

Sanna 20 June 2006 20:08

Citaat:

Origineel gepost door Dunja
Iedereen heeft weer een ander lichaam. Ik heb helemaal geen heupen. :no:
Maar het gaat wel weg als je wat groeit denk ik. :aai:

wat piraatje zegt:p

oh en dan nog een vraag:O
de taille-heup verhoudeing (ofzo) als dat boven de 0,80 ofzo zit dan is het niet gezond, bedoelen ze dan dat je te dik bent of wat?
want bv. heb ik taille = 64 cm
heup = 79 cm
dat is 0,81
dus niet gezond
maar als je nou ik zeg maar even wat.. taille is 64 en heup = 100 (ok ik denk dat niet dat kan maar ff als voorbeeld:p) is 0,64 is minder, maar dan ben je toch dikker als dat je bent als je heup 79cm is?

Dunja 20 June 2006 20:11

:?

Sanna 20 June 2006 20:15

Citaat:

Origineel gepost door Dunja
:?

snap je niet?:$

Chrizlybeer 20 June 2006 21:36

Citaat:

Origineel gepost door Sanna
wat piraatje zegt:p

oh en dan nog een vraag:O
de taille-heup verhoudeing (ofzo) als dat boven de 0,80 ofzo zit dan is het niet gezond, bedoelen ze dan dat je te dik bent of wat?
want bv. heb ik taille = 64 cm
heup = 79 cm
dat is 0,81
dus niet gezond
maar als je nou ik zeg maar even wat.. taille is 64 en heup = 100 (ok ik denk dat niet dat kan maar ff als voorbeeld:p) is 0,64 is minder, maar dan ben je toch dikker als dat je bent als je heup 79cm is?

Die WHR (whaist to hip ratio) geeft een mate van "aantrekkelijkheid" aan voor de man, mannen houden evolutionair gezien, namelijk van de zogenaamde zandlopers. Een normale WHR is tussen de 0.67-0.8.
Een WHR van boven de 0.85 is ongezond, met verhoogde kansen op enkele aandoeningen (diabetes hartproblemen, moeilijk zwangerworden).
Dat laatste is op jou allemaal niet van toepassing, 0.81 is hoger dan dat de "standaard" zou aangeven, maar wil niet zeggen dat jij nu direct ongezond bent.
En die WHR heeft dus niets te maken met of je te dik zou zijn of niet, maar is dus een puur een verhouding van je taille op je heupen. Een meisje dat heel dus is kan ook een hoge WHR uitkomst heben.
Ik zou me er niet al te druk om maken, en ik zal je wel moeten teleur stellen als je er hoe dan ook niet tevreden mee bent, het is, naar mijn weten, niet aan te passen.

Dunja 21 June 2006 12:07

Heel interresant! :yes:

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:46.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.