Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   vanaf welke BMI word je niet meer ongesteld? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=59641)

Sanna 27 August 2006 16:01

vanaf welke BMI word je niet meer ongesteld?

ik ben 1 week te laat
maar mijn bmi is nog goed (namelijk ongeveer 18)
maar nu zat ik te denken ik fitness heel veel, dus misschien heb ik veel spieren en ben ik daarom zwaarder waardoor ik nog een hoger BMI lijk te hebben, maar eigenlijk dus lager is...
nouja mijn vraag, hoe laag moet je bmi zijn om niet meer ongesteld te worden?
alvast bedankt :)

en nu niet allemaal beginnen over dat ik mee moet eten ofzo, dit was mijn vraag dus alleen hier antwoord op alsjeblieft :)

Pakspul 27 August 2006 19:08

En van welke planeet kom jij?

BMI staat voor Body Mass Index
conclusie of je beetje in evenwicht staat dit heeft geen KUT! met je ongesteldheid te maken. Wen er nog maar even aan want er komen nog aardig wat jaren van bloeden en leeglopen aan :)

Raspberry 27 August 2006 19:15

Als je te weinig weegt kan het geloof ik zijn dat je niet meer ongesteld word

Pakspul 27 August 2006 19:15

Citaat:

Origineel gepost door Raspberry
Als je te weinig weegt kan het geloof ik zijn dat je niet meer ongesteld word

Zoweinig eten dat je lichaam geen bloed meer aanmaakt? :P

frox 27 August 2006 19:21

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul
Zoweinig eten dat je lichaam geen bloed meer aanmaakt? :P

-hamer-op-je-hoofd-sla-smilie-

DarkAngel 27 August 2006 20:22

Dat kan je niet afleiden uit een BMI

Heeft te maken met ondervoeding (als je het zou betrekken op je gewicht) daardoor neemt het niveau van hormonen af en blijft je ongesteldheid uit.

Natuurlijk kan je ook gewoon een weekje overtijd zijn, zwanger zijn, iets mis met je baarmoeder.

PFP 27 August 2006 20:23

kan dit NU stoppen

L_angeldc 28 August 2006 09:58

Als je echt niets meer zou eten zoals een anorexiapatientje dan kan het ophouden ja. Maar dat is dus niet het geval.

frox 28 August 2006 11:36

je kan ook helemaal stoppen met eten, dan ga je uiteindelijk een keer dood, dan houdt het ook op :)

niemand 28 August 2006 12:05

BMI staat niet voor buitengewoon irritante menstruatie hoor

Sanna 28 August 2006 14:53

Citaat:

Origineel gepost door niemand

jezus wat een kutreacties.
of jullie zijn echt zo dom dat jullie niet weten dat als je een te lage bmi hebt je ongesteldheid weg kan blijven.

ash-hôôle 28 August 2006 14:56

zegt degene die er alles van weet

Sanna 28 August 2006 14:59

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle
zegt degene die er alles van weet

niet alles anders zou ik het niet vragen he.

ash-hôôle 28 August 2006 15:02

je menstruatie houd er mee op als je lichaamsgewicht te laag is, als je bij die gezondheids check ofzo op voedingscentrum kijkt, en je lengte intypt en dan je gewicht veel lager, kom je vanzelf op een te laag bmi uit, en dan menstrueer je vanzelf een keer niet meer als die steeds lager word

MissDuplex 29 August 2006 21:06

je ongesteldheid hoeft niet altijd regelmatig te zijn... misschien heb je wat meer last van stress de laatste tijd gehad ofzo..?? daardoor kan t ook wat later komen

Satanisch_girl 30 August 2006 13:57

wel ik geloofde niet veel van dat je bmi wat te maken heeft met je ongesteldheid dus ben ik dat gaan opzoeken. ik heb gevonden dat bij het berekenen van een BMI geen rekening gehouden wordt tusse man of vrouw, en dat de MBI verteld of je ondergewicht hebt (kans op anorexia) of overgewicht(kans op diabetes, hartkwalen en rugpijn)
er staat nergens iets bij van de ongesteldheid. Behalven dat dikkere meisje veel sneller voor de eerste keer hun maandstonden krijgen. Dus wie heeft jou wijsgemaakt dat je BMI wat te maken heeft met je ongesteldheid. trouwens er is niets mis mee met wat te laat zijn, soms kan er zelfs eens 1 maand tussen zitten dat hangt van je hoeveelheid hormonen af die geproduceerd worden in je hersenen en dus niets te maken hebben met je BMI of lichaamsvet...

Satanisch_girl 30 August 2006 14:05

IK moet op m'n antwoord terug komen.
http://www.menstruatie.net/

Op deze site kun je je BMI berekenen en zeggen ze hoeveel kans je hebt op mensturatie problemen.
Sorry Sanna je hebt dus degelijk gelijk!!!

frox 30 August 2006 17:24

Citaat:

Origineel gepost door niemand

dat heet ook BIM, geen BMI :*

niemand 30 August 2006 18:15

jeetje, je hebt gelijk! :*

AMF 31 August 2006 20:25

nouja het antwoord lijkt me wel duidelijk, slotje en op naar het volgende anorexia-topic.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:40.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.