![]() |
600 kcal per dag.
ik weet dat 600 kcal per dag een beetje weinig is misschien.
Maar ik en een vriendin hadden een discussie hierover; Is 600 Kcal per dag ''gevaarlijk'' weinig? zij denkt van wel omdat 2000 kcal wordt aanbevolen voor vrouwen om te eten, en omdat je hierdoor allemaal voedingsstoffen gaat missen. ik denk van niet omdat je die 600 kcal die je wel eet extra snel verbrandt en dus meer overhoudt om van af te vallen. Bovendien is 2000 kcal per dag wel errug veel en je kan natuurlijk alle voedingsstoffen best binnenkrijgen als je gewoon groente en fruit eet! Wie heeft er gelijk? |
ik vind 600kcal wel heel erg weinig, mr ik heb geen idee of het gevaarlijk is
|
het valt wel mee hoe weinig het is..
weet iemand anders of het gevaarlijk is? |
Citaat bij een dieet van 600 Kcal tot 1000 Kcal per dag
""Des te minder ik eet, des te minder calorieën krijg ik binnen, des te meer vetmassa ik verlies", wordt er vaak gedacht. Vervolgens wordt er begonnen met een dieet van 600 of hooguit 1000 calorieën, waarbij er vaak ook intensief wordt gesport. Maar deze diëten leveren natuurlijk veel te weinig calorieën om aan de hoge energiebehoefte te voldoen. Dat een sporter juist extra voedingsstoffen nodig heeft, wordt helemaal vergeten. Bij een tekort aan brandstof wordt roofbouw gepleegd op het lichaam. Je lichaam begint dan eiwitten uit het eigen weefsel af te breken. Niet alleen eiwitten uit de spieren, maar ook eiwitten uit orgaanspierweefsel worden afgebroken. Alle reserves worden opgebruikt. Het tegenovergestelde van wat men aanvankelijk voor ogen had, wordt bereikt: een slechte gezondheid, zieke en blessures. Door chronisch tekort aan brandstoffen sprint het lichaam heel zuinig om met de calorieën die het wel binnenkrijgt. Het schakelt op de "survival" stand: elke calorie die niet wordt verbruikt, wordt direct in de vetweefsels opgeslagen. Je raad het al: je valt wel af, maar verliest geen vet. Je verliest spiermassa." Bron |
dat is best bullshit:$
ik verlies zeker wel vet (vetpercentage moet ik vaak laten meten van mijn sportinstructeur) |
Citaat:
|
Citaat:
maar dit was gewoon echt zo, ik bedoel als mijn vetpercentage afneemt op deze manier, werkt het toch echt.. dat kan niemand ontkennen, right? |
Citaat:
2000 kcal is niet voor niets de aanbevolen hoeveelheid caloriën. verder sluit ik me aan bij bootje |
Gewoon 2500 voor mannen en 2000 voor vrouwen aanhouden, minder eten helpt niet, sporten wel. Daar blijft het gewoon bij//
|
Inderdaad
|
Citaat:
sporten helpt eerder juist niet bij mij, sport 3-5 uur per week, maar val er niet veel van af. |
je valt er misschien wel van af, maar je hele weerstand is ook naar de kloten.. waar denk je dat je anders je vitaminen vandaan haalt.
|
Citaat:
|
ow ja, daar red je het mee :+
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat is het dus niet. 8| Volgens mij is dat nu wel duidelijk. :rolleyes: :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
daarbij fiets ik elke dag nog 20 minuten en wandel elke dag 30minuten met de hond. |
3 tot 5 uur sport vind ik niet zo veel.. als je 1 sport doet zoals voetbal ofzo dan ben je daar al 3 keer 1,5 uur mee bezig zit je al op 4.5 uur. En als je heel weinig eet en daarna weer normaal gaat eten krijg je heel erg jojo effect
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom vraag je eigenlijk of het gevaarlijk is wat je doet, als je toch iedereen die zegt dat het inderdaad niet goed is tegenspreekt?
Als jij het allemaal zo goed weet, dan heb je toch ook geen advies nodig? Ik denk dat je niet goed bezig bent als je zo weinig Kcal binnenkrijgt en zoveel sport. Sporten is super, ga vooral zo door ;) Maar bedenk wel dat je lichaam juist extra energie nodigt heeft als je intensief sport. En die energie krijg jij niet binnen met het dieet dat je volgt... |
Citaat:
nouja ik heb er over gedacht wat hier allemaal staat, en ik heb vandaag 800 ipv 600 kcal gegeten (vraag niet hoe ik me voel, maar ik heb het gedaan.) dus het gaat een stuk beter met m'n eetgewoontes ofzo... :) |
ja nee dat scheelt nog maar 1200 kcal.
|
Citaat:
|
Citaat:
en kijk het wordt vast nog wel wat meer, maar ik voel me nu zo'n vreetzak na deze dag.. dus ik bouw het heel langzaam op, als me dat gaat lukken, zonder elke keer als ik iets meer heb gegeten me zo schuldig en dik ga voelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ga jij maar eens zoeken naar plaatjes van anorexia patienten dan.. Dat is wat je te wachten staat als je op zo doorgaat.
|
Citaat:
Je bent obsessief met je gewicht bezig haal ik hier zo'n beetje uit. Is niet echt goed voor je. En dus zoals Impressions al zegt, zoek plaatjes van anorexia patieten, en stel je zelf daar in voor (want ja als je zo door gaat kom je daar ook wel aan). En denk dan nog maar een keer aan het "overdreven" hulp zoeken |
Citaat:
Ga zo door hoor meid. babysteps. En je hoeft je echt absoluut niet schuldig te voelen. En als echt vind dat je hulp nodig hebt, kun je dat krijgen. Je kan het er zoiezo met iemand over hebben. |
ga zo door? dan blijft er niet veel meer over dan wat huid en botten.
|
Normaal gezien hebben vrouwen veel vet nodig, tijdens je puberteit krijgen meisjes een vetmassa en jongens een spiermassa. die vetmassa hebben meisjes nodig zeker als je later kinderen wil. ik zeg niet dat anorexia patienten geen kinderen kunne krijgen maar het is veel gezonder als je toch nog iets hebt van vet. het is niet voor niets dat de natuur ons meisjes een vetmassa geeft...
|
Citaat:
|
nou ik heb alleen de eerste post gelezen dus geen idee of dit al gezegd is: het is enorm ongezond!!!!
ik weet zelf veel van sport/fitness af en de daarbij behorende voeding, maar ongezonder dan dit kan echt niet! je krijgt totaal geen voedingsstoffen binnen, je lichaamt went hieraan, lichaam heeft minder nodig, resultaat: je valt weer niet af! methode om ECHT(en dus niet voor twee weken) af te vallen: gezond en voldoende eten en zorgen dat je door sporten vet verbrandt, anders is het echt korte-duur werk... |
Citaat:
@ topicstarter; het is duidelijk dat wat jij doet erg ongezond is, en hoewel meerdere mensen dit al hier gezegd wil je er niet naar luisteren. Wat vinden jouw ouders hiervan? Of je vrienden? Of iemand in jouw naaste kring, een bezorgde buurvrouw voor mijn part. Moedigen zij jou ook aan hiermee door te gaan? Zo ja dan zijn zij nog fouter bezig dan jij. Als jij je schuldig en dik voelt als je op een dag 800 kcal hebt gegeten, nou dan is er echt wat mis met je en moet je zeker iemand zoeken die je kan helpen. En dan niet iemand die ja en amen zegt op wat jij vertelt, maar een professioneel iemand die objectief is :). Anyhow, als antwoord op je 'vraag': Je vriendin heeft gelijk. |
600kcal is inderdaad wel weinig ja, tijdens een gemiddelde hardlooptraining verbrand ik al snel 600kcal
|
Citaat:
|
Citaat:
En nare dingen zeggen, zo is het gewoon, het is alleen maar mooi als ze dat "naar" vindt, want dat weerhoudt haar er misschien van om met dit dieet door te gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat toevallig! Ik begon net zoals jou met calorieën tellen. Nu, 2 jaar later, ben ik 52 kg afgevallen en zie ik eruit als een zak botten. In de winter kom ik jankend thuis van de kou en ik ben ook de helft van mijn haren en mijn menstruatie verloren. Waarschijnlijk ben ik onvruchtbaar. Wat ik probeer te zeggen is... Stop nu het nog kan. Je moet je weliswaar lekker in je vel voelen, maar als je een gezonde BMI hebt, zit het allemaal tussen je oren. Als je dit doorzet, eindig je gegarandeerd met een eetstoornis. Je doet jezelf en de mensen die van je houden alleen maar verdriet. Geloof me, dat vergeef je jezelf nooit! O ja, en 600 kcal kan onmogelijk genoeg zijn, want: - Bepaalde vitamines zitten niet in groente en fruit, maar in bijv. brood en vlees (het B-complex bijv.). - Daarnaast heb je ook mineralen nodig, zoals calcium, en die zitten ook niet altijd in groente en fruit. Als je (nu je jong bent) niet genoeg melk(producten) neemt, breken je botten later veel sneller. Dat waren 2 van de zoveel redenen! Ik weet niet al het fijne, bekijk de website www.voedingscentrum.nl maar eens goed. Het spijt me als ik irritant ben, ik probeer je alleen van 'n grote vergissing te behoeden! |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:09. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.